Gå til innhold

Liten interesse for HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basert på uttalelsene til HBO Nordic, så sitter jeg igjen med inntrykket at de trodde de "hit the jackpot" da de kjøpte rettighetene til HBO sine serier, at pengene bare skulle strømme inn. De trodde at kundene ville finne seg i det meste, men med veldig kundefiendtlige vilkår og arrogante uttalelser, i tillegg til en dårlig teknisk løsning, så gikk det som det gikk.

Jeg tipper en god del av abonnementene ikke bruker tjenesten, men heller laster ned og velger å fortsette å være kunde hos HBO Nordic fordi de ønsker å legge igjen penger hos HBO.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- dårlig bildekvalitet

- ikke oversikt over hvilke episoder jeg har sett

- ustabile servere

- funker ikke på linux

Vil ikke kalle bildekvaliteten dårlig, men den kan helt klart bli bedre. Hvis forventet standard er 1080p Bluray så har jeg ikke noe problem med å skjønne at man oppfatter det som dårlig.

På "Min HBO" er det en nylig sett oversikt, i skrivende stund ser jeg de 19 siste tingene jeg har sett. Langt i fra en komplett oversikt, men det er noe. Det er også en watchlist funksjon, har ikke brukt den, men teksten som står i min er "Her finner du alt du har lagt til i din Watchlist.", så hvis man bruker den aktivt er det mulig man får en mer komplett oversikt. Igjen ikke optimalt, men det ser ut til å være noe funksjonalitet på plass.

For meg har tjenesten vært stabil, har kun brukt web grensesnittet. Da er vi 1-1 på stabil/ustabil ;)

De har ingen native linux løsning, men med pipelight så fungerer det fint. Jeg bruker dette på min XBMCbuntu (14.04).

 

Har litt inntrykket av at de nøyer seg med "bra nok" i stedet for "best" eller "best mulig" på flere områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De høster vel som de sådde (kundefiendtlige løsninger og dårlig PR). Hvis de har noe ønske om å endre på ting kan de jo starte med å gjøre det mulig for folk å få innholdet på TV-en sin. Netflix fungerer på omtrent alt av enheter, HBO Nordic på så godt som ingenting. Kvaliteten på lyd og bilde har vel heller ikke stått i stil med hva folk forventer i dag. Tror helt sikkert det er mulig å kapre mange kunder for HBO Nordic, men da er det jammen på høy tid at de begynner å høre på hva kundene vil ha istedet for å kjempe mot vindmøller.

Tilgjengelighet på flere plattformer, bedre kvalitet og offline-caching av episoder så skal jeg åpne lommeboka.

Endret av Aasgaard
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hovedproblemet til HBO Nordic (som jeg også har sagt til dem siden de startet).

 

- Støtte for flere TV produsenter enn Samsung

- Apple TV, PS4 støtte mangler (hadde de vært smart, lag XBMC plugin som virker 100% også)

- Det er fortsatt ikke 5.1 lyd på noe, samme hva de påstår

- Bitraten på video er ekstemt dårlig, netflix er ikke hipphurra det heller - men langt bedre... Klin på med 15-20Mbit bilde og Dolby Digital Plus 5.1 med lit bittrate (eventuelt DTS)

- App på samsung fungerer relativt bra (med unntak av lav bildekvalitet og fullstendig manglende 5.1 støtte).

 

Kan skjønne at man ikke har alt klart fra dag 1; men dag 1 er veldig lenge siden. Ser ikke de har gjort noe som helst for å forbedre dette.... så det store spørsmålet er; hva gjør de egentlig for å bli bedre? For meg ser det ut som de kun trekker inn penger og ikke investerer i infrastratur/apper og tror folk synes det er greit. Kundefokus er grunnlære uansett business - hvorfor HBO Nordic ikke ser dette er for meg et stort mysterie.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

noe som er rart egentlig for HBON har utrolig mye bedre utvalg enn Netflix

 

Hvis du mener "HBON har flere serier jeg liker enn Netflix" så skjønner jeg hva du mener. Men i rent antall så gruser jo Netflix HBON så langt ned i støvlene at det ikke er moro en gang.

