Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Der sa du nå vettu. Tenker jo ikke lenger enn nesa vettu. Men som jeg sa er den litt høyere ingame eller hva den blir stillt til. Er vel fordi kortet har headroom til å klokke seg opp eller?

 

Gjennstår bare å finne ut om det må bios flash til for å få justert minne no.

Hyl om du finner løsningen. Jeg har samme problem som deg, dog med MSI GTX 970.

Har prøvd med Nvidia Inspector og flere versjoner av MSI Afterburner, men alle setter memory clock til standard verdi så fort jeg trykker "apply".

 

Da testa jeg klokking på detta Inno3D 980GTX kortet. Ikke gjordt noe med drivere eller noe anna på systemet som jeg er klar over. Men dro bare på minne slideren i Msi afterburner 4. Å nå bestemmte det seg for att minne ikke var noe problem å klokke..

 

Så dro opp GPU-Z å kjørte Core/BOOST til 1500mhz. Men ser den går vel over 1500mhz i spillet, over og under. Burde jo for pokker holde seg på 1500maks. Så minne på ca 7900mhz.

 

Blei +125% power, så 1500/7900mhz uten å røre volt, viffta på 60%.

Arma 3 var null problem. Virka som Pcars og funnka bra. Kjører spilla med DSR i 2560/1440P da.

Misster vel litt fps her å. Men etter en runde på spa med 10 extra biler, så såg jeg på replayet. Å der blei tv'n grå gitt. Så må vel justere klok eller volt litt kanskje.

 

Liker ikke att denne klokken skal gå over hva som blir satt, men er vel laget slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan HDMI 2.0 støtten komme bare pga. nyere driver? :S

sikker på at det ikke er interpolert?

Om støtten har kommet i en driver lurer jeg på hva Nvidia har gjort de siste to åra...

Skal ikke si det for sikkert selvsagt. Men så for alt jeg kunne se, like bra ut som "the real deal". Og har aldri vært borti at TVens interpolering kunne oppgi 60Hz til nvidia driveren og windows sin skjermmeny? Oo

 

Samt at TVen "juger" å sier at det er 60Hz på inngangen.

 

Siste indikasjon er at en annen maskin sitt integrete skjermkort kun klarte 30Hz som jeg ville forvente. Så det er noe mer enn TVens interpolering som skjer.

Lenke til kommentar

Er flere som har kjørt "4k"@60hz over hdmi. Leste netopp på nvidia sitt forum at det er fult mulig.

Husker du hvilke skjermkort det var snakk om? :)

 

Edit:

Ser ut som om Nvidia i nyere 340-drivere nå faktisk klarer 60Hz ved 4k over HDMI 1.4 på kepler og nyere. Men selvsagt ikke uten kompromisser. Da de komprimerer fargeinformasjonen som blir sendt til 4:2:0, ikke full 4:4:4. http://www.anandtech.com/show/8191/nvidia-kepler-cards-get-hdmi-4k60hz-support-kind-of

 

Nå så jeg ikke etter dette, så kan jo se hvor bra det funker for min del (ikke at det er noe fast oppsett). Men virket som langt bedre kompromiss enn 30Hz. :)

 

Så dyr er ikke 4k TVen at den nok på farger uansett. Og sånn uten å vite det, så la jeg ikke merke til noe veldig ille i alle fall. :) Men merket at tekst med farge ikke var helt som det skulle være når jeg satt helt inntil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Skal ikke si det for sikkert selvsagt. Men så for alt jeg kunne se, like bra ut som "the real deal". Og har aldri vært borti at TVens interpolering kunne oppgi 60Hz til nvidia driveren og windows sin skjermmeny? Oo

 

Da er det 60Hz.

 

En unge på 7 år kjenner forskjellen på å sykle med og uten støttehjul.

 

En guttevalp på 18, kjenner forskjell på sex med og uten kondom.

Ergo, det er 60Hz ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Der sa du nå vettu. Tenker jo ikke lenger enn nesa vettu. Men som jeg sa er den litt høyere ingame eller hva den blir stillt til. Er vel fordi kortet har headroom til å klokke seg opp eller?

 

Gjennstår bare å finne ut om det må bios flash til for å få justert minne no.

Hyl om du finner løsningen. Jeg har samme problem som deg, dog med MSI GTX 970.

Har prøvd med Nvidia Inspector og flere versjoner av MSI Afterburner, men alle setter memory clock til standard verdi så fort jeg trykker "apply".

 

Da testa jeg klokking på detta Inno3D 980GTX kortet. Ikke gjordt noe med drivere eller noe anna på systemet som jeg er klar over. Men dro bare på minne slideren i Msi afterburner 4. Å nå bestemmte det seg for att minne ikke var noe problem å klokke..

 

Så dro opp GPU-Z å kjørte Core/BOOST til 1500mhz. Men ser den går vel over 1500mhz i spillet, over og under. Burde jo for pokker holde seg på 1500maks. Så minne på ca 7900mhz.

 

Blei +125% power, så 1500/7900mhz uten å røre volt, viffta på 60%.

Arma 3 var null problem. Virka som Pcars og funnka bra. Kjører spilla med DSR i 2560/1440P da.

