Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Alle tiders, takk skal du ha!

 

 

Edit:


Kjøpte A1549 i USA en god uke eller så etter lanseringen, og den fungerer kjempeflott her i Norge.

 

Kjøpte du den A1549 som er tilknyttet T-Mobile/AT&T eller den tilknyttet Verizon?

 

I følge http://www.techwalls.com/differences-between-iphone-6-6-plus-models/ er Verizon-modellen A1549 (CMDA) den med mest muligheter.

(Selv om den heter (CMDA) har den også full GSM-støtte.)

Endret av Enojo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tiders, takk skal du ha!

 

 

Edit:

Kjøpte A1549 i USA en god uke eller så etter lanseringen, og den fungerer kjempeflott her i Norge.

 

Kjøpte du den A1549 som er tilknyttet T-Mobile/AT&T eller den tilknyttet Verizon?

 

I følge http://www.techwalls.com/differences-between-iphone-6-6-plus-models/ er Verizon-modellen A1549 (CMDA) den med mest muligheter.

(Selv om den heter (CMDA) har den også full GSM-støtte.)

Hvis du tenker på bruk i Norge så er vel 4G-frekvensene som er i bruk her 800, 1800 og 2600 MHz som vil si henholdsvis bånd 20, 3, og 7. Så vidt jeg kan se støtter både A1549 og de andre disse frekvensene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et enkelt foldedeksel med gjennomsiktig front som jeg fikk med på kjøpet. Beskytter mot riper etc, og fordelen er at jeg kan se skjermen uten å åpne den. Det er også mulig å trykke og peke for å besvare samtaler etc gjennom plasten, men skal du skrive ting må du åpne den, passformen er ikke god nok til at dekslet ligger flatt mot skjermen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg et helt blankt gjennomsiktig TPU-deksel fra aliexpress.com

Det går nesten ikke an å se at det er deksel på!

 

Det er absolutt påkrevd med deksel på iPhone 6 av 2 grunner:

 

- Den er for rund og glatt, og TPU-deksler gir meget godt grep!

 

- Kamera (objektivet) stikker ut en liten millimeter, og dekselet bygger akkurat litt lenger ut, så kamera blir liggende godt beskyttet inne i en liten nisje :)

Lenke til kommentar

Hva sa/gjorde du for å slippe bindingen?

 

 

Valgte 6 Plus. Egentlig går bindingen min ut i Mai, men Netcom lot meg få iPhone 6 til samme pris som på nettsiden uten å betale noen form for brudgebyr eller noe. Det synes jeg er herlig.

Etter å ha lest meg gal på forskjeller så gikk jeg for batteri denne gangen. Skal ærlig innrømme at jeg aldri før har valgt telefon basert på det, men etter 8 måneder med Android og nexus 5 har jeg innsett hvor viktig den faktoren er. Fra og med nå vil jeg nok nedprioritere ytelse for batteri.

Har også savnet iOS. Det å vite at appen fungerer ordentlig og er skreddersydd til telefoner, samt et os som er så lett å bruke. Jeg har kanskje mistet den store interessen for å tukle med ting som er bak forhenget, og om man ikke bryr seg om det så finnes det vel ikke et bedre os enn iOS.

Så da er jeg tilbake hos Apple, etter å ha droppet 5ern.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør folk det med skjermbeskyttere og deksler?

 

Er det noen av dere som kjører helt naken telefon? Hvordan er det med skjermbesytter vedr. den avrundete kanten?

Jeg kjører uten cover for nå. Fikk en heslig sak utlevert på jobb (halvklumpete shiny black), som jeg ikke vil gå med. Jeg er ikke altfor redd for skader, gitt at telefonen ikke eies av meg og formodentlig erstattes ved skader, men den er litt glattere enn ønskelig (i tillegg til at jeg har et stygt anti-tyveri klistremerke bakpå som godt kan skjules) så vi får se hva jeg lander på etterhvert.

Lenke til kommentar

 

Hva sa/gjorde du for å slippe bindingen?

