Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Hadde håpet på å få min før helgen, men ser ikke slik ut. Kjøpte med docking og SCR24 deksel/etui, men de kommer ikke på lager før slutten av Oktober hos Dustin (ble oppdatert etter bestilling). Sendte inn en sak i går, men kan vel håpe på at de sender mobilen utenom.

 

Når jeg bestilte sto det at leveransemåten var "bulk split" eller noe slik, mens nå står det "bedriftspakke dør-dør". Noen som vet noe om det?

 

Blir sendt som "bulk split" fra Sverige til Norge så bedriftspakke dør-dør eller vanlig postpakke i Norge. Bestilte min Z3 kobber (nydelig telefon forresten!) fra Dustin på søndag og hentet den på postkontoret i ettermiddag! Kjapt levert! :)

Synd at de originale dekslene ikke kommer før i slutten av oktober. :hm:

Endret av Trond HB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet ut min trofaste Samsung Galaxy S3 idag/igår med en sort Z3 Compact, og må si meg meget fornøyd så langt. Utrolig responssive telefon, var nesten en liten "wow" følelse i det jeg bladde i menyene for første gang, ikke at jeg har hatt noe problem med S3en, men dette var noe helt annet gitt, dog nå har S3en litt mer apps og stasj i minnet etter litt over to års bruk.

 

Liker størrelsen på Z3en godt, ligger fint i hånden min. Litt rått at maskinvaren er råere samt at innpakningen er mindre enn S3en, men det skulle vel bare mangle med tanke på at S3en er litt over to år nå.

 

Er ikke stort negativt jeg kan si om telefonen så langt, føler kanskje knapp-plasseringen på høyresiden kunne vært gjort litt annerledes, men det blir bare små pirk, dog øreproppene som fulgte med telefonen, Sony MH410c er vel noe av de dårligste øreproppene jeg har vært borti.

 

Kjøpte også med meg den magnetiske dockingen fra Sony, DK48, funker flott, også slipper jeg å åpne disse flappene på siden for å lade, men trådløs ladning hadde vel vært hakket tøffere.

 

Alt i alt, stor fornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Spesielt interesserte kan sjekke denne guiden der de plukker en Z3 i deler og viser hvordan den er oppbygget. Jeg ble overrasket over at Sony hadde tatt i bruk heatpipe for å flytte varmen fra elektronikken til aluminiumsrammen:

http://www.myfixguide.com/manual/sony-xperia-z3-disassembly/

 

Det er ikke stor kant som bakdekselet er limt fast til, en hver glipe eller sprekk vil gjøre at mobilen ikke lenger er vanntett.

Sony-Xperia%20Z3-Disassembly-14.jpg

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Jeg hentet ut en sort Sony Z3 Compact i går som ny jobbmobil. Går ned i størrelse fra en Samsung Note 3 som var begynt å tulle seg, så foreløpig er det ganske uvant å bruke denne telefonen grunnet forskjellen i størrelse. Men jeg syntes størrelsen er utrolig hendig og jeg tar mye bilder så da passer det fint at denne har bedre kamera og dedikert kameraknapp.

 

Holder på å fylle opp minnekortet med 80 gb med musikk og lydbøker nå og har begynt å få alt av apps på plass igjen. Foreløpig er jeg veldig fornøyd!

 

Lenke til kommentar

 

Jeg hentet ut en sort Sony Z3 Compact i går som ny jobbmobil. Går ned i størrelse fra en Samsung Note 3 som var begynt å tulle seg, så foreløpig er det ganske uvant å bruke denne telefonen grunnet forskjellen i størrelse. Men jeg syntes størrelsen er utrolig hendig og jeg tar mye bilder så da passer det fint at denne har bedre kamera og dedikert kameraknapp.

 

Holder på å fylle opp minnekortet med 80 gb med musikk og lydbøker nå og har begynt å få alt av apps på plass igjen. Foreløpig er jeg veldig fornøyd!

 

 

Går selv fra Xperia Z2 til iPhone 6. Z2 var rett og slett for stor, selv om at dedikert kameraknapp er herlig. Hadde jeg hatt compact versjonen er det ikke sikkert jeg hadde byttet riktig enda, selv om jeg personlig savner iOS. Sonys fabrikk-Android er forøvrig det jeg har likt best av alle de Androidtelefonene jeg har eid/prøvd.

 

Du får forresten kjøpt løs kabel på ebay som klipser på dock kontakten til telefonen. Kjekt.

Lenke til kommentar

 

Noen som har bestilt fra Telenor`?

Bestilt fra djuice, så er noe av det samme, og jeg fikk leveringsbekreftelse på mail for 20 minutter siden.

