Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

 

 

54ElQMb.jpg



Fin oppgradering fra en ekstremt ustabil Galaxy S3 :)

er det mulig og endre størrelse på app ikoner på Z3C? de er så unødvendig store...

med appen "icon changer free" kan du gjøre omtrent hva du vil med alle ikoner :)

Nå er det noen av dere som har hatt z3 en stund, foreløpig ingen reklamasjoner? Første Z, V og compact slet jo en god del med div mekaniske/fw-feil. Vurderer denne sterkt, men orker ikke hvis det er 50% sjans for å måtte returnere den 3 ganger..

 

 

Z2 var utsatt for div. produksjonsproblemer og forsinkelser. Z3 er en mye stiligere og bedre bygget telefon. Byggekvalitet og finish er upåklagelig selv om jeg ikke har/hadde noen store feil/problemer med Z1 Compact og Z2.

Endret av Trond HB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det noen av dere som har hatt z3 en stund, foreløpig ingen reklamasjoner? Første Z, V og compact slet jo en god del med div mekaniske/fw-feil. Vurderer denne sterkt, men orker ikke hvis det er 50% sjans for å måtte returnere den 3 ganger..

 

Null problemer med min Z3 Compact så langt, kan ikke si jeg har lest så mye om folk som har hatt trøbbel med Z3 telefonene heller. Men er vel alltid en og annen som er uheldig.

Lenke til kommentar

 

Har lest litt at noen klager på at man kan se touchpunktene i skjermen. Finnes det noen bilder som viser dette?

 

Er det noen butikker i Oslo som har denne på utstilling så man kan fikle med den?

 

Er batteritiden som lovet, dere som har den? Blir jo skrytt høyt opp i skyene

 

Leste også en plass at touchpunktene kunne ses i skjermen, men jeg selv har ikke sett de enda. Ellers er jeg meget fornøyd med batteriet, stor forbedring over S3en som jeg gikk over fra. Stemmer ganske så bra det som har blitt sagt med to dagers bruk, men sitter man med skjermen på 24/7 og trykker så er det vel fort gjort å tømme batteriet tenker jeg.

 

 

Hvis det er samme greia som med z2, så ser du punktene i skjermen i skrått sollys i landskapsmodus. Det er vel mer en kuriositet enn et problem selv om det er litt irriterende å ikke se landskapsmodus med polariserte solbriller på.

Lenke til kommentar

Noen som, med suksess, har klart å flytte en app fra internminnet og over til SD-kortet? Forsøkte med spotify sin oppskrift på nettet (fra her: https://support.spotify.com/se/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android/?in=search ) og det fungerte ikke. Har også prøvd å laste ned diverse apper som skal kunne flytte data fra intern til SD, men ingen virker.

Er det virkelig helt umulig å få flyttet en app over til SD-kortet på en Z3?

Lenke til kommentar

Mener selv at en så lekker mobil må få brukes uten noe stygt deksel over seg. Aldri brukt dekselt og har som regel gått bra. En ripe her og der, men det er som forventet. Blir ikke mobilen veldig stor og klumpete?

 

Ser at flere manglet headsettet fra Dustin. Var det noen her som egentlig fikk det fra dem? Får ringe å mase litt på dem i dag.

Lenke til kommentar

 

Hei

Når jeg drar fingeren over hjem knappen (huset) dukker opp snarveier til What's New og Google Nå. Finnes det en måte å slå dette av på. Har ikke bruk for det, og trykker på det stadig vekk med uhell.

http://lmgtfy.com/?q=disable+google+now+home+button

 

Google now>meny>innstillinger>off

 

Ja, hjelper litt men What's New ligger der fortsatt og Google Nå er byttet ut med Google Søk.

Lenke til kommentar

 

 

Hei

Når jeg drar fingeren over hjem knappen (huset) dukker opp snarveier til What's New og Google Nå. Finnes det en måte å slå dette av på. Har ikke bruk for det, og trykker på det stadig vekk med uhell.

http://lmgtfy.com/?q=disable+google+now+home+button

 

Google now>meny>innstillinger>off

 

Ja, hjelper litt men What's New ligger der fortsatt og Google Nå er byttet ut med Google Søk.

 

Da må du nok litt hardere til verks:

 

1) run adb (I assume you have a working adb, if not take a look here)

2) adb shell

3) pm block com.sonymobile.advancedwidget.entrance

4) reboot

5) Done! Enjoy your "What's New" free Sony Phone.

 

https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z2/Get-rid-of-quot-What-s-New-quot/td-p/692137/page/2

 

Edit:

var mer detaljert beskrivelse lenger bak:

 

If you require more info then fillow this - thanks to kashy27 on the xda-developers forum (xda-developers dot com)

1: download adb (I cant post outside links yet, so just google this, there should be 3 files in a zip)

2: store it in the root of C:\

3: go into your phone Settings>about Phone>then click like 10 times on the 'build number' box until you are granted developer privileges

4: go into your phone Settings>Developer Options>and enable USB debugging and connect your phone to the computer

3: open cmd in administrator mode

4: navigate to the folder with adb by typing the following: cd c:\adb

5: type the following then press enter: adb shell

6: type the following then press enter pm block com.sonymobile.advancedwidget.entrance

7: reboot

EDIT 2:

Det aller enkleste er selvfølgelig å roote(antar one-click er på plass eller rett rundt hjørnet), og bare slette og blokke all skit man ikke vil ha.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Mener selv at en så lekker mobil må få brukes uten noe stygt deksel over seg. Aldri brukt dekselt og har som regel gått bra. En ripe her og der, men det er som forventet. Blir ikke mobilen veldig stor og klumpete?

