Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan VIRKELIG ikke fatte at noen er villig til å bruke mer enn 10 000kr på en klokke. Kan noen forklare meg hvorfor dere er villige til å kaste så mye penger i det?

Sikkert omtrent samme grunn som at andre bruker titusener på felger og Tupperware til bilen.

 

Min dyreste klokke kostet ikke mer enn et par tusen ;-)

Lenke til kommentar

Det er vel sånn med alle interesser, om man er interessert i ur og urverk, og kanskje i tillegg har estetisk sans, kanskje til og med mye penger, så er ikke 10 000 for et ur hinsides ille sammenlignet med et ur til 4000.

 

Klart, når du begynner å bevege deg opp i prisklasser rundt 100 000 eller mer, så bør man være ganske stinn av penger.

Lenke til kommentar

Nyeste klokken min, skiven fremstår som ganske lys på bildet, mens den i realiteten er mørk marineblå, som i nesten all slags lys fremstår som sort. Meget godt fornøyd, klokken er solid og presis.

 

post-17914-1218394909_thumb.jpg

 

Har vurdert et par klokker, blant annet fra Nixon, som ser litt kulere ut til festbruk, men har ikke funnet den rette enn så lenge, noen som har noen tips til et stilig sort ur?

Lenke til kommentar
Har lyst på en sånn jeg nå:

 

maurice-masterpiece-MP6439-SS001-31G_MED.jpg

 

Maurice Lacroix Masterpiece Classic Phase De Lune Black Dial (puh). Nydelig ur :)

 

ML klokkene er nydelige. Den lokale urmakeren hadde en overligger han ville bli kvitt (utstillingsmodell med noen fingermerker) for rundt 5k for et par år siden. Angrer litt på at jeg valgte en tag istedet.

 

Jeg angrer såpass at jeg vil gjerne høre forslag til en enkel, elegant klokke mellom 10-20k i Norge, dog helst ikke en Rado.

 

Tag er sporty. Jeg finnes ikke sporty.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Er det egentlig lovlig å kjøpe kopier av ulike klokker her til lands?

Det er i hvert fall ikke lovlig å selge dem. Men tror jeg har lest at myndighetene ikke bryr seg om du kommer med fake klokke eller klesplagg til personlig bruk. Men i f.eks. Italia kan du få bot om du har kopier av merkevarer. Hvis du har en fake Rolex så ikke ta den med på italiaferie...

 

Jeg skal til Tyrkia snart, og der er vel det meste som selges av merkevarer fake. Men det frister ikke å gå med fake Rolex.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange av de dyre merkene selges ikke offisielt på WEB, kun i butikker hos autoriserte forhandlere. Dette sier for eks TAG Heuer: Only the authorized TAG Heuer retailers may offer the TAG Heuer range of Watches & Chronographs and can guarantee that your watch is authentic. Buying your TAG Heuer watch from an authorized TAG Heuer retailer ensures that you get the full value for your investment. TAG Heuer does not sell authentic TAG Heuer watches on the Web. Therefore, a watch purchased on the Web from any other retailer may be counterfeit, damaged, tampered with, or contain inferior parts.

 

Dersom jeg skulle kjøpe noe "dyrt" (for meg over 2-3 tusen) ville jeg heller vurdert å få til en god handel hos min lokale utmaker.

Lenke til kommentar
Mange av de dyre merkene selges ikke offisielt på WEB, kun i butikker hos autoriserte forhandlere. Dette sier for eks TAG Heuer: Only the authorized TAG Heuer retailers may offer the TAG Heuer range of Watches & Chronographs and can guarantee that your watch is authentic. Buying your TAG Heuer watch from an authorized TAG Heuer retailer ensures that you get the full value for your investment. TAG Heuer does not sell authentic TAG Heuer watches on the Web. Therefore, a watch purchased on the Web from any other retailer may be counterfeit, damaged, tampered with, or contain inferior parts.

 

Dersom jeg skulle kjøpe noe "dyrt" (for meg over 2-3 tusen) ville jeg heller vurdert å få til en god handel hos min lokale utmaker.

 

Selv amazon.com sjøl, ikke samarbeidspartnere deres, selger nå breitling og tag.

 

De får igjen klokkene sine fra autoriserte forhandlere som selger til dem og tjener noe mindre enn om de skulle selges for msrp (manufacturers suggested retail price). Har to kompiser med tag klokker derfra, og begge ble verifisert ekte av den lokale tagforhandleren, så dette er vel heller snakk om merkevarer som forsøker beskytte seg selv. Eneste minuset er at du får forhandlergaranti istedet for standardgarantien.

 

Poenget er at urverket.no får klokkene sine på samme viset fra svenske forhandlere, og derfor er de noe billigere enn her i landet.

Siden serienummerene på alle klokkene er intakte, i motsetning til klokker kjøpt på ebay, kan sikkert f.eks bjerke hjelpe til med sporingen av den om du skulle føle deg virkelig nysgjerrig.

 

Helt til sist vil jeg like å se min lokale urmaker slå denne prisen: http://www.urverket.no/breitling-navitimer...let-p-1925.html

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter ei ny klokke.

Vil at den skal se sånn noen lunde fin ut, og ikke være alt for dyr (med det mener jeg at 1000 er mye). Vi kan også legge til at jeg er jente.

 

Problemet er at jeg ønsker ei klokke med digitalt display. Jeg ønsker også mulighet for dato. Jeg har ikke kommet over så utrolig mange av dette slaget, dog uten å ha lett innmari mye.

Kan dere foreslå noen? Evt butikker jeg kan se på?

Lenke til kommentar
Kan VIRKELIG ikke fatte at noen er villig til å bruke mer enn 10 000kr på en klokke. Kan noen forklare meg hvorfor dere er villige til å kaste så mye penger i det?

Min Omega Seamaster er nå 5 år gammel snart, og med unntak av noen bruks-riper i lenken, ser den helt ny ut, som dagen den ble kjøpt. Det er også en utrolig deilig kvalitetsfølelse i klokken, som jeg ikke har merket på noen andre. Og ikke minst, til nå har klokken min kostet meg 2000,- i året +/- . Etterhvert vil det bli enda mindre i året, men dvs. at jeg istedet kunne kjøpt meg en klokke til 2000 hvert år. Hva får man for det? Nypris på klokken vil etterhvert stige, så om man vil selge den engang, får man ikke så lite for den. Klokken synker ikke mye i verdi, så man kan godt kalle det en investering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...