Gå til innhold

E3 2014 - Generell Diskusjon


Anbefalte innlegg

Men syns noen nevnte Star Fox jeg? Såg ikke en dritt av det når jeg skummet meg igjennom Nintendo Direct?

 

 

Det var faktisk det Miyamoto satt og spilte. ;) Ikke så helt enkelt å se på Nintendo Direct fra den vinkelen, men man har da andre kilder. ;)

 

"ORIGINAL STORY 3.42pm An interview with Nintendo's Shigeru Miyamoto has revealed the existence of a Star Fox game for Wii U, which will presumably be unveiled in full during this evening's Nintendo Digital Event broadcast.

 

Star Fox will be controlled using the Wii U Game Pad's tilt controls for your Arwing fighter, which can once again transform into a ground-based Landmaster tank. There's a new vehicle type too - a two-player controlled helicopter."

http://www.eurogamer.net/articles/2014-06-10-star-fox-headed-to-wii-u-report

 

Det er nok dette han mente med at det er morsomt for andre å se på også. Gamepaden vil vise cockpiten til Arwingen, mens vi kan se skipet utenfra på TVen.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil folket gi disse konferansene da og kanskje en kommentar eller to på hvorfor du ga disse karakterene:

 

Sony:

Det var et spill som jeg personlig ville høre mer fra og det var Project Beast, nå med navnet Bloodborne. Jeg er en stor fan av From Software og at dem er bak dette spillet gir meg nok bevis til å glede meg. Konferansen var gjennomført, selvom det dødet litt i midten med alt tv greiene. Sony hadde holdt mange titler hemmelig, ble positiv når jeg så LBP3 og andre annonseringer.

Sony sin konferanse er en femmer på terningen.

 

Microsoft:

Microsoft gikk hardt ut, noe jeg viste på forhånd. Mye av det som ble vist viste jeg om fra før av. Scalebound var den tittelen jeg fikk øynene opp for, det var den hemmelige spillet som ble vist av det jeg ikke viste om fra før. Datoer på viktige spill som jeg personlig skal skaffe meg er også en bonus.

Microsoft sin er en 5 på terningen.

 

Nintendo:

Var mye bra dem viste for den sultne gale Nintendo fan jeg er. Yoshis Yarn trollbindet meg, Legend Of Zelda, jaaaaa tenkte jeg, endelig fikk jeg se et livstegn fra spillet.

Likte også hvor dem vil hen med Amiibo. Smash Bros ser jeg mer og mer frem til.

Jeg gir Nintendo en 4 på terningen, mye pga dem manglet en tittel jeg har mast på Nintendo i flere år nå.

 

Ubisoft:

Var Assassins Creed Unity, The Crew, The Division, FarCry 4, nok spill til å glede hver sin smak. Jeg ser frem til alle disse spillene. Aisha Tyler liker jeg veldig godt på scenen. Selve konferansen var bra, men jeg ville se/høre mer fra Beyond Good And Evil 2. Jaja fikk ihvertfall Rainbow Six Siege som så greit ut.

Jeg gir Ubisoft en 4 på terningen, fraværet av Beyond Good And Evil 2 og en drømmetittel jeg har mast lenge på som ikke dukket opp.

 

EA:

Var godt å se livstegn fra Mirros Edge 2 og studioet Criterion. Jeg er enda glad i The Sims serien, det så faktisk ikke så gale ut! FIFA 15 er jo en must have tittel. Battlefield Hardline så greit ut, blir nok å teste det ut når jeg kjøper spillet når det kommer ut. Dragon Age Inquisition så rimelig bra ut, håper det blir bedre en Dragon Age 2 som er et meget dårlig spill.

Gir EA terningskast 4

 

Oppsummering:

Jeg likte E3 i sin helhet denne gangen også.

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony: 8/10

Mye bra her. Noen ting var forventet (som Uncharted 4), mens andre ting var overraskende (LittleBigPlanet 3). Lite PSVita, men det er ikke så nøye. Likte også at vi kan laste opp klipp direkte til Youtube snart. Litt dødtid her og der var det jo for min del, men presentasjonen var ikke rettet mot meg personlig. At de satser på andre folk med andre interesser har jeg selvsagt ingenting imot. Alt i alt en meget bra konferanse.

