Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ber om råd her: Som mange andre har jeg et valg å gjøre, men valget mitt er mellom Z2 eller Z3 compact. Vil holde meg rundt 4000,- så Z3 er utelukket. Størrelsen er jo det åpenbare som er forskjellig, men akkurat det blir litt hipp som happ for meg (en mellomstørrelse hadde vært perfekt). Jeg tenker at det ville være bra med z3 compact siden den er nyere og har en del forbedringer, men det som får meg til å tvile er at den har kun 2 GB RAM, mens den "gamle" z2 har 3 GB Ram. Jeg ser at RAM'en har vært diskutert i denne tråden, men jeg er fortsatt usikker. Min eldgamle HTC Desire HD har slitt med for lite RAM, men den har jo bare 768 MB.. Hva ville dere valgt hvis dere MÅTTE velge mellom Z2 eller Z3 compact.. og hvorfor? Er det andre forskjeller som er viktige å tenke på?

Lenke til kommentar

Ber om råd her: Som mange andre har jeg et valg å gjøre, men valget mitt er mellom Z2 eller Z3 compact. Vil holde meg rundt 4000,- så Z3 er utelukket. Størrelsen er jo det åpenbare som er forskjellig, men akkurat det blir litt hipp som happ for meg (en mellomstørrelse hadde vært perfekt). Jeg tenker at det ville være bra med z3 compact siden den er nyere og har en del forbedringer, men det som får meg til å tvile er at den har kun 2 GB RAM, mens den "gamle" z2 har 3 GB Ram. Jeg ser at RAM'en har vært diskutert i denne tråden, men jeg er fortsatt usikker. Min eldgamle HTC Desire HD har slitt med for lite RAM, men den har jo bare 768 MB.. Hva ville dere valgt hvis dere MÅTTE velge mellom Z2 eller Z3 compact.. og hvorfor? Er det andre forskjeller som er viktige å tenke på?

Jeg ville gått for telefonen du liker størrelsen på best. De har tilnærmet samme ytelse. Selv om 3GB RAM er kjekt er det ikke noe du vil merke mye til ved normalt bruk. Likhetene ellers er såpass store at det er størrelsen som egentlig er den mest vesentlige forskjellen. Ingen kan sammenliknes med en Desire HD ihvertfall :)

 

Personlig ville jeg valgt Z2, men det er fordi jeg har Z1 i dag :)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

 

Hvem er det som holder igjen på minnekapasitet og CPUen?

 

Er det pga batteritid, for dårlig kapasitet på batteriet generelt?

 

Forstår ikke helt hva du mener her? Hvis spørsmålet ditt er hvorfor ikke Z3 har mer minne og en Snapdragon 805-CPU kan jeg nok oppsummere det som følger:

 

* Når det gjelder minne har Z3 3G med RAM. Det er da masse?

 

* Grunnen til at de ikke gikk for en 801-prosessor (den hissigste som finnes) er nok rett og slett fordi det er denne serien som sitter i Xperia Z2 også. Det medfører betydlig mindere arbeid å portere Android over til en enhet som også baserer seg på MSM8974 enn å jobbe med en ny arkitektur. Dermed kunne de heller bruke den lille tiden de har hatt til utvikling på å gjøre OS'et så godt som mulig.

 

 

 

 

Hei, takk for gode svar :)

 

 

Tenker egentlig litt mer generelt, er det utviklingen som ikke er kommet lengre med tanke på telefonene?

Da tenker jeg på CPU og minnekapasitet på telefonene, eller er det batteriet som holder dem igjen at dem ikke hiver i mer kraft i telefonen.

 

Dette er bare generelt spørsmål.

Har selv Z1 compact og er jo ikke noe stor oppgradering for meg viss jeg går for Z3.

Lenke til kommentar

 

 

Hvem er det som holder igjen på minnekapasitet og CPUen?

 

Er det pga batteritid, for dårlig kapasitet på batteriet generelt?

 

Forstår ikke helt hva du mener her? Hvis spørsmålet ditt er hvorfor ikke Z3 har mer minne og en Snapdragon 805-CPU kan jeg nok oppsummere det som følger:

 

* Når det gjelder minne har Z3 3G med RAM. Det er da masse?

 

* Grunnen til at de ikke gikk for en 801-prosessor (den hissigste som finnes) er nok rett og slett fordi det er denne serien som sitter i Xperia Z2 også. Det medfører betydlig mindere arbeid å portere Android over til en enhet som også baserer seg på MSM8974 enn å jobbe med en ny arkitektur. Dermed kunne de heller bruke den lille tiden de har hatt til utvikling på å gjøre OS'et så godt som mulig.

 

 

 

 

Hei, takk for gode svar :)

 

 

Tenker egentlig litt mer generelt, er det utviklingen som ikke er kommet lengre med tanke på telefonene?

Da tenker jeg på CPU og minnekapasitet på telefonene, eller er det batteriet som holder dem igjen at dem ikke hiver i mer kraft i telefonen.

 

Dette er bare generelt spørsmål.

Har selv Z1 compact og er jo ikke noe stor oppgradering for meg viss jeg går for Z3.

 

 

Nja, jeg vil nå si at det ikke er noe spesielt som holder igjen utviklingen. Den går da i et godt tempo? I følge Moore's lov vil, (enkelt sagt) ytelsen dobles hvert andre år. Går vi to år tilbake kom HTC One X. Denne hadde 1 GB med RAM og var vel den første telefonen med 4-kjerners prosessor med en klokkefrekvens på 1,5 GHz. Nå får du Z3 med 3 GB RAM, en mye mer effektiv prosessor (dog fortsatt 4 kjerner) med en klokkefrekvens på 2,5 GHz. Kameraoptikken er vesentlig bedre siden den gang også for ikke å snakke om LTE, skjermoppløsning, og grafikkytelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går skled mobilen av en glatt overflate og gikk rett i badegulvet... den falt vel 50 cm før den traff det harde gulvet. Bortsett fra et par bittesmå merker i ramma samt noen få riper i skjermen en ikke ser med mindre en ser etter de, så gikk det bra. Puh. Ergo; dette er en glatt og sleip rakker. Få på beskyttelse av ymse slag så fort som mulig. Undertegnede har en TPU case på vei fra Amazon UK som skal på sporenstreks når den kommer i hus.... :-)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Hadde håpet på å få min før helgen, men ser ikke slik ut. Kjøpte med docking og SCR24 deksel/etui, men de kommer ikke på lager før slutten av Oktober hos Dustin (ble oppdatert etter bestilling). Sendte inn en sak i går, men kan vel håpe på at de sender mobilen utenom.

 

Når jeg bestilte sto det at leveransemåten var "bulk split" eller noe slik, mens nå står det "bedriftspakke dør-dør". Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

Hadde håpet på å få min før helgen, men ser ikke slik ut. Kjøpte med docking og SCR24 deksel/etui, men de kommer ikke på lager før slutten av Oktober hos Dustin (ble oppdatert etter bestilling). Sendte inn en sak i går, men kan vel håpe på at de sender mobilen utenom.

 

Når jeg bestilte sto det at leveransemåten var "bulk split" eller noe slik, mens nå står det "bedriftspakke dør-dør". Noen som vet noe om det?

Jeg bestilte Z3 + docking (DK48) av Dustin forrige uke. Så i går at telefonen var kommet inn, så jeg ringte dem, avbestilte og fikk refundert dockingstasjonen og telefonen ble sendt i dag. Bra service. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...