 

Hver gang jeg logger inn på Netflix bruker jeg 10-20 minutter på å finne noe som kanskje er sebart, blir ofte skuffa, hos HBO har jeg prøvd tilfeldige serier og nesten aldri blitt misfornøyd. HBO har også stort sett alle sesongene av seriene de har, i motsetning til Netflix, der du plutselig må over til bukta/plater for å fortsette å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver gang jeg logger inn på Netflix bruker jeg 10-20 minutter på å finne noe som kanskje er sebart, blir ofte skuffa, hos HBO har jeg prøvd tilfeldige serier og nesten aldri blitt misfornøyd. HBO har også stort sett alle sesongene av seriene de har, i motsetning til Netflix, der du plutselig må over til bukta/plater for å fortsette å se.

 

Innhold er det eneste HBO Nordic har klart å få til rett, at man i 2014 sitter med ræva bitrate på video og igen 5.1 lyd er egentlig bare trist, og yter ikke de bra seriene til HBO den rettferdigheten de fortjener.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hver gang jeg logger inn på Netflix bruker jeg 10-20 minutter på å finne noe som kanskje er sebart, blir ofte skuffa, hos HBO har jeg prøvd tilfeldige serier og nesten aldri blitt misfornøyd. HBO har også stort sett alle sesongene av seriene de har, i motsetning til Netflix, der du plutselig må over til bukta/plater for å fortsette å se.

Innhold er det eneste HBO Nordic har klart å få til rett, at man i 2014 sitter med ræva bitrate på video og igen 5.1 lyd er egentlig bare trist, og yter ikke de bra seriene til HBO den rettferdigheten de fortjener.

 

Siden jeg er gnien/fattig student og stort sett ser serier og filmer på PC (shit høytalere og relativt liten skjerm) så er det noe jeg ikke behøver å ta stilling til, men jeg hører deg.

Lenke til kommentar

Kikka etter en størmmetjeneste så sent som i dag....

hbo netflix og viaplay .... ingen av dem har en linuxklient.... eller trenger jeg sterkere briller?

 

Vet ikke med viaplay, men helt riktig at hbo og Netflix mangler linuxklient.. Jeg har imidlertid fått begge til å virke i Ubuntu 14.04 med pipelight (http://pipelight.net/cms/installation.html), så det finnes løsninger :-)

 

Hadde såklart foretrukket løsninger uten hacks/workarounds, men antar vi må vente på de foreslåtte HTML5-EME (https://dvcs.w3.org/hg/html-media/raw-file/tip/encrypted-media/encrypted-media.html) før det skjer..

Lenke til kommentar

 

noe som er rart egentlig for HBON har utrolig mye bedre utvalg enn Netflix

 

Hvis du mener "HBON har flere serier jeg liker enn Netflix" så skjønner jeg hva du mener. Men i rent antall så gruser jo Netflix HBON så langt ned i støvlene at det ikke er moro en gang.

 

Joda, rent antall er dem større. Og på gamle filmer er dem veldig bra! Men serier er det sjeldent mere enn en sesong eller to og det er frustrerende. På HBON får du det du vil ha, jeg i alle fall. :) abnefales å prøve det :)

Lenke til kommentar

Jeg var med på HBON helt fra starten, men utvalget var noe tynt, og teknisk løsning ikke helt on par med Netflix. Om jeg ikke husker helt feil var det dyrere?

 

Uansett, jeg hadde bestemt meg for å forbli kunde og se hva som skjedde, helt til de ville nekte meg å melde meg ut når jeg selv ville. Hoppet da fra skuta, og har aldri forsøkt å klatre tilbake.

 

Messer man med kundene når man skal sparke i gang noe, mister man de som hiver seg over slike ting i startfasen. Skjer det, er det få som snakker om og anbefaler dette til andre. Undervurder aldri viktigheten av ildsjeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...