Gå til innhold

InvisionBoard er oppe og kjører!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Få innvisjon-drittet bort!!! hele forumet er helt ødelagt!! ikke noe av det gamle bbcode er riktig!! ut med dritet, inn med bbcode :woot:

Det er bbcode på invision også, men det er case-sensitivt. Hvis dette endres, funker all gammel bbcode.

 

(hvis ikke det er den gamle forumløsningen du sikter til. den heter faktisk phpBB, ikke bbcode)

Lenke til kommentar
Få innvisjon-drittet bort!!! hele forumet er helt ødelagt!! ikke noe av det gamle bbcode er riktig!! ut med dritet, inn med bbcode :woot:

Dette er ein beslutning tatt av eit forum som har vert her i 1 dag? Ærlig talt, det er såklart masse som ikkje fungerer i starten, slik er det med alt. Gi moderatorene tid til å få rettet opp ting som er postet i trådene angående dette nye forumet.

 

Når alt er som det skal så er det ein rekke nye funksjoner som er til stor glede.

 

Kom heller med konstruktiv kritikk enn slikt. :grumpy:

Lenke til kommentar
Ellers er mangel på smilies irriternede da.  ;)

Det er jo ikke akkurat mangel på smilies siden det er akkurat de samme som før...

 

Pycnopodia: Synes heller moderatorene kunne gjort det. For dem er det bare en kort sql spørring som trenger å kjøres, så blir alle signaturene korrekt størrelse.

Men blir ikke størrelsen på signaturene til de som allerede har endret det veldig liten?

Få innvisjon-drittet bort!!! hele forumet er helt ødelagt!! ikke noe av det gamle bbcode er riktig!! ut med dritet, inn med bbcode :woot:

Hvis det bare er det at Invision er case-sensitiv på enkelte ting så tror jeg du bør tenke deg litt om. Invision er mye bedre enn phpBB.

Lenke til kommentar

Mer om epostvarsel: Når jeg klikker på en link i epostvarselet mitt etter at jeg har lukket browseren (slik at browseren må starte opp på nytt og jeg ikke da er logget inn lenger) kommer jeg ikke til den posten linken viser til, men til den første posten i tråden. Hva er vitsen med det ? Da må jeg jo logge meg inn for å lese nye poster selv om jeg ikke har tenkt til å svare ;)

Lenke til kommentar

Invisionboard sin bbcode er ikke case sensitive. Eneste forskjellen på bbkoden i invision og phpbb, er at invision har bedre, og flere koder.

Det er bare de gamle bbkodene som ikke funker skikkelig enda.

Det blir sannsynligvis fikset, fordi det skal ikke være noe problem under konverteringen.

 

Når jeg konverterte fra phpbb til invision møtte jeg ingen slike problemer...

 

Pycnopodia: Synes heller moderatorene kunne gjort det. For dem er det bare en kort sql spørring som trenger å kjøres, så blir alle signaturene korrekt størrelse.

Men blir ikke størrelsen på signaturene til de som allerede har endret det veldig liten?

Tror ikke det nei. Hvis de kjører en SQL spørring som endrer til , så skulle det vel funke. Er nok ingen som har brukt size=7 etter at invision ble installert (eller misforstår jeg? Size=7 var liten skrift før sant?).

Lenke til kommentar

Jeg kom på en annen liten deilig funksjon i IB; nemlig den at IB kan automatisk lage thumbnails av bilder du legger ved innlegget. Fint for folk som har modem eller folk som har online adsl fra stjelehor med 1gb grense. Babetreaden er jo et sted dette ville vært überbra... Men det virker ikke som det er aktivert... :shrug:

Lenke til kommentar
blablabla

Tror ikke det nei. Hvis de kjører en SQL spørring som endrer til , så skulle det vel funke. Er nok ingen som har brukt size=7 etter at invision ble installert (eller misforstår jeg? Size=7 var liten skrift før sant?).

Jo, 7 var liten skrift før.

Du quotet forresten fra Pycnopodia selv om det var jeg som skrev det (tror jeg)

Lenke til kommentar
Jeg kom på en annen liten deilig funksjon i IB; nemlig den at IB kan automatisk lage thumbnails av bilder du legger ved innlegget. Fint for folk som har modem eller folk som har online adsl fra stjelehor med 1gb grense. Babetreaden er jo et sted dette ville vært überbra... Men det virker ikke som det er aktivert... :shrug:

Hvis denne funksjonen kan aktiveres så anbefaler jeg på det sterkeste at den blir enablet. Har sett meg litt lei på bilder som i f.eks babethreaden strekker hele forum-strørrelsen slil at det blir helt messed up.

Lenke til kommentar
Jeg kom på en annen liten deilig funksjon i IB; nemlig den at IB kan automatisk lage thumbnails av bilder du legger ved innlegget. Fint for folk som har modem eller folk som har online adsl fra stjelehor med 1gb grense. Babetreaden er jo et sted dette ville vært überbra... Men det virker ikke som det er aktivert... :shrug:

Hvis denne funksjonen kan aktiveres så anbefaler jeg på det sterkeste at den blir enablet. Har sett meg litt lei på bilder som i f.eks babethreaden strekker hele forum-strørrelsen slil at det blir helt messed up.

Jepp, den kan aktiveres. Jeg har nettopp satt opp invison selv, så det vet jeg. Ah... Digger slike funskjoner ;)

Lenke til kommentar
Jeg kom på en annen liten deilig funksjon i IB; nemlig den at IB kan automatisk lage thumbnails av bilder du legger ved innlegget. Fint for folk som har modem eller folk som har online adsl fra stjelehor med 1gb grense. Babetreaden er jo et sted dette ville vært überbra... Men det virker ikke som det er aktivert... :shrug:

Den funksjonen kunne vært bra, men er desverre ikke det... :( Den er faktisk bare verre for oss som har dial-up eller GB grenser:

 

Selv om bildet blir vist som thumbnail, blir hele bildet lastet ned - bare vist i liten størrelse.

Det værste er at hvis du så skal se hele bildet, så laster den hele bildet på nytt, men denne gang i full størrelse. Den bruker altså ikke bildet den allerede har i cachen... :mad:

 

Btw, tror ikke hw.no liker å aktivere upload av bilder i akkurat den tråden... blir ganske mye mer traffikk på serverene ettersom det er hw.no som må hoste alle bildene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...