 

Microsoft: så den ikke, men de annonserte to Tomb Raider-spill. Greit, Sony kunne også ha presentert dem, siden de garantert ikke er eksklusiv til XB360 eller XBone. Men uansett, jeg forventet og gledet meg til å få høre om neste Tomb Raider, så å få høre om to av dem var konge.

 

Nintendo: 8.5/10

Etter E3 i fjor satt de fleste og ikke ante hva de skulle presentere i år. De tok jo alt i fjor? Men der tok vi grundig feil, gitt. I år kom interessante nyheter på rekke og rad. Nytt Yoshi, nytt Kirby, nytt StarFox, you name it. Wii U død? Haha, tror ikke det, gitt.

 

Ubisoft og EA: nope. Gørrkjedelige greier. Bra med et nytt Rainbow Six, men to hele presentasjoner på en time hver, og ett bra spill? Gørrkjedelig.

Lenke til kommentar

Nintendo er virkelig dedikerte til å kun fortsette med det samme helt til det ikke selger lenger virker det som. Greit nok, det funker jo for dem, men jeg har vanskeligheter for å se hvordan de skal utvide markedet sitt når de kun bruker de samme seriene om igjen og om igjen.

 

For meg, og sikkert mange andre som meg, som aldri har brydd seg særlig om Zelda, spilte ferdig Pokémon for 10 år siden og ikke er interesserte i enda et Mario & Co spill så kommer jo aldri Nintendo med noe lokkemat. Det er ingenting der for meg å bli interessert i. Nintendo vil rett og slett ikke ha meg som kunde.

 

Som er litt kjipt, siden jeg ser jo at mange andre elsker dem :/

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ganske klart at jeg er ikke lenger i målgruppen til Nintendo. Det var gøy med Nintendo spill når jeg var yngre. Men når spillene ikke utvikles mer en det dem har gjort så har jeg rett og slett vokst ifra Nintendo.

 

Det ser ut som Zelda kan være på rett vei. Men skal dem selge mer Wii U maskiner så er det som ble vist ikke bra nok. Den harde Nintendo kjernen har allerede kjøpt seg en Wii U. Og realiteten er at det er for få av dem. Nintendo må utvide kundegruppen og det får dem ikke til.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ganske klart at jeg er ikke lenger i målgruppen til Nintendo. Det var gøy med Nintendo spill når jeg var yngre. Men når spillene ikke utvikles mer en det dem har gjort så har jeg rett og slett vokst ifra Nintendo.

 

Det ser ut som Zelda kan være på rett vei. Men skal dem selge mer Wii U maskiner så er det som ble vist ikke bra nok. Den harde Nintendo kjernen har allerede kjøpt seg en Wii U. Og realiteten er at det er for få av dem. Nintendo må utvide kundegruppen og det får dem ikke til.

 

tja, ble jo solgt over 1 million maskiner bare på grunn av Mario Kart da.

Jeg syns det hadde vært interessant å se hvor mange som eier en WiiU også eier en annen konsoll fra denne generasjonen, eventuelt en gamer PC.

Lenke til kommentar

Hadde ønsket å se et mørkere Zelda spill denne gangen, slik som Twilight Princess. Levde i håpet men ryktene sa jo at de ville gå i samme spor som Skyward Sword. (som jeg ikke likte noe særlig pga av en helt fraværende og tom verden). Virket som de fokuserer med på verdnen denne gangen da :) Ellers gleder jeg meg til Bloodborn, Uncharted, The Order 1886 og Destiny ;) Med stor vekt på Bloodborn (hype!)

Lenke til kommentar

Hadde ønsket å se et mørkere Zelda spill denne gangen, slik som Twilight Princess. Levde i håpet men ryktene sa jo at de ville gå i samme spor som Skyward Sword. (som jeg ikke likte noe særlig pga av en helt fraværende og tom verden). Virket som de fokuserer med på verdnen denne gangen da :) Ellers gleder jeg meg til Bloodborn, Uncharted, The Order 1886 og Destiny ;) Med stor vekt på Bloodborn (hype!)

