Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Jeg har Sony Xperia Z2.

 

En ting jeg virkelig hater er måten skjermen oppfører seg hvis det kommer vann på den.

Telefonen er vanntett, men det betyr ikke at du kan bruke den når den er våt. Skjermen må være omtrent tørr for at den skal oppfatte berøring. Vanndråper får telefonen til å trykke vilt, så jeg havner inne i alle slags rare menyer.

 

Z2 er ikke veldig brukbar i regn.

Kan dere si om Z3 er bedre? Det er ganske viktig for meg å kunne bruke den med våt skjerm, så jeg vil eventuellt kjøpe ny telefon hvis dette er blitt forbedret.

Z3 og Z3 compact har ny skjermteknologi så du kan faktisk bruke den i og under vann!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativet er selvfølgelig å beholde HTC One X+ ei stund til, selv om den har begynt å fuske. Der har man iallfall 64 GB i telefonen uten mulighet for minnekort. Og jeg har aldri hatt for lite plass på den, selv med TomTom og diverse Spotify-spillelister lagret lokalt. Og noen timer med videoinnhold.

Lenke til kommentar

Ser Dustin (m.m.) har inne på lager nå. Kobber hos Dustin. Vet ikke om dette gjelder som "forhåndsbestilling" (tenker på headsettet man får), så burde vel bestille snart.

 

Lurte på hvilken farge dere tenker på å kjøpe. Har alltid gått for svart selv, men frister å prøve hvit eller kobber.

Endret av Ariston
Lenke til kommentar

Etter erfaring med Xperia Z og Z2 er mitt råd å umiddelbart kjøpe et deksel før skjermen eller baksiden sprekker.

Det er gode telefoner, men de tåler ingenting.

Min første fikk ødelagt skjerm som var dyr å å bytte.

Min nåværende har sprekk på baksiden, som ikke ser ut til å å gjøre noen skade. Usikker på om den er vanntett nå...

 

Skaff deksel!

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Lurte på hvilken farge dere tenker på å kjøpe. Har alltid gått for svart selv, men frister å prøve hvit eller kobber.

Jeg prøver å få tak i grønn(ikke compact), men ingen ser ut til å selge den i norden selv om Sony sier den eksisterer.

 

Ikke får jeg tak i mobil med 3D kamera og skjerm som min gamle Evo 3D. Z3 ser grei ut som 2D-telefon, men jeg får visst hverken 32GB eller grønn utgave. Her var det mange kameler å svelge. :confused:

Lenke til kommentar

Jeg har binding på min Z2 er god stund ennå.

Men jeg har den inni et gummideksel, så telefonens farge er egentlig irrelevant.

 

Disse glasstelefonene er etter min erfaring ikke solide nok til å klare seg uten deksel.

 

Hva mener du med binding? Du er ikke bindt til telefonen, men abbonementet? Hvis du tenker på at du vil selge telefonen har ikke de som solgte deg mobilen rett til å nekte deg å "åpne" den. Den skulle ikke i utgangspunktet være låst engang.

 

Når det kommer til deksel delen så synes jeg det er kjipt! Har bestilt compact til meg og dama. Hva er vitsen med en lekker telefon hvis man bare skal kle den med et kjedelig cover. I tillegg blir den mer klumpete

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Telefonen er kjøpt via operatør, og blir nedbetalt gradvis. Jeg vil ikke selge den før den er nedbetalt.

Dessuten er det ingenting i veien med den. Det er galskap å oppgradere fra Z2 til Z3, for de er nesten like.

Om min telefon gikk i stykker, ville jeg skaffet Z3. Men sålenge Z2 virker, beholder jeg den.

 

 

Ja, det er sørgelig at de tåler så lite. Glasset er eksklusivt, men så svakt at du bør dekke det med et deksel.

Og når du har montert deksel, blir det jo bare en plasttelefon som får Samsung til å se lukseriøs ut.

 

Bonusen er at mitt deksel får telefonen til å ligge bedre i hånda.

Dekselet heter "tech21 IMPACTOLOGY".

Lenke til kommentar

Jeg bestilte den hvite Z3 Compact fra Elkjøp. Mottar den vel neste uke. Jeg valgte hvit for at fingeravtrykk skal vise minst mulig, men den er stilig i alle 4 farger.

Den har omtrent samme skjermstørrelse som iPhone 6, men er klart mindre/lavere, og faktisk ikke så mye høyere enn iPhone 5/5S, som har mye mindre skjerm.

 

Kritikkene jeg har lest av Z3/Z3 Compact har vært meget gode.

Lenke til kommentar

Dette headsettet som er med, er det noe tess? Er i et lite dilemma da jeg kan hente ut telefonen idag hos min nærmeste lefdalbutikk. Men da uten headsettet. Alternativet for å få med headsettet er å bestille i nettbutikken og få den ut i neste uke(ons eller tor.) Hva tenker dere?

 

Med en verdi på rundt 1500 kr, bør det være skikkelige greier. Har lest et par reviews om headsettet, og det skal være av god kvalitet, med meget god lyd. På minussiden er nevnt at det sitter litt løst, så det egner seg nok ikke særlig til jogging.

Lenke til kommentar

 

Dette headsettet som er med, er det noe tess? Er i et lite dilemma da jeg kan hente ut telefonen idag hos min nærmeste lefdalbutikk. Men da uten headsettet. Alternativet for å få med headsettet er å bestille i nettbutikken og få den ut i neste uke(ons eller tor.) Hva tenker dere?

 

Med en verdi på rundt 1500 kr, bør det være skikkelige greier. Har lest et par reviews om headsettet, og det skal være av god kvalitet, med meget god lyd. På minussiden er nevnt at det sitter litt løst, så det egner seg nok ikke særlig til jogging.

 

Takk for svar. Saken er at jeg egentlig har to gode headsett hjemme. Men ingen av de brukes. Tenker at jeg prøve å selge det visst jeg går for å få med headsettet.

Lenke til kommentar

 

 

Dette headsettet som er med, er det noe tess? Er i et lite dilemma da jeg kan hente ut telefonen idag hos min nærmeste lefdalbutikk. Men da uten headsettet. Alternativet for å få med headsettet er å bestille i nettbutikken og få den ut i neste uke(ons eller tor.) Hva tenker dere?

 

Med en verdi på rundt 1500 kr, bør det være skikkelige greier. Har lest et par reviews om headsettet, og det skal være av god kvalitet, med meget god lyd. På minussiden er nevnt at det sitter litt løst, så det egner seg nok ikke særlig til jogging.

 

Takk for svar. Saken er at jeg egentlig har to gode headsett hjemme. Men ingen av de brukes. Tenker at jeg prøve å selge det visst jeg går for å få med headsettet.

 

 

 

 

Ja, det kan du jo gjøre. Sony-headsettet har fjernkontroll, og skal jo fungere med Android-telefoner. Dersom dine nåværende headsett har fjernkontroll og er optimalisert til iPhone, vil man ikke kunne få samme funksjonalitet på Sony-telefonen.

 

De headsettene jeg har, som har fjernkontroll, er alle beregnet på iPhone, så det er ekstra greit at Sony-headsettet følger med i handelen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...