Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste minuset er at du får forhandlergaranti istedet for standardgarantien.

 

Hva gjør du da dersom din Breitling får en feil etter 1 år, og urverket.no er konkurs? Siden du bare har forhandlergaranti, kan du vel ikke regne med å få dette reparert på garanti hos en annen forhandler, slik du kan dersom du kjøper hos en "offisell" forhandler?

Lenke til kommentar
Eneste minuset er at du får forhandlergaranti istedet for standardgarantien.

 

Hva gjør du da dersom din Breitling får en feil etter 1 år, og urverket.no er konkurs?

 

Ikke bare er det ekstremt usannsynlig at man får feil på en breitling etter fem år, langt mindre ett, men klysene på den autoriserte sjappen vil nok i det lengste forsøke å skylde på deg gjennom avsnittet i garantien merket "feil bruk" (har du ikkje smort splinterbolten? Da e de lite vi kanj jør)

 

Hørte forresten om en som måtte sponse frakt tur/retur den europeiske distributøren, og atpåtil fikk momskrav da forhandleren hadde merket pakken feil, og varen kom adressert til kunde med verdi på over 2000 euro over grensa.

 

Ironisk at forhandlergarantien tilknyttet klokker i 30.000kroners klassen er dårligere enn ordinær norsk reklamasjonsrett.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

De klærne var et titalls t-skjorter som var en dyd av nødvendighet siden det var så varmt der at jeg svettet ut et par stykker om dagen. Fant ingen som ikke var kopier av Diesel, Lacoste etc. Jeg skulle ikke ha kopiklær, men det finnes jo ikke annet der nede...

 

Om det er noen grunn til å ha dårligere samvittighet angående barnearbeid på det som er produsert i Tyrkia enn det man kjøper her i landet produsert i fjerne østen kan sikkert diskuteres.

 

Bøter for å gå med en kopiklokke har jeg ikke hørt om annet enn Italia som praktiserer. Litt paradoksalt at Italia som er fullt av småbanditter slår ned på kundene istedenfor selgerne.

Lenke til kommentar
Ironisk at forhandlergarantien tilknyttet klokker i 30.000kroners klassen er dårligere enn ordinær norsk reklamasjonsrett.

 

Dette må skyldes manglende innsikt hos forhandler. Det laveste nivået for reklamasjonsrett er kjøpsloven, som er ufravikelig. Skal noe kalles "garanti", må det gi bedre ytelse enn kjøpsloven gir deg.

 

Uansett, du har rett i at det ofte blir diskusjon om en skade/feil/mangel skal dekkes av garanti/reklamasjonsrett, eller om den er "selvforskyldt" (type: Mobiltelefonen din har vannskade, som ikke dekkes. Har du brukt den i tåke?)

Lenke til kommentar
Dette må skyldes manglende innsikt hos forhandler. Det laveste nivået for reklamasjonsrett er kjøpsloven, som er ufravikelig. Skal noe kalles "garanti", må det gi bedre ytelse enn kjøpsloven gir deg.

 

Selvfølgelig, men garantien på hvilken som helst breitling er dårligere enn den reklamasjonsretten forbrukerkjøpsloven gir deg krav på, så forhandlergaranti er egentlig fullstendig verdiløst.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg sitter for tiden med en slik en, som jeg fikk av faren min:

 

3lacoste.jpg

 

Dessverre er remmen ødelagt, og jeg finner ingen urmakere i oslo som har lacoste-klokker. De urmakerne jeg har vært innom sier at den har et annet festesystem enn det som er vanlig for remmer.

 

Har bestilt en slik en:

 

all_black_player.jpg

 

Og er littegranne keen på denne, bare fordi den er så sykt harry:

 

dolce-gabbana-medicine-man-watch.jpg

 

Noen som har noen tips til andre fine klokker i 1000-2000kr?

Lenke til kommentar
Dette må skyldes manglende innsikt hos forhandler. Det laveste nivået for reklamasjonsrett er kjøpsloven, som er ufravikelig. Skal noe kalles "garanti", må det gi bedre ytelse enn kjøpsloven gir deg.

 

Selvfølgelig, men garantien på hvilken som helst breitling er dårligere enn den reklamasjonsretten forbrukerkjøpsloven gir deg krav på, så forhandlergaranti er egentlig fullstendig verdiløst.

 

Problemet er dersom du kjøper fra nettbutikker som ikke er norske, og ikke følger norsk kjøpslov, eller at du kjøper fra en "gråimportør" som er konkurs når du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Hvor mye den MÅ tåle er avhengig av hva slags tjeneste du skal gjennomføre. Personlig ville jeg gått for en Casio digitalklokke i plast. Vanntett, tåler nesten hva som helst (unntatt direkte treff med 7,62 mm), har chronograph, som regel alarm, og nattlys. Koster noen få hundrelapper.

 

Er meningen at jeg skal kunne bruke den til hverdags, så vil helst at den skal se "ok" ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...