Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ute etter en ny klokke nå, jeg har forelsket meg i klokken som viser litt av selve urverket som et lite vindu på urskiven.

 

Jeg har sett et par stykker av dem i blader o.l, men da har dette vært klokker som koster det samme som en ny bil, så blir uaktuelt.

 

Hvis noen kan vise frem noen klokker som har dette, ville det vært strålende!

 

Prisen bør helst være under 20 000. :)

Lenke til kommentar

The Metal Atom er så sykt rå, ja, liker cleane ting, så. Alle forventer liksom ei diger urskive i midten eller store fancy tall, men så er det bare 4 temmelig små tall :D Synes dere ca. 1800 kr var smådyrt for den? Er ikke så in når det gjelder priser på klokker hehe

 

The Fidelety synes jeg ikke var noe pen, altså selve uret er rått, men det passer overhodet ikke sammen med armbåndet. Ser billig og lavkvalitets ut. Kan ha noe med at jeg aldri har vært fan av slike stoff armbånd.

 

Har forøvrig en Tissot PR200 Autoquartz, toppmodellen deres innen PR-serien. Utgave fra ca. 2002. Autoquartz vil si at den mekanisk og automatisk lades opp ved bevegelse. Den skiva snurrer rundt inni der, når hånda beveges :D Må ikke skifte batteri på _minimum_ 10 år. Kan ligge, uten å bli brukt, i over 1 uke, og nøytaktig som bare det. Solid sveitsisk kvalitet! Hatt den i over 6 år nå, ganske stilren, men kunne tenkt meg en klokke til, som avveksling. Designet på den er ikke så veldig spennende, sånn sett.

 

Tok noen bilder :)

 

DSC06570.jpg

 

DSC06571.jpg

 

DSC06576.jpg

Lenke til kommentar
The Fidelety synes jeg ikke var noe pen, altså selve uret er rått, men det passer overhodet ikke sammen med armbåndet. Ser billig og lavkvalitets ut. Kan ha noe med at jeg aldri har vært fan av slike stoff armbånd.

 

Sant nok, vet ikke helt hvordan den ser ut i virkeligheten, hadde kanskje vært greit å sett.

Men det jeg vet er at den burde være ganske god å ha på meg. Klokka ligger jo liksom oppå armbåndet.

 

Mine kriterier for en klokke er at den skal være digital.

Helst svart, ha gummi eller stoffarmbånd og den skal være mulig å ha på seg i mange uker uten å ta den av seg (dvs. bade med den, dusje med den, sove med den på osv.)

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Pappa ryddet litt i kjelleren vår, og fant en gammel Tissotklokke med en halvråtten plastreim.

Klokken er av typen Seastar, og er slik jeg har forstått det en dykkeklokke?

Huset er helt rundt, som på en Seastar Seven, og klokken må trekkes opp for hånd.

Det jeg lurer på er, hvor mye er den verdt?

Skal prøve å legge ut bilder i morgen, men nå krangler blåtanna på laptopen min med mobilen, så jeg får ikke ført over bildene jeg har der.

Glasset har også et par riper, er det mulig å få fikset på disse?

Og hvor mye tror dere en urmaker tar for å rense klokka og reparere ripene?

 

 

 

imgp0253qn2.jpg

 

 

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...