Misster vel litt fps her å. Men etter en runde på spa med 10 extra biler, så såg jeg på replayet. Å der blei tv'n grå gitt. Så må vel justere klok eller volt litt kanskje.

 

Liker ikke att denne klokken skal gå over hva som blir satt, men er vel laget slik.

 

Prøv å spille far cry 4 med grafikk på maks en time eller to på den klokken. Det tror jeg er det verste testen ;)

Lenke til kommentar

 

Min oc ble ustabil etter ca 4timer med far cry 4, men bf4 er forsatt best å teste med mener jeg :)

Jeg har klart å spille bf4 med 1600mhz på kjernen. Mens far cry 4 ;) krasjer på 1550...

 

 

Ja da er jo ikke 1600 MHz stabilt nok (uten en volt mod). Uansett er spill som FC4 og BF4 mye bedre test for stabilitet enn noen benchmark (for skjermkort).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min oc ble ustabil etter ca 4timer med far cry 4, men bf4 er forsatt best å teste med mener jeg :)

Jeg har klart å spille bf4 med 1600mhz på kjernen. Mens far cry 4 ;) krasjer på 1550...

Ja da er jo ikke 1600 MHz stabilt nok (uten en volt mod). Uansett er spill som FC4 og BF4 mye bedre test for stabilitet enn noen benchmark (for skjermkort).

stemmer det. Skal flashe i dag. Må bare finne en ny hacka nvflash
Lenke til kommentar

 

 

Litt på siden dette spørsmålet kanskje. Men jeg prøver å gi classy kortet mitt mer enn 1.25v. Virker ikke som om classified controller gir mer. Iallefall ikke ifølge gpu-z. Viser gpu-feil?

Jepp. Bruk Probe-It om det fulgte med + DMM
Har du link? Det fulgte ikke med. Har flashet bios men det hjelper søren meg ikke mye. Klarer ikke å nærme meg 1600 MHz på kjernen selv med 1.38v. Har nesten intrykk av at ekstra volt ikke hjelper dette kortet!? ?
Lenke til kommentar

 

 

Litt på siden dette spørsmålet kanskje. Men jeg prøver å gi classy kortet mitt mer enn 1.25v. Virker ikke som om classified controller gir mer. Iallefall ikke ifølge gpu-z. Viser gpu-feil?

Jepp. Bruk Probe-It om det fulgte med + DMM
Har du link? Det fulgte ikke med. Har flashet bios men det hjelper søren meg ikke mye. Klarer ikke å nærme meg 1600 MHz på kjernen selv med 1.38v. Har nesten intrykk av at ekstra volt ikke hjelper dette kortet!?

 

 

Har du vannkjøling?

Tenkte meg det ja ;)

 

Der ligger svaret... Og Evbot mangler du :p

Lenke til kommentar

 

 

Litt på siden dette spørsmålet kanskje. Men jeg prøver å gi classy kortet mitt mer enn 1.25v. Virker ikke som om classified controller gir mer. Iallefall ikke ifølge gpu-z. Viser gpu-feil?

Jepp. Bruk Probe-It om det fulgte med + DMM
Har du link? Det fulgte ikke med. Har flashet bios men det hjelper søren meg ikke mye. Klarer ikke å nærme meg 1600 MHz på kjernen selv med 1.38v. Har nesten intrykk av at ekstra volt ikke hjelper dette kortet!?

 

 

Begrenset av power target?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Litt på siden dette spørsmålet kanskje. Men jeg prøver å gi classy kortet mitt mer enn 1.25v. Virker ikke som om classified controller gir mer. Iallefall ikke ifølge gpu-z. Viser gpu-feil?

Jepp. Bruk Probe-It om det fulgte med + DMM
Har du link? Det fulgte ikke med. Har flashet bios men det hjelper søren meg ikke mye. Klarer ikke å nærme meg 1600 MHz på kjernen selv med 1.38v. Har nesten intrykk av at ekstra volt ikke hjelper dette kortet!?

Har du vannkjøling?

Tenkte meg det ja ;)

 

Der ligger svaret... Og Evbot mangler du :p

Har vannkjøling i Januar regner jeg med. Er Evbot et must? Funker ikke classified controller greit? 1530mhz stabilt da men det er det uten controller og. Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Det beste Gigabyte G1 kortet mitt klarer 1610mhz på luft. Classified KREVER vann eller bedre kjøling. Slik har det vært bestandig, særlig på 780 classy og 780ti classy. Med litt kjølig vann, så var det plutselig mulig å få 780ti over 1500mhz. på varmtvann var det vanskelig/umulig uansett spenning.

Lenke til kommentar

Det beste Gigabyte G1 kortet mitt klarer 1610mhz på luft. Classified KREVER vann eller bedre kjøling. Slik har det vært bestandig, særlig på 780 classy og 780ti classy. Med litt kjølig vann, så var det plutselig mulig å få 780ti over 1500mhz. på varmtvann var det vanskelig/umulig uansett spenning.

Kult. Kanskje der er håp for dette kortet allikevel ;) vannblokk bruker jeg alltid uansett. Men den kommer ikke ut før i Januar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...