Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt greia med å velge en dyr, pen, god og liten sak, og så putte den i noe billig, stygt og tykt.

 

Det er mitt ankepunkt også. Jeg kjøpte en nydelig gullfarget pluss, og så dekker jeg den til med svart plast... :hm:

 

Det er helt merkelig at Apple lot kamera stikke ut, men med deksel som bygger tykkere ut enn linsen går det forsåvidt greit.

 

Ikke så merkelig, egentlig. Kameraet får knapt akkurat plass inne i telefonen, og man vil jo gjerne ha noe som beskytter linsen. De kunne gjort telefonen tykkere selvsagt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har har ett såpass slim cover at linsa såvidt stikker ut, så er fortsatt litt påpasselig med hvordan jeg legger fram meg telefonen. Er forøvrig gjennomsiktig, og baksiden av covere har bittesmå perforeringer bak sånn at man ungår slike "oljefilm" flekker bak på telefonen som man ofte ser på andre rimelige gjennomsiktige cover.

 

Så telefonen ser ikke HELT grusom ut :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har har ett såpass slim cover at linsa såvidt stikker ut, så er fortsatt litt påpasselig med hvordan jeg legger fram meg telefonen. Er forøvrig gjennomsiktig, og baksiden av covere har bittesmå perforeringer bak sånn at man ungår slike "oljefilm" flekker bak på telefonen som man ofte ser på andre rimelige gjennomsiktige cover.

 

Så telefonen ser ikke HELT grusom ut :p

 

Men et slikt cover gir helt marginal beskyttelse av telefonen, og så og si ingen beskyttelse av det eneste som egentlig trenger beskyttelse - skjermen.

Synes man telefonen er for glatt, så er jo det en grunn til å bruke tynt cover. Jeg sliter ikke med glattheten og vil at den skal gli lett opp og ned av bukselomma.

 

Skjønner ikke at folk er redd fo rå skade kameraet som stikker ut. Det er safirglass. 40 år gamle klokker med safirglass som har vært i nesten daglig bruk har glass helt som nye og umerket av tida.

Lenke til kommentar

Ja er relativt flink til å ungå store fall med telefonen, så jeg takler ikkje slike bulky cover av noe slag. Den er stor nok som den er og skal gli godt nedi bukselommene. Skjermen har jeg riktig nok ingenting på, og faktisk allerede greid å gå noen små merker på ett vis. Den ene gangen jeg var uheldig og satte telefonen i samme lomme som nøklene :fun::wallbash:

Lenke til kommentar

Nesten like bra som på iPhone 6 Plus? Skulle likt å høre logikken bak et slikt utsagn.. Greit nok at det er noe høyere oppløsning på iPhone 6 Plus så det nok krever noe mer kraft for å kjøre kontra iPhone 6, men vi snakker tross alt et batteri på 1810 mAh mot et på 2915 mAh. At batteriet på iPhone 6 Plus vil være mye bedre med samme forbruk sier vel egentlig seg selv.

 

Tar vi min samboer sin iPhone 6 mot min iPhone 6 Plus så lader vel jeg i gjennomsnitt hver 3-4 dag, mens hun lader annen hver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg også opplever at batteriet holder til 2 dager av mitt bruk.

Hadde ikke Plus vært så stor, ville jeg valgt den pga batteriet. Men for min del ville den vært så stor at den hadde ligget mer hjemme (kanskje ikke så dumt i seg selv mtp hvor avhengig man er av en telefon).

Lenke til kommentar

Godt å høre. Jeg venter fortsatt på min, og 6+ ser stor ut iforhold til Nexus 5 (som er like stor som iPhone 6). Jeg valgte uansett å velge den med best batteritid denne gangen. Lei av å ha en telefon som holder ut i maks 14 timer (fra jeg står opp til jeg lader den om natten)

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk helt sykt. I går hadde jeg hatt min i ventemodus 12 timer, og 1t og 30m i bruk, og den var da nede på 9%. Jeg bruker ikke telefon super mye per dag, men jeg gleder meg mest til å slippe å være avhengig av å ha med meg en later om jeg drar bort.

 

Håper Netcom får den inn på lager denne uken!

Lenke til kommentar

Jeg synes batteriet på iPhone 6 er helt OK. Dvs. omtrent på linje med andre iPhoner når modellene var helt nye. Teknologi og bruk endrer og utvikler seg for hvert år, så i tid holder de vel omtrent like kort alle sammen (unntatt 6+ selvsagt). Skulle ønske batteri fikk høyere prioritet i produktutviklingen.

 

Jeg lader "rutinemessig" hver morgen, og da er det stort sett 30-35 % igjen. Dvs. ett døgn i ventemodus og x antall timer i bruk, kanskje typisk 3-8 timer. Safari, Mail, Inbox, WiMP og Sonos som vanlgivis er på "topp" på lista over aktivitet.

Endret av buffest
Lenke til kommentar

Er den det? Hvor ser du det?

 

Ser det står den er på lager på nettbutikken, men i følge Netcom er det feil. For det sto det samme når jeg bestilte for en uke siden også.

 

Ok! Regnet med det var det samme med den som "ikke plus" som har stått som tom helt til slutten av sist uke. Nesten pussig at Plus har vært tom på nett, vært i kontakt med 5-6 netcom utsalg i sarten av Januar og nesten alle hadde plus inne, men var tomme for den andre.

Lenke til kommentar

Batterikapasitet blir jo alltid et kompromiss mellom vekt/størrelse og brukstid!

 

Jeg er veldig fornøyd med Apples valg: Stort nok batteri til en hel dag bruk fra morgen til kveld!

 

De aller færreste bruker telefonen om natten. De som gjør det, eller har planer om å være borte fra 220 volten for en periode, tar nok sine forholdregler...

 

På denne måten slipper vi å dra rundt på en telefon som veier en halvkilo for å få sinnsyk lang batteritid, som ingen egentlig trenger i det daglige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, det er veldig subjektivt. Svaret ditt er bare usaklig, og du fremstiller det på en måte som at alle har samme mening og smak som deg.

 

Personlig synes jeg battieriutviklingen har vært altfor dårlig. Det at man kun skal klare 1-2 dagers bruk med en telefon til over 6000 kroner ikke bra. Tidligere hadde man batteritid i flere dager. Det er en grunn til at bærbare-ladere har blitt så inn. Man burde iallefall klare minst 2 dager med vanlig bruk uten å være avhengig av å lade telefonen din. Det klarte jeg aldri med iPhone 4s, ei heller med Nexus 5.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...