Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Vurderer å smi på med en iPhone 6, men seriøst. Skal man ha 64 GB minne snakker vi 7000 kroner for en telefon??? Og så er den så dyr at man nesten ryker på en forsikring på toppen av det hele...

Jeg har en iPhone 6 plus 64gb, og ville ikke kjøpt den til den prisen man må ut med i dag (8590). Jeg ville sammenlignet med andre toppmodeller du vurderer, og tenkt igjennom om prisforskjellen er verdt det. Nå var Apple tidlig ute med å sette opp prisene, og det er mulig andre produsenter vil følge etter (Telenor har allerede oppjustert prisene på Samsung Note 4).

 

Jeg vet ikke om det er hukommelsen min som spiller meg et puss, men jeg mener tidligere modeller ikke kostet så mye mer som konkurrentene tidligere år. I tillegg mener jeg at forspranget iOS har hatt på Android er langt mindre enn hva det var for noen år siden. Det er også relevante faktorer. Jeg tror jeg fortsatt foretrekker iOS, men jeg er usikker på om det er verdt å betale såpass mye mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes iOs er et såpass mye mer gjennomført OS enn hva Android er at det alene er verdt litt ekstra. Det hakker ikke og det er lett å bruke. Man har kanskje ikke like mange muligheter (sånn ut av boksen), men om man skal ha en telefon som skal brukes til vanlige ting så er det perfekt.

 

Dette er selvfølgelig veldig subjektivt, men jeg er strålende fornøyd. Nå tok jeg telefonen ut av laderen i går klokken 9 ca. Har 7 timer og 19 minutter i bruk og 1 dag og 14 timer i ventemodus. Har igjen 44%.

 

Jeg hadde en Nexus 5 hvor jeg tok den ut av laderen på morgenen. Hadde den maks 2 timer i bruk og da var den så og si strømtom. Jeg angrer ikke på valget.

 

Digger at man kan ha på diverse tjenester i bakgrunn uten å måtte bruke 20 år på å feilsøke om hva som suger batteri. På dette punktet er iOs lysår foran Android. Itillegg til å vite at appene funker med nyeste OSet.

 

Digger også TouchID

Endret av Emils.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Handlet rett rundt halv sju i dag morges, mulig de ble fort utsolgt igjen. Satt meg også på mailing-liste, men hørte aldri noe fra den kanten. Anbefaler å sjekke tidlig på morgenen!

 

Edit: Funker fortsatt, du må bare trykke inn på selve telefonen. Jeg kan hvertfall velge å kjøpe fortsatt. (Dette gjelder 64GB Silver)

Endret av Enojo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ahh.. endelig tilbake på iPhone 6, denne gangen uten +. Har nå sittet på en Sony Xperia Z3 compact i noen måneder. Deter kjekt at den er vanntett, men herregud for en elendig byggkvalitet. Den er milevis unna iPhone. Så nå har jeg en 2'er mobil når jeg har behov for en vanntett utgave, så har jeg en ordentlig mobil til daglig.. :) Life is good!

Lenke til kommentar

Du har nok sikkert rett, men jeg får ikke målt SOT på iPhone så vidt jeg vet?

 

Jeg synes det iallefall er godt å ha en telefon som har batteri uten at man må skru av alt av innstillinger osv.

 

Nei desverre så kan man ikke måle SOT på iPhone, men folk på macrumors estimerer mellom 6 og 8 timer, som definitivt er godt nok for de aller fleste.

 

Fikk forøvrig kloa i en pent brukt iPhone 6 64GB til 5500kr. Det kan jeg betale for en iPhone, men som sagt tidligere, 7500 for denne ny er drøyt.

 

Blir spennende å se om den faller i smak. Bedre batteri på plus hadde vært tingen, men den blir i største laget for meg.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...