Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

God ettermiddag!

 

Er på jakt etter en ny klokke og stiller disse kriteriene:

- Stilren

- Svart

- Prisklasse rundt 2k (gjør ikke noe om den er billigere)

- Lenke, ikke reim

- Slitesterk og lett

- Selvfølgelig god kvalitet

- Helst ikke digital

 

Noen som har en god klokke å anbefale? Jeg er helt blank på dette feltet.

 

Denne kan gi en pekepinn på hvilke klokker jeg er på jakt etter:

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=117240 (er selvsagt for dyr)

Endret av ukjentbruker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk meg også ny klokke i går:

 

SKA287P1.jpg

 

Den har et spesielt design, som sikkert ikke alle liker. Den ser litt klumpete ut på bildet, men er ganske stilig på hånda.

 

Den er også miljøvennlig med Kinetic, siden den har en dynamo som omdanner urets bevegelser på armen til elektrisk energi som lagres i urets energikilde. Man får altså quartzurets presisjon med energikilden mekaniske ur har. Så da slipper man å søple til med kvikksølvbatterier :thumbup:

 

Den var dritkul.

Demonstrerer hvor langt evolusjonen i klokkedesign har kommet. Likte den veldig godt. Jeg vil ha noe sånt, bare firkanta.

Lenke til kommentar
Jeg så også på denne, som finnes både i stål, titan (vist her) og i stål med PVD ("gull"):

zlato-stribro-hodinky-cz-foto-113-7155-12-61-jpg-detail-600-1000.jpg

 

Mye stiligere i virkeligheten enn på bildet.

 

Wow, det var akkurat noe sånt jeg beskrev. Vanvittig stilig!

Certina har mange fine design de as. Føler at til tross for Rolex' ekslusivitet, så blir designene deres litt for gammeldagse. Skulle gjerne sett den klokka i virkeligheten. Hater sånne oppstillte produktbilder med hvit bakgrunn.

Lenke til kommentar

Denne DS SPEL må du bare se og prøve, den er veldig elegant og samtidig sporty i virkeligheten, noe som er vanskelig å se på bildet. Jeg har sett på flere modeller av den, og synes den fineste er denne i titan. De i stål har litt annen utforming av lenken, finnes med forskjellige farger på skiven, og er noe rimeligere. De er også litt tyngre, selvsagt, men ikke kjempeforskjell. Det finnes også runde modeller av DS SPEL, men personlig liker jeg best den firkantede.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe meg maurice lacroix pontos snart.

fatter sier at det er helt greie klokker.

eneste problemet er at jeg ikke har sett de i virkeligheten :roll:

og så har jeg hatt lyst på tonneau klokker, men vet ikke helt om jeg skal velge rund eller ikke...

hva sier dere?

 

At klokker i ML klassen generelt ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Link serien til Tag kan være et eksempel på det.

Lenke til kommentar
...snips...

Certina har mange fine design de as. Føler at til tross for Rolex' ekslusivitet, så blir designene deres litt for gammeldagse. Skulle gjerne sett den klokka i virkeligheten. Hater sånne oppstillte produktbilder med hvit bakgrunn.

 

Rolex har også mange fine modeller, det har skjedd mye siden -70-tallets klassiske DateJust. Personlig favoritt fra Rolex er Submariner, men prisen gjør at jeg er nødt til å holde meg på et mer moderat nivå. Certina, for eksempel...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...