Følte jeg fikk mer twilight princess vibe fra den traileren, men er bare å vente å se :D Hyrule Warriors ser jo morro ut da.

 

Bloodborn var From Software spillet? Og det kommer ikke ut på PC da? ;_;

 

The Order 1866 er jeg skummelt redd for blir veldig quick-time eventy og "cinematic experience".

Utviklerens idiotiske kommentar om at 24-30 fps er mer cinematic enn 60, hjelper jo heller ikke å forandre det inntrykket..

Lenke til kommentar

Yep, fikk se ganske lite fra Zelda da så håpet er nå der :) . Bloodborn var fra From Software ja, og det ser mørkt ut for en PC versjon ja :/ Når det gjelder The Order 1886 så hører jeg mange som sier det du nettopp sa, men venter i spenning og tror jeg kommer til å kose meg med spillet uansett om det ikke blir en topp tittel. Stemningen og settingen passer meg godt :)

Lenke til kommentar

Nintendo er virkelig dedikerte til å kun fortsette med det samme helt til det ikke selger lenger virker det som. Greit nok, det funker jo for dem, men jeg har vanskeligheter for å se hvordan de skal utvide markedet sitt når de kun bruker de samme seriene om igjen og om igjen.

 

For meg, og sikkert mange andre som meg, som aldri har brydd seg særlig om Zelda, spilte ferdig Pokémon for 10 år siden og ikke er interesserte i enda et Mario & Co spill så kommer jo aldri Nintendo med noe lokkemat. Det er ingenting der for meg å bli interessert i. Nintendo vil rett og slett ikke ha meg som kunde.

 

Som er litt kjipt, siden jeg ser jo at mange andre elsker dem :/

In other news: Uncharted 4! Halo 5! Metal Gear Solid 5! Tomb Raider 9! Mortal Kombat 10! :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at de andre var noe bedre, men de har i det minste støtte fra tredjepartsutviklere som gir ut andre ting til deres konsoller og skaper en variasjon som lokker inn flere folk.

 

Jeg har ikke enda kjøpt meg verken en PS4 eller X1 av samme grunn (pluss at jeg har en Pc, så mye til dem kommer meg til gode uansett) som jeg ikke har kjøpt en WiiU, men Nintendo har ikke denne samme støtten og blir dermed sannsynligvis den siste konsollen jeg vurderer å kjøpe denne generasjonen. Både manglende tredjepartstøtte og manglende vilje til å lage nye spill som åpner for min nysgjerrighet er ikke en vinnende kombinasjon.

 

Jeg sier ikke at Nintendo suger pga dette. Bare at det er litt kjipt at det er en hel konsoll der og et talentfullt selskap som lager gode spill - og ingenting av det tiltaler meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsomt at Mortal Kombat X ikke er i nærheten antall spill som diverse IPer fra Nintendo. For ikke å glemme at Nintendo så og si kun har disse IPene på konsollen sin. Det er et mye større og bredere utvalg på andre konsoller, evt PC. Du ser vel forskjellen?

Enda morsommere at Nintendo nesten garantert er den med flest eksklusive IPer. ;) PS4, XBOne og PC har sine stunder, men de aller fleste spillene kommer jo til alle tre. Nintendo kjører sitt eget løp og driter i tredjeparts spill, men til gjengjeld har de en enorm mengde eksklusive IPer å velge mellom.

Lenke til kommentar

Er fult forståelig at de utnytter mario,zelda o.l til det fulleste. De er fortsatt kjempepopulære og får god behandling, er et must å ha de med. Det som dog er synd, er at de ikke har arbeidskraften til å lage mange nok nye freshe Ip`er og mange nok spill generelt som majoriteten krever.

 

Helt sikker på at Nintendo skyter til topps igjen hvis de bare får på plass mannskap som kan både lage nytt og fyll, med samme kvalitet som resten av fjøla holder.

