Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

 

Hvordan er antennene på Z3 Compact? Tenker spesielt for mobilsignal, men erfaringer med mottak aw wi-fi-signaler er også interessant.

 

Fint om noen også har erfaring med iPhone 5s, sammenlignet opp mot Z3 compact.

 

Har mottatt en Z3 Compact i posten, men ennå ikke pakket den ut. Valget står mellom den og iPhone 6, som jeg allerede har prøvd. Når det gjelder antennene i iPhone 6, er det omtrent som på 5S, har jeg funnet ut.

Har ikke hatt noe trøbbel med signalet så langt, dog ser at her jeg sitter nå veksler den mellom 1 og 2 streker.

 

Ellers må jeg nevne at batteriet på denne telefonen virker å være meget solid, hvertfall sammenlignet med S3en.

 

 

Takker for svar!

 

Har dårlig dekning på jobb, derfor er det viktig å vite hvordan Z3 Compact er på antennefølsomhet, og spesielt hvordan den hevder seg i forhold til iPhone 5S, en telefon jeg har erfaring med. På jobb var iPhonens antennemottak ok. Men jeg vil ha telefon med større skjerm.

 

Jeg vet godt at batteriet på Z3 Compact er meget bra. Til og med før man aktiverer strømsparing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk headsettet i dag - fra Elkjøp. Har aldri hatt et såpass høykvalitets headset før - får skikkelig godfølelsen når en holder i det og har det på hodet. Topp kvalitet på lyden, i hvert fall i mine ører. Har aktivert en trial på Wimp Hifi og med deres lossless musikk låter det meget bra. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Kan noen som har fått telefonen bekrefte hvor mye internminne som er ledig ... rett ut av boksen?

Fortsatt ingen som har fått sjekket dette?

Mener at det var på 10.xx. Utrolig fornøyd med min så langt. Hadde samsung s4 fra før og føler compacten er mer komplett og mindre plastikk.

 

Trenger hjelp til valg av minnekort. 32gb,hørt mye ang. hastighet med tanke på filming osv. Har ikke peiling, så takker for tips! :)

Lenke til kommentar

<p>

 

Fikk min oransje Z3 compact fra DustinHome i dag. Noen tanker, spørsmål;

  • Sony headsettet følgte ikke med. Kan det være at det tilbudet bare gjelder privatkunder? Jeg bestilte i jobben sitt navn i forrige uke.
  • Får ikke standard vær-widget til å fungere? Hva med dere?
  • Mye bloatware. Har avinstallert en del, men blir å legge inn cyanogenmod en gang i fremtiden.
  • Ellers veldig fornøyd, rask og snappy respons. Oransjefargen falt bedre i smak enn jeg trodde på forhånd.

Grattis!

 

Jeg fikk CyanogenMod til å boote på Z3 og en annen fra FreeXperia fikk bootet opp på Z3 Compact. Foreløpig funker ikke kamera eller mobildata og et par andre ting, så er en jobb å gjøre. Har laget en tråd på XDA men det er liten vits å flashe CM-builden min ved mindre man vil være med å utvikle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk CyanogenMod til å boote på Z3 og en annen fra FreeXperia fikk bootet opp på Z3 Compact. Foreløpig funker ikke kamera eller mobildata og et par andre ting, så er en jobb å gjøre. Har laget en tråd på XDA men det er liten vits å flashe CM-builden min ved mindre man vil være med å utvikle :)

Litt OT: Om en installerer CyanogenMod, hvordan er det å tilbakestille telefonen til fabrikkoppsett(altså med stock ROM)? Like enkelt og greit som når en installerer CyanogenMod?

 

Har en LG P500 og Xperia Acro S foreløpig, men siden jeg hverken har fått roota dem eller fått tilgang til bootloader har jeg foreløpig ikke fått testa CyanogenMod.. Itillegg var siste CyanogenMod for Acro S fortsatt 4.1.2, som er det jeg allerede har, så gadd ikke legge så veldig mye mer effort i det.