 

Ser på posten.no at melding om sending ble sendt 1630 igår.. Fortsatt ikke skjedd noe mer.

Ikke har velkomstgaven fra IllVit(quadcopter) kommet enda heller. Føler meg som en unge dagene før julaften, vet at det kommer nye fete ting om noen dager, men er grådig kjipt å vente..

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Z3 + docking (DK48) av Dustin forrige uke. Så i går at telefonen var kommet inn, så jeg ringte dem, avbestilte og fikk refundert dockingstasjonen og telefonen ble sendt i dag. Bra service. :)

 

Da fikk jeg snakket med en hyggelig kar og han fjernet det som ikke var tilgjengelig, så blir den sendt i morgen :)

 

Glemte selvfølgelig å verifisere at jeg får headset med, men får da håpe det. Har ikke blitt sendt, men da jeg bestilte sto det "forhåndsbestill". Bare å ringe igjen hvis ikke :)

Lenke til kommentar

Byttet ut min trofaste Samsung Galaxy S3 idag/igår med en sort Z3 Compact, og må si meg meget fornøyd så langt. Utrolig responssive telefon, var nesten en liten "wow" følelse i det jeg bladde i menyene for første gang, ikke at jeg har hatt noe problem med S3en, men dette var noe helt annet gitt, dog nå har S3en litt mer apps og stasj i minnet etter litt over to års bruk.

 

Liker størrelsen på Z3en godt, ligger fint i hånden min. Litt rått at maskinvaren er råere samt at innpakningen er mindre enn S3en, men det skulle vel bare mangle med tanke på at S3en er litt over to år nå.

 

Er ikke stort negativt jeg kan si om telefonen så langt, føler kanskje knapp-plasseringen på høyresiden kunne vært gjort litt annerledes, men det blir bare små pirk, dog øreproppene som fulgte med telefonen, Sony MH410c er vel noe av de dårligste øreproppene jeg har vært borti.

 

Kjøpte også med meg den magnetiske dockingen fra Sony, DK48, funker flott, også slipper jeg å åpne disse flappene på siden for å lade, men trådløs ladning hadde vel vært hakket tøffere.

 

Alt i alt, stor fornøyd så langt.

 

Er enig med deg. Fikk min i går, og etter mye fikling, styring, nedlasting og annet av instillinger, begynner jeg å tilvenne meg telefonen. Veldig godt fornøyd med alt så langt, selv om det er noe uvant å ha en renere Android, enn hva S3 hadde. S3'en sang på siste verset og skjermdelen tok kvelden tre dager før jeg fikk min nye, så hadde noen panikkrykninger for å få orden på alt innholdet som ikke ble lagret på minnekortet, men det meste er i orden igjen, heldigvis.

Lenke til kommentar

Fikk min oransje Z3 compact fra DustinHome i dag. Noen tanker, spørsmål;

  • Sony headsettet følgte ikke med. Kan det være at det tilbudet bare gjelder privatkunder? Jeg bestilte i jobben sitt navn i forrige uke.
  • Får ikke standard vær-widget til å fungere? Hva med dere?
  • Mye bloatware. Har avinstallert en del, men blir å legge inn cyanogenmod en gang i fremtiden.
  • Ellers veldig fornøyd, rask og snappy respons. Oransjefargen falt bedre i smak enn jeg trodde på forhånd.
Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Hvordan er antennene på Z3 Compact? Tenker spesielt for mobilsignal, men erfaringer med mottak aw wi-fi-signaler er også interessant.

 

Fint om noen også har erfaring med iPhone 5s, sammenlignet opp mot Z3 compact.

 

Har mottatt en Z3 Compact i posten, men ennå ikke pakket den ut. Valget står mellom den og iPhone 6, som jeg allerede har prøvd. Når det gjelder antennene i iPhone 6, er det omtrent som på 5S, har jeg funnet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er antennene på Z3 Compact? Tenker spesielt for mobilsignal, men erfaringer med mottak aw wi-fi-signaler er også interessant.

 

Fint om noen også har erfaring med iPhone 5s, sammenlignet opp mot Z3 compact.

 

Har mottatt en Z3 Compact i posten, men ennå ikke pakket den ut. Valget står mellom den og iPhone 6, som jeg allerede har prøvd. Når det gjelder antennene i iPhone 6, er det omtrent som på 5S, har jeg funnet ut.

Har ikke hatt noe trøbbel med signalet så langt, dog ser at her jeg sitter nå veksler den mellom 1 og 2 streker.

 

Ellers må jeg nevne at batteriet på denne telefonen virker å være meget solid, hvertfall sammenlignet med S3en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...