Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg gitt min 64GB gull iPhone 6 til kjæresten som skulle ha denne modellen uansett... og fikk som bursdagsgave av hun 128GB space grey iPhone 6 Plus. Sitter med den i hånden nå med en utrolig deilig Puro 0,3mm ultra thin svart slip-on case... må innrømme dette er ganske sykt. Svært, men sykt. Gleder meg mest til batterilivet. Skjermen sin oppløsning er også deilig. Og merker at kameraet bak er ganske sinnsykt også med optisk stabilisering.

 

Nei, den er stor men jeg ser hvorfor folk elsker den og klarer å bli vandt til den. For å være helt ærlig var iPhone 6 (4.7) aldri FOR stor til hånden min men trodde ikke jeg skulle klare 5.5 (Plus). Første kvelden nå har vært litt rar siden den er såpass stor men etter jeg tok på casen har alt forandret seg. Gleder meg mest av alt til å teste ut batterilivet skikkelig i morgen!

 

En uforventet twist med iPhone 6 opplevelsen min dette her altså!

 

Nice. Hvordan er den å ha i lommen? Grunnen til at jeg gikk for 6 eren var at jeg går i slim fit jeans, og så for meg at det ble trangt..

 

Men må innrømme at jeg liker skjermen på 6+ bedre, den virker mye skarpere enn 6'eren.

Lenke til kommentar

Når en får en ny tlf så er man som oftes veldig mye på den, men tror dette er første telefonen jeg fortsatt bruken den like mye idag som da jeg kjøpte den for 1 mnd siden. Vet ikke om det er skjermstørrelsen eller hva, men jeg er blitt veldig avhengiv av noe jeg ikke har vært avhengiv så mye av før.

 

/if it makes any sense at all

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fant en død pixel på skjermen min idag. Bestilte iphone 6 gjennom tele2, noen som vet om de bytter ut tlf eller ordner ny skjerm? (Ja, jeg vet det er pirkete, men når man har sett den legger man merke til den stadig vekk)

 

Da får du nok ny swap. Om du bor i nærheten av oslo er det bare å levere den på strømmen storsenter. Der har de butikk.

Lenke til kommentar

Innimellom blir jeg litt småskremt av hvordan iOS oppfører seg.

 

1. Når man slår på hotspot/"delt internett" så får man en blå linje i toppen når denne delingen er i bruk av en autentisert klient. Har brukt det en del med bla. iPad når jeg er ute å farter men innimellom når jeg er hjemme ser jeg også at iPad har koblet seg til selv og at denne blå linjen er aktiv selv om telefonen har full WiFi tilkobling. Bruker den da mobilnett selv om telefonen er koblet til på Wifi? Jeg har også sett at iPaden har koblet seg til telefonens hotspot fremfor trådløsnettet mitt hjemme (merkverdig).

 

Jeg pleier å slå av delingen når jeg ikke trenger den men innimellom kan det glemmes. Jeg har ikke fri-data og det kan fort bli dyrt om denne holdes oppe helt unødvendig.

 

2. I dag så jeg dog noe helt nytt jeg ikke aner hva er. En rød toppheader/topplinje og på denne stod det "Shazam". Jeg kvakk litt til når jeg la merke til det for det er over 2 timer siden jeg sjekket en låt i bilen på Shazam og har vært hjemme med Wifi dekning i flere timer.

 

Hva er denne røde linjen/headeren og hvordan skal disse tingene egentlig oppføre seg?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen her inne som har bestillt iPhone 6 64GB, sølv tidligere enn 16. oktober og enda ikke fått bestillingslink fra Telenor? La nemlig inn en bestilling den dagen, da med forventet leverinsgtid på 2-3 uker. Ønsker bare å føle litt på hvor mye jeg skal forholde meg til det estimatet :p

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har nevnt det før, men min iPhone 6 ble veldig varm under restore av backup fra iPhone 5S. Batterikapasiteten gikk faktisk nedover selv om den var koblet til PC'en med USB 3.

 

Satte den direkte på laderen etter at restore var ferdig. Den ladet da, men veldig sakte.

 

Etter litt googling fant jeg ut at oppgraderingen til iOS 8.1 som jeg måtte gjøre først kan medføre dette. En reset med Av/på+home knappen fikser det. Er nå normalt strømforbruk :)

 

Bare ett lite tips vis noen sliter med varm telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...