Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer ny mobil i høst, enten iPhone 6 eller en androidtelefon, f.eks Xperia Z2 eller Z3. Som Mac-bruker, er jeg vant med at musikk syntes problemfritt med iTunes. Hvordan er det med Sony Bridge for Mac? Klarer den å synke musikk og spillelister greit? Jeg vil helst kunne bruke telefonens innebyggede musikkspiller, og ikke Google Play Music-tjenesten.

Lenke til kommentar

Men sikkert en bra oppgradering for eiere av Z1.

Z1? Sitter med en Acro S, hvor det nederste dekslet bakpå faller av om jeg slipper telefonen(holdt i horisontal stilling) i bordet fra 6 cm.. Samt litt skraper her, merker der, riper over der. Irriterende med deksel over minijackpluggen.. For all del, den funker bra etter at jeg fabrikkresatte, men er litt skeptisk til hvor mange flere turer i bakken den tåler. Overraska over hvor robust den er egentlig..

 

Anyhow, bestiller vel Z3 Compact iløpet av morradagen. Glær mæ!

Endret av Sleggefett
Lenke til kommentar

 

Her er et par smarte originale Sony cover til Z3 med smart vindu og trådløs lading:

 

Liker hvordan Style Cover SCR24 ser ut :) litt uvanlig siden jeg er vant til at "vinduet" sitter øverst på skjermen, men liker egentlig dekselet veldig godt :)

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å bestille Z3 compact fra elkjøp.

Får med et par hodetelefoner til 1500kr.

Virker som de hodetelefonene får du uansett hvor du bestiller. Bestilte Z3 og Z3 compact fra netonnet. Begge får med hodetelefoner. Du får de forresten for 795 hos dustinhome så ta den "verdi" 1500 med en klype salt.

 

Sånn i ettertid så lurer jeg på om jeg skal avbestille Z3'n. Jeg hadde Note 3 helt til den ble vannskadet forrige helg. Så vurderte jeg Z3, men jo mer jeg tenker på det jo mer virker det mer logisk å kjøpe Z2. Forskjellen er så sinnsykt minimal. Eller kanskje det blir en Note 3 igjen. Bah. Så jævli usikker

Lenke til kommentar

Skjerm: 5,2 LCD IPS, 1920 x 1080 pixler (Xperia Z2: Samme skjermstørrelse)

Maks lysstyrke økt fra 460 til 600 nits.

 

Kamera: 20,7 MP, 5248 x 3936 pixler, autofokus, LED-flash (Xperia z2: Ingen endringer).

SteadyShot og Active Mode intelligence for å kompensere for bevegelse er nytt, 25 mm vidvinkel er nytt, maks ISO økt fra 6400 til 12800.

 

Minne: 16 gb internt minne, 3GB RAM. MicroSD opptil 128 GB (Xperia Z2: Ingen endringer).

Z3 kommer også i versjon med 32 GB internt minne.

 

Ellers av nyheter Z3 har over Z2:

-Kommer i en variant om støtter dual sim.

-Bedre støvbeskyttelse, har gått fra sertifisering IP55/58 til IP65/68.

-Kan spille PS4 via PS Remote Play

-Ultra STAMINA Mode

-DSEE HX for forbedret lydkvalitet (legger til harmoniske overtoner som forsvinner ved sampling)

-Forbedret støykanselering (med spesielle hodetelefoner med mikrofon)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er veldig interessert i å kjøpe Z3 :) Lenge siden jeg har brukt Android, og ser frem til at det har forbedret seg siden sist. Ser på prisjakt.no at Netshop har mobilen inne på lager. Noen som vet noe om dette? Den har vel ikke blitt lansert enda, så skjønner ikke helt hvordan/hvorfor.

 

Blir nok uansett ikke bestilt derfra siden man ikke får med gratis hodetelefoner. Frister egentlig å kjøpe Sennheiser Urbanite, men Sony sitt hadde nok funket.

Lenke til kommentar

Mulig NetShop har fått den på lager nå, tror ikke Sony har satt noen offisiell lanseringsdato for Norge, men antydet 30. september.

 

Ja, forhåndsbestiller du fra f.eks Komplett, NetOnNet, Telenor eller NetCom får du med gratis hodetelefoner som ser ganske gode ut.


DinSide har testet Sony Xperia Z3, og triller en sekser på terningen!
http://www.dinside.no/930546/sony-xperia-z3

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Har denne telefonen støtte for å SENDE FM radio signal, feks for å 'streame' musikk til FM bil radio?

(Er det noen mobil i hele tatt som har dette?!)

 

Dette forsvant vel i stor grad da Nokia sluttet med Symbian. N85, N8 og N900 hadde vel dette, som de seneste modellene.

 

Jeg brukte FM-sender før, men mtp hvor sinnsykt vanskelig det var å finne rene, ledige frekvenser uten støy, for ikke å snakke om den elendige lydkvaliteten, så var det ikke verdt investeringen. Istedet kjøpte jeg en mediaspiller (uten CD funksjon) med AUX-inngang til 400 kr på elkjøp, så en DIY video på youtube for hvordan head-uniten skulle byttes ut, og ble mer enn fornøyd. Etter hvert skal jeg oppgradere enten til en spiller med bluetooth, eller i det minste en med Android Media kompatibilitet via USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...