 

Edit: Dæven, der så jeg at det har kommet CM11 til Acro S. Hmm, kanskje fikle litt med det ikveld. Med mindre det er W8.1 som er problemet..

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk CyanogenMod til å boote på Z3 og en annen fra FreeXperia fikk bootet opp på Z3 Compact. Foreløpig funker ikke kamera eller mobildata og et par andre ting, så er en jobb å gjøre. Har laget en tråd på XDA men det er liten vits å flashe CM-builden min ved mindre man vil være med å utvikle :)

Litt OT: Om en installerer CyanogenMod, hvordan er det å tilbakestille telefonen til fabrikkoppsett(altså med stock ROM)? Like enkelt og greit som når en installerer CyanogenMod?

 

Har en LG P500 og Xperia Acro S foreløpig, men siden jeg hverken har fått roota dem eller fått tilgang til bootloader har jeg foreløpig ikke fått testa CyanogenMod.. Itillegg var siste CyanogenMod for Acro S fortsatt 4.1.2, som er det jeg allerede har, så gadd ikke legge så veldig mye mer effort i det.

 

Edit: Dæven, der så jeg at det har kommet CM11 til Acro S. Hmm, kanskje fikle litt med det ikveld. Med mindre det er W8.1 som er problemet..

 

 

Har svart deg på PM ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestillte z3 fra Dustin på Mandag kveld, fikk beskjed igår ettermiddag at den var sendt. Noen som vet om den dukker opp i Oslo idag? leveringsmåte er "Bedriftspakke dør-dør", men dustin har hverken oppgitt kollinummer på mail eller under ordre på deres side. Kommer den på dør (navnet tyder jo på det) eller leverer de på postkontor? Kan man hente ut pakker uten pakkelapp/sporingsnummer på postkontoret?

Lenke til kommentar

Bestillte z3 fra Dustin på Mandag kveld, fikk beskjed igår ettermiddag at den var sendt. Noen som vet om den dukker opp i Oslo idag? leveringsmåte er "Bedriftspakke dør-dør", men dustin har hverken oppgitt kollinummer på mail eller under ordre på deres side. Kommer den på dør (navnet tyder jo på det) eller leverer de på postkontor? Kan man hente ut pakker uten pakkelapp/sporingsnummer på postkontoret?

 

Står heller ikke kollinummer på min bestilling som ble sendt i dag tidlig. Under samtalen min med en hos Dustin nevnte han at de ikke sendte til postboks, så jeg måtte oppgi adressen min. Spurte da om den kom på døren, men blir bare levert til postkontor. Hvordan man får hentet pakken er jeg usikker på, men du får vel kanskje en SMS når den ankommer.

Lenke til kommentar

Prøv å spor pakken opp på www.posten.no via ditt telefonnummer, om du har gitt dette til Dustin.
Du får SMS med hentekode når pakken er klar for henting på postkontoret.

Du får ikke ut pakken uten hentekode, sporingsnummer eller hentelapp. Postkontoret har ikke tid til å lete gjennom alle pakkene, og det går ikke an å søke på navnet ditt.

Lenke til kommentar

 

Fungerer det å bruke skjermen når den blir våt av f.eks regn på denne telefonen? Hadde eg z1 som jeg skulle bruke til sende snaps når jeg dusjet, men det funket meget dårlig siden skjermen levde sitt eget liv da den ble våt.

 

Hva slags bilder er det du sender? :p

 

Trodde å sende bilder fra dusjen var normalt når man har en vanntett telefon.. Og alle bilder/videoer har tilogmed vært SFW!

 

Hatt Z3 compacten oppe og gående i et par timer nå. Alltid like irriterende å sette opp telefoner på nytt m/apper som skal inn og settes opp, samt innstillinger på telefonen osv.. Dog, den føles kjapp og fin, skarp og god skjerm, bra kamera og kan se for meg mye moro med timeshift-delen av kameraet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...