Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4K tar en del plass ja..! Nær 1 giga for et drøyt minutt med video! Glad jeg har et 64 Gb kort på vei fra CDON... :-) Ift. kameraet så kan jeg anbefale Manual-modus, ikke auto, da valgene en får i Manual gjør at en kan få bildene en del bedre...samt at en får 20.7 kontra 8 Mp da. :-)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Hvem er det som holder igjen på minnekapasitet og CPUen?

 

Er det pga batteritid, for dårlig kapasitet på batteriet generelt?

 

Forstår ikke helt hva du mener her? Hvis spørsmålet ditt er hvorfor ikke Z3 har mer minne og en Snapdragon 805-CPU kan jeg nok oppsummere det som følger:

 

* Når det gjelder minne har Z3 3G med RAM. Det er da masse?

 

* Grunnen til at de ikke gikk for en 801-prosessor (den hissigste som finnes) er nok rett og slett fordi det er denne serien som sitter i Xperia Z2 også. Det medfører betydlig mindere arbeid å portere Android over til en enhet som også baserer seg på MSM8974 enn å jobbe med en ny arkitektur. Dermed kunne de heller bruke den lille tiden de har hatt til utvikling på å gjøre OS'et så godt som mulig.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ny Z3 Compact sort. Mottatt fra Elkjøps nettbutikk lørdag. Satte den opp, det gikk glatt. Var glad og fornøyd - syntes den fungerte bra!

 

4 timer gammel: I gulvet fra 35 cm høyde. Helt knust, helt ubrukelig.

 

Har hatt HTC og Samsung som glatt tålte dette. Er det en svakhet. Er det feil med glasset? Er det trukket for langt mot kanten slik at det blir mer sårbart? Eller helt og holdent min egen feil?

 

Nils

Lenke til kommentar

Ny Z3 Compact sort. Mottatt fra Elkjøps nettbutikk lørdag. Satte den opp, det gikk glatt. Var glad og fornøyd - syntes den fungerte bra!

 

4 timer gammel: I gulvet fra 35 cm høyde. Helt knust, helt ubrukelig.

 

Har hatt HTC og Samsung som glatt tålte dette. Er det en svakhet. Er det feil med glasset? Er det trukket for langt mot kanten slik at det blir mer sårbart? Eller helt og holdent min egen feil?

 

Nils

 

Høres ut som du har vært særdeles uheldig. Telefonen skal tåle et fall fra den høyden, men det kommer ann på hvordan telefonen treffer gulvet. Glassflatene på Z3/Z3C er behandlet for å sikre best mulig motstandsdyktighet mot knas, men helt uovervinnelig er de ikke.

Lenke til kommentar

Den har visstnok mulighet for magnetisk ladekabel, fungerer dette tilfredsstillende?

 

Ja, du kan kjøpe den offisielle dockingen som benytter seg de magnetiske ladepunktene for å lade telefonen. Det er slik jeg har ladet min Z1 stort sett hver natt og det fungerer strålende. Da sliper du slitasjen assosiert med å åpne og lukke disse luke hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...