Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Stemmer det virkelig at man kan dra til østen og få klokker, slik som breitling og rolex til over halv pris. Havnet i en diskusjon om dette, og jeg mente prisen ville være akkurat den samme over hele verden, med unntak av moms og toll.

 

Det er nok ingen problem, men om de vil være ekte, tviler jeg på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

At klokker har samme pris over hele verden kan jo diskuteres. En IWC klokke som min kostet ca 14.500 Kroner i Sør-Afrika i mars mens den kostet 29.500 kroner her hjemme. Selve med moms så vil det altså være langt billigere å kjøpe i Sør-Afrika. Jeg har lignende eksempler fra Dubai, Malaysia etc. Men priser svinger, valutaer forandrer seg etc så en må være på rett plass til rett tid for å gjøre det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Stemmer det virkelig at man kan dra til østen og få klokker, slik som breitling og rolex til over halv pris. Havnet i en diskusjon om dette, og jeg mente prisen ville være akkurat den samme over hele verden, med unntak av moms og toll.

 

Det er nok ingen problem, men om de vil være ekte, tviler jeg på...

 

Klart jeg mente ekte klokker. Man får jo falske breitlinger og rolexer til bare noen titalls kroner der nede. Just for the record: jeg er ingen rolex tilhenger, det var bare eksempel.

 

Jeg kunne tenkt meg en IWC, det er flotte klokker. I mine øyne er de litt mer diskret, og blir ikke "harry" slik som rolex kan sies å være. Det blir nok en Portugese eller Portofino i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er smaken heldigvis forskjellig, men for min del ble de VEL mye visere, skiver og markeringer på denne. Tenk over hvilke funksjoner du har behov for. For eksempel: Jeg kan tenke meg at 99% av de som har stoppeklokke på sitt armbåndsur aldri bruker det, og de ekstra viserne gjør at lesbarheten (enkelheten) blir dårligere. Mange funksjoner på enkelte ur er virkelig for spesielt interesserte. Er også usikker på hvor lenge sort/gunmetal-fargen vil holde seg, både i mote og i fysisk varighet. Ville heller gått for noe i stål dersom det var et dyrt ur jeg skulle ha lenge.

 

Som det er sagt lenger oppe: "Diskret, tidløst og pent er tingen". Jeg legger til enkelt.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Det er vel du som må få bestemme hva du vil ha og hva du liker. Jeg synes urskiva er altfor overfylt med visere. Jeg foretrekker enkle klokker med automatisk urverk som ikke gjør annet enn å vise tiden og eventuellt datoen.

 

Om jeg skal ha en klokke som kan vise alt mulig rart ville jeg heller ha valgt en Casio G-shock.

Lenke til kommentar

Fikk meg også ny klokke i går:

 

SKA287P1.jpg

 

Den har et spesielt design, som sikkert ikke alle liker. Den ser litt klumpete ut på bildet, men er ganske stilig på hånda.

 

Den er også miljøvennlig med Kinetic, siden den har en dynamo som omdanner urets bevegelser på armen til elektrisk energi som lagres i urets energikilde. Man får altså quartzurets presisjon med energikilden mekaniske ur har. Så da slipper man å søple til med kvikksølvbatterier :thumbup:

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe meg en klokke, som er fin nok til at jeg både kan gp med den til vanlig og til spesielle annledninger

jeg har sett endel på certina klokker og kommet fram til at certina ds first ser fin ut, prisen er heller ikke så ille.. Jeg fant et sted hvor de solgte den til 2600,- http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=170

 

Er denne verdt pengene? Er det noen andre klokker som er bedre til denne prisklassen?

Annbrfaler dere meg og kjøpe en annen ?

 

Hva syns dere om fargen? Vil den passe til det meste?

 

4_387-541_7184_42_51_PR(CMYK).jpg

 

 

edit: etter å ha lest litt bak i tråden fikk jeg med meg at man burde kjøpe i butikk fordi man får ikke samme garanti osv om den er kjøpt på nett.

 

så, jeg er på utkikk etter en klokke, noe ala bildet til rund 2500kr. har dere noe å annbefale?

 

Den som koster 2600 er den som linken din viser til. Den du har bilde av (som har cronograph) koster noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...