 

 

Valgte 6 Plus. Egentlig går bindingen min ut i Mai, men Netcom lot meg få iPhone 6 til samme pris som på nettsiden uten å betale noen form for brudgebyr eller noe. Det synes jeg er herlig.

 

Etter å ha lest meg gal på forskjeller så gikk jeg for batteri denne gangen. Skal ærlig innrømme at jeg aldri før har valgt telefon basert på det, men etter 8 måneder med Android og nexus 5 har jeg innsett hvor viktig den faktoren er. Fra og med nå vil jeg nok nedprioritere ytelse for batteri.

 

Har også savnet iOS. Det å vite at appen fungerer ordentlig og er skreddersydd til telefoner, samt et os som er så lett å bruke. Jeg har kanskje mistet den store interessen for å tukle med ting som er bak forhenget, og om man ikke bryr seg om det så finnes det vel ikke et bedre os enn iOS.

 

Så da er jeg tilbake hos Apple, etter å ha droppet 5ern.

 

 

"Hei. Jeg er innenfor bindingstid nå. Det jeg lurer på er om man kan kjøpe en ny telefon på det abn hos dere og dermed forlenge bindingstiden?"

 

Akkurat det skrev jeg i mailen og fikk dette svaret tilbake:

 

"Jeg ser du har betalt ut nedbetalingen på telefonen du kjøpte i fjor, så vi kan godt komme med et nytt tilbud på telefon til deg uten at du betaler bruddgebyr for dette.

Er det en spesiell telefon du har sette deg ut?"

 

Så fikk jeg telefonen til samme pris osv. som står i nettbutikken. Altså 1 kr, 6 mnd inkludert spotify osv.

Lenke til kommentar

 

Hvordan gjør folk det med skjermbeskyttere og deksler?

 

Er det noen av dere som kjører helt naken telefon? Hvordan er det med skjermbesytter vedr. den avrundete kanten?

Jeg kjører uten cover for nå. Fikk en heslig sak utlevert på jobb (halvklumpete shiny black), som jeg ikke vil gå med. Jeg er ikke altfor redd for skader, gitt at telefonen ikke eies av meg og formodentlig erstattes ved skader, men den er litt glattere enn ønskelig (i tillegg til at jeg har et stygt anti-tyveri klistremerke bakpå som godt kan skjules) så vi får se hva jeg lander på etterhvert.

 

 

Apple sitt lærdeksel er ikke så verst.

Lenke til kommentar

 

Apple sitt lærdeksel er ikke så verst.

Flere som har testet dette?

 

Forøvrig, lite populært med skjernbeskytter? Ser jo problemet ved den buede skjermen.

 

Sitter med en OnePlus One nå, men savner iOS og Apples økosystem. 5,5" stor skjerm er litt for mye for meg også.

Lenke til kommentar

Jeg syntes 6+ blir mye enklere å holde med lærdekselet på. Syntes også det ser stilig ut med hvit telefon og blått deksel. Har dog bestilt meg en Incipio Feather Shine for å gjøre telefonen litt mer stiv/ubøyelig siden jeg er paranoid.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke cover på iPhone 6. Samme som med alle tidligere modeller, andre telefoner og iPad og Mac for den del. Skjønner ikke helt greia med å velge en dyr, pen, god og liten sak, og så putte den i noe billig, stygt og tykt. Eller bruke 1000 kroner på tre ulike Spigen-cover.

 

Et deksel til å beskytte bilen min derimot, det hadde vært kjekt.

Endret av buffest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt greia med å velge en dyr, pen, god og liten sak, og så putte den i noe billig, stygt og tykt.

 

Jeg er litt der jeg også! Har aldri hatt deksel på iPhone 5 eller 4.

 

Men akkurat min iPhone 6 ble for tynn og glatt naken, så et usynlig 'klebrig' TPU-deksel var helt nødvendig for grepet! Og så beskytter det jo telefonen også :)

 

Som jeg skriver lenger oppe i tråden; Det er viktig med deksel på iPhone 6 fordi kamera stikker ut! Det er helt merkelig at Apple lot kamera stikke ut, men med deksel som bygger tykkere ut enn linsen går det forsåvidt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...