 

Da vil de iallefall ikke trenge multi spilla og de kan fortsette på sin egen sti uten problemer.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Ja... Men de serverer dem til det samme publikumet om igjen og om igjen. Og det samme publikumet liker det de får. Som jeg skrev tidligere er det helt greit det, men det er litt surt for meg som ikke liker disse IPene at de ikke gjør noe annet. Jeg vil også like Nintendo, for de er jo åpenbart flinke på å lage spill.

 

For å ha det sagt så er jeg helt komfortabel med å ikke være innenfor deres målgruppe. Jeg skulle bare ønske de gå meg en grunn eller tre til å kjøpe konsollen deres.

 

Edit: Føler jeg har skrevet det samme tre ganger nå. Skal holde fingrene av tastene litt mer :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Følte jeg fikk mer twilight princess vibe fra den traileren, men er bare å vente å se :D Hyrule Warriors ser jo morro ut da.

Virkelig? Syntes det så enda mer lyst og muntert ut enn SS, og designet på Link var grusomt for mine øyne, men verdenen så bra ut, det likte jeg. :)

 

The Order 1866 er jeg skummelt redd for blir veldig quick-time eventy og "cinematic experience".

Utviklerens idiotiske kommentar om at 24-30 fps er mer cinematic enn 60, hjelper jo heller ikke å forandre det inntrykket..

Tja, etter å ha sett en del videoer av det fra E3 så ser det ikke mer "cinematic" ut enn f.eks. Beyond: Two Souls, og det spillet likte jeg veldig godt. Cinematic kan være helt greit det hvis de har en god historie og formidler den godt. Stemningen virker i alle fall å være godt på plass.

Lenke til kommentar

Er fult forståelig at de utnytter mario,zelda o.l til det fulleste. De er fortsatt kjempepopulære og får god behandling, er et must å ha de med. Det som dog er synd, er at de ikke har arbeidskraften til å lage mange nok nye freshe Ip`er og mange nok spill generelt som majoriteten krever.

Hva skjedde med at Smash Bros og Mario Kart skulle redde Wii U? Før E3 var de to spillene alt Nintendo trengte. Etter E3 klager du fordi de ikke har nok nye IPer? Nintendo har bevist gang på gang at de vet hva de gjør, og selv om Wii U sliter litt er den ikke akkurat dødsdømt. Ikke glem at de allerede er godt i gang med neste generasjon konsoll, og den vil nesten garantert ikke hete Wii ett-eller-annet for å unngå samme skjebne som Wii U. (ny konsoll? ny gamepad? oppgradering? osv...) Men Nintenod har også vært til stede siden slutten av 1800-tallet, så de går ikke under med det første. Et selskap som driver på så lenge vet ett og annet om å holde seg i live. ;)

Lenke til kommentar

Hva vil folket gi disse konferansene da og kanskje en kommentar eller to på hvorfor du ga disse karakterene:

Det kan jeg gjøre, men er litt streng.

 

Microsoft:

De hadde en veldig god presentasjon og leverte det de måtte levere, spill. Flyten i presentasjonen var også god, den beste på årets E3. Det som virkelig manglet var en skikkelig X-faktor. Det vi fikk se av spillene var også litt mangelfult. For det meste CGI, lite info, og spesielt lite om eksklusivene. Når de velger å fokusere bare på spill så burde disse tingene vært mer på plass.

7.5/10

 

EA:

EA startet sin presentasjon med en tease om det kommende Star Wars: Battlefront, uten at de gikk noe mer inn på det. Og nettopp denne følelsen ble en gjenganger for hele presentasjonen. Det var tease, på tease, på uferdig tease. Virket rett og slett som de ikke hadde noe særlig å vise frem, så de bare teaset oss med hva de kunne vist frem hvis det hadde kommet langt nok i produksjon. Var også mer CGI og dårligere flyt enn MS.

3/10

 

Ubisoft:

Ubisoft startet friskt med Far Cry 4, så dalte oppmerksomheten igjen med en lang presentasjon av dansing og nok et creepy "god complex-spill" (The Sims 4) :p Og den berg- og dalbane opplevelsen ble den røde tråden i presentasjonen. Ubisoft hadde noe bra, og noe mindre bra å vise frem, noe som lett kunne gjort presentasjonen middelmådig, men en veldig engasjert og flink vert på scenen reddet lavpunktene og understreket høydepunktene.