 

Ser at flere manglet headsettet fra Dustin. Var det noen her som egentlig fikk det fra dem? Får ringe å mase litt på dem i dag.

Jeg har ikke engang fått telefonen fra dem. Forhåndsbestilte 23. september, telefonen var på lager den 30. men har ikke blitt sendt fordi hodetelefonene ikke er på lager. Ringte dem i dag og de skulle få dem inn den 10. oktober. Jeg spurte om de kunne sende telefonen nå og ettersende hodetelefonene, men det gikk ikke. Hadde jeg visst dette skulle jeg bestilt fra noen andre...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hei

Når jeg drar fingeren over hjem knappen (huset) dukker opp snarveier til What's New og Google Nå. Finnes det en måte å slå dette av på. Har ikke bruk for det, og trykker på det stadig vekk med uhell.

http://lmgtfy.com/?q=disable+google+now+home+button

 

Google now>meny>innstillinger>off

Ja, hjelper litt men What's New ligger der fortsatt og Google Nå er byttet ut med Google Søk.

Da må du nok litt hardere til verks:

 

1) run adb (I assume you have a working adb, if not take a look here)

2) adb shell

3) pm block com.sonymobile.advancedwidget.entrance

4) reboot

5) Done! Enjoy your "What's New" free Sony Phone.

 

https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z2/Get-rid-of-quot-What-s-New-quot/td-p/692137/page/2

 

Edit:

var mer detaljert beskrivelse lenger bak:

 

If you require more info then fillow this - thanks to kashy27 on the xda-developers forum (xda-developers dot com)

1: download adb (I cant post outside links yet, so just google this, there should be 3 files in a zip)

2: store it in the root of C:\

3: go into your phone Settings>about Phone>then click like 10 times on the 'build number' box until you are granted developer privileges

4: go into your phone Settings>Developer Options>and enable USB debugging and connect your phone to the computer

3: open cmd in administrator mode

4: navigate to the folder with adb by typing the following: cd c:\adb

5: type the following then press enter: adb shell

6: type the following then press enter pm block com.sonymobile.advancedwidget.entrance

7: reboot

EDIT 2:

Det aller enkleste er selvfølgelig å roote(antar one-click er på plass eller rett rundt hjørnet), og bare slette og blokke all skit man ikke vil ha.

Stryk alt over - aller aller enkleste løsning - bytt launcher :) anbefaler themer eller standard offisiell "google now launcher", begge finnes i Playstore.

 

Jeg trodde slideup var uavhengig av launcher, men mistet den når jeg installerte themer ved en tilfeldighet.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Du kan enkelt roote Z3 ved å låse opp bootloader og flashe en kernel med et custom recovery image. Men merk at ved å låse opp bootloaderen så slettes DRM-nøklene til en rekke propritære Sony-teknologier. Just FYI ;)

Dette er også kjent for å ødelegge kamerakvaliteten visstnok, så ikke anbefalt.

 

 

Det er fordi en av teknologiene du mister er Sony sin algoritme for støyreduksjon. Selv merker jeg liten forskjell før/etter og opplåst bootloader må jeg nesten ha, men det er ihvertfall viktig å tenke over før man kjører på.

 

Må forøvrig si at jeg synes det er ganske svakt av Sony å kjøre løpet slikt. Jeg forstår at de ønsker å beskytte teknologiene sine, men det får da være grenser. Har ikke sett at HTC eller noen andre gjør det på samme måte.

Lenke til kommentar

Har lest litt at noen klager på at man kan se touchpunktene i skjermen. Finnes det noen bilder som viser dette?

 

Er det noen butikker i Oslo som har denne på utstilling så man kan fikle med den?

 

Er batteritiden som lovet, dere som har den? Blir jo skrytt høyt opp i skyene

 

Det med punktene i skjermen er noe som gjør seg gjeldende i sollys i en spesiell vinkel. Det er mest en kuriositet om du legger merke til det, men overhodet ikke noe som tar noe bort fra kvaliteten på telefonen da det ikke er noe som helst problem.

 

Batteritiden på Z2 var imponerende, så regner med at Z3 følger opp i samme stil. Jeg brukte ingen av de fancy strømsparefunksjonene og har aldri klart å slite den ut på en lang dag. Og da har jeg brukt telefonen MYE. Beste battritid av alle telefoner jeg noen gang har eid. Forsåvidt beste stock Android jeg har vært borti. Et meget gjennomført produkt.

Lenke til kommentar

Kan underskrive på batteritiden. Høyst imponerende! Har hatt Samsung mobiler før. Noe Sony'n er veldig god på er å bruke ekstremt lite batteri i standby. Der er Samsung ræva. Min gamle Note 3 kunne lett bruke 40% i løpet av en natt. Sony bruker kanskje 2-3% uten av man foretar seg noe batteribesparende valg.

 

Har nå nå 1D 2T 12M og fortsatt 35% igjen. Og da har jeg brukt mobilen endel mer enn jeg vanligvis pleier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...