Gå til innhold

E3 2014 - Generell Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de det? Er vel ikke noe som er bekreftet fra Nintendo, men det er ekstremt sansynlig at vi ser et eller annet fra Zelda. Håper på både et nytt og en Majora's Mask remake. Og siden det er Nintendo kommer vi vel ikke unna noe Mario.

 

Sikkert noe video fra Pokemon Alpha Saphire/Omega Ruby og Super Smash Brothers også.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Noen som vet noe om hvor en kan se Konami konferansen?

Forøvrig, hva synes folk, for meg har det vært en grei E3. Har jo fortsatt igjen å se Nintendo da.

Pressekonferansen til Microsoft var jeg veldig fornøyd med, holdt en fin flow hele veien gjennom, og en god del spill jeg synes så interessante ut. Om jeg er overbevist til å kjøpe en Xbox one er jeg mer usikker på.

EA sin konferanse synes jeg var drit kjedelig, og til tider litt klein. Særlig Sims 4 og Hardline, som jeg følte bare hoppet fra sted til sted, og jeg sluttet å bry meg :p, og de kunne like gjerne droppet det greine rundt battlefront og mass effect, bare stor cocktease.

Ubisoft hadde fine høydepunkter, men sank også lavt til tider føler jeg. Hun dama er jo flink til å presentere så kult å sed at hun var der igjen.

Assassin's creed var jo fett, Far Cry 4 traileren. Division traileren var jo drit bra, satt med gåsehud gjennom hele, selvom det egentlig ikke er et spill jeg er interessert i. Nye Rainbow Six så kult ut, men ikke den typen Rainbow Six jeg hadde håpet på, virker det som. Valiant Hearts ser dritt fett ut, så det skal jeg i allefall ha.

Sony sin pressekonferanse ble jeg litt skuffet over egentlig, var jo litt kule titler der også, men ingenting som virkelig har satt seg i minne, little big planet 3 så jo kult ut da. Synes dog at den pressekonferansen virkelig manglet flyt, noen ting ble dratt ut alt for lenge og jeg ønsket bare å komme videre til neste spill :p. Dog likte jeg brevmåten som Sony hadde, den til Tim Schafer var jo helt nydelig.

Ellers var det like irriterende fra både Microsoft og Sony å høre de hele tiden snakke om ekslusivt innhold til deres produkter, ekslusive spill er greit, men det å betale for enten å få innhold til multiplatform spill enten på tidsbestemt basis eller bare ekslusivt generelt er teit, betyr jo bare at noen andre ikke får hele opplevelsen.

 

En Grei E3 for meg altså, får vi se hva Nintendo holder på med.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

SNIP

 

:p. Dog likte jeg brevmåten som Sony hadde, den til Tim Schafer var jo helt nydelig.

Ellers var det like irriterende fra både Microsoft og Sony å høre de hele tiden snakke om ekslusivt innhold til deres produkter, ekslusive spill er greit, men det å betale for enten å få innhold til multiplatform spill enten på tidsbestemt basis eller bare ekslusivt generelt er teit, betyr jo bare at noen andre ikke får hele opplevelsen.

 

En Grei E3 for meg altså, får vi se hva Nintendo holder på med.

Heilt enig, gleder meg ekstra til Nintendo pga dette.

 

Heilt OK med eksklusiver, men at du kun kan køyre ein rosa motorsykkel om du kjøper spillet til PS4 er for dumt.

Lenke til kommentar

Veldig morsomst å se folk som mente i fjor at TV/media apps ikke hadde noe har noe å gjøre på E3 (som jeg er enig i) gi Sony et pass nærmest bare fordi de ikke er Microsoft..

 

Samme folk som også whiner om eksklusivitet på innhold på Microsoft-konsoller whiner ikke om det når PS3/PS4 har eksklusivt innhold..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony sin pressekonferanse ble jeg litt skuffet over egentlig, var jo litt kule titler der også, men ingenting som virkelig har satt seg i minne

Synes det var litt merkelig å ha Uncharted 4 som "oh, and one more thing", siden det har vært bekreftet lenge. Vi vet jo for eksempel at hun som skrev historien i de forrige fikk sparken. Hadde forventet å få vite mer om Uncharted 4 tidligere. Da kunne de ha spart overraskelsen til Dead Island 2, LittleBigPlanet 3 eller noe sånt. Og hvor ble det av Deep Down? Når de har så mye fokus på Free 2 Play ble jeg overrasket over at Deep Down ikke ble nevnt engang.

 

Men bortsett fra det storkoste jeg meg gjennom presentasjonen til Sony. Ubisoft og EA, derimot... not so much. Gikk også glipp av presentasjonen til Microsoft, men så traileren til begge (!) Tomb Raider-spillene senere, så jeg fikk da sett det mest interessante. Da gjenstår vel Nintendo, og de skuffer nok som vanlig.

Lenke til kommentar

Helt nye IPer er kjekt, men oppfølgere til spill vi elsker er også bra. Men det viktigste er å få vite nye ting. Jeg ser ikke på presentasjoner fra E3 for å vite ting jeg har vist lenge allerede. E3 er nok den viktigste eventen i året, så det burde være julaften for oss som elsker spill. I stedet blir det mer og mer ting vi har sett før, og flere og flere CGI-trailere i stedet for gameplay. Alle kan lage en bra CGI-trailer, men det som betyr noe for meg er gameplayet. Jeg skal tross alt spille spillet deres i mange timer, ikke sitte og se på en CGI-trailer.

 

Og hva med Uncharted 4? Det har vært kjent lenge, så å bruke det som den store overraskelsen ble for dumt. Hvorfor ikke starte med det, og heller gi oss Dead Island 2 eller (enda bedre) LittleBigPlanet 3 som overraskelsen på slutten? Selvsagt visste alle at det ville komme før eller senere, men jeg hadde ikke hørt noe som helst om at det var i utvikling engang før nå. Med tanke på hvor populært det er ville det ha gitt presentasjonen et lite WTF-moment på slutten. Uansett hvor bra presentasjonen egentlig er, er det det siste spillet folk tenker på. Nettopp fordi det er det siste, så vi får ingenting etter det til å ta bort fokuset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...