6/10

 

Sony:

Sonys presentasjon gikk i mye av samme stilen som Microsoft, men til forskjell fra MS som hadde en jevnt god presentasjon, så blandet Sony inn litt av Ubisofts berg-og dalbane, med noen høydepunkter som overgikk Microsofts presentasjon, men også lavpunkter som var dårligere enn MS. Sony valgte å ha et litt mer variert fokus enn bare spill, og det kunne ha vært en god ting, hadde det bare ikke vært for at de andre tingene ble litt for mye snakk om litt for lite nytt. Det var gode ting som ble lagt frem, men de kunne gjort det på en mer interessant måte, og på halve tiden.

7.5/10

 

Nintendo:

Nintendos online presentasjon var lite inspirert. Måten ting ble lagt frem på var så langtrekkelig at det raskt ble kjedelig. Veldig mye prat om få nye, interessante ting. Noen halvkleine videosnutter med selvironiske dukker oppveier ikke for at de ikke hadde en skikkelig presentasjon. Det var dog noen få annonseringer og fremvisninger av kommende spill som reddet presentasjonen fra å være like dårlig som EA. Blandt annet Zelda og Xenoblade Chronicles X, men det var for lite vist av dem til å være noen fullverdig messias for presentasjonen.

5/10

Lenke til kommentar

 

Er fult forståelig at de utnytter mario,zelda o.l til det fulleste. De er fortsatt kjempepopulære og får god behandling, er et must å ha de med. Det som dog er synd, er at de ikke har arbeidskraften til å lage mange nok nye freshe Ip`er og mange nok spill generelt som majoriteten krever.

Hva skjedde med at Smash Bros og Mario Kart skulle redde Wii U? Før E3 var de to spillene alt Nintendo trengte. Etter E3 klager du fordi de ikke har nok nye IPer? Nintendo har bevist gang på gang at de vet hva de gjør, og selv om Wii U sliter litt er den ikke akkurat dødsdømt. Ikke glem at de allerede er godt i gang med neste generasjon konsoll, og den vil nesten garantert ikke hete Wii ett-eller-annet for å unngå samme skjebne som Wii U. (ny konsoll? ny gamepad? oppgradering? osv...) Men Nintenod har også vært til stede siden slutten av 1800-tallet, så de går ikke under med det første. Et selskap som driver på så lenge vet ett og annet om å holde seg i live. ;)

 

 

Tekst merket "bold", skjønner ikke helt hva fikk deg til å skrive dette, helt siden 2000 så har Nintendo gått nedover. Greit nok vi kan si at Wii solgte greit ja men det var egentlig bare pga HYPE. De fleste Wii maskiner ble støvet ned etter par ukers bruk. 3rd party selskaper føler seg lurt, det var egentlig bare Nintendo sine egne spill som var gode nok til Wii, resten var nokså dårlige.

 

Nå smaker Nintendo sin egen medisin med WiiU, enkelte 3rd party selskaper har fått nok som vi helt klar og tydelig ser, noen har boikottet Nintendo, prioriteringer er satt ned flere steg, vet om mange spill som er utsattt til WiiU men er kommet til andre konsoller. Slik skal det IKKE være, dette gjør bare at folk ikke kjøper konsollen, og det ser vi på salgstall.

 

Synes de skal åpne øyene, kjøpe/leie inn nye folk til ... spesielt onlien delen, ser ut som de ikke viste hva online var før WiiU kom ut, og slik skal det ikke være når året er 20xx.

 

3 konsoller + PC er for mye, en av de vil før eller senere forsvinne. (husker noen sega?)

Lenke til kommentar

 

Er fult forståelig at de utnytter mario,zelda o.l til det fulleste. De er fortsatt kjempepopulære og får god behandling, er et must å ha de med. Det som dog er synd, er at de ikke har arbeidskraften til å lage mange nok nye freshe Ip`er og mange nok spill generelt som majoriteten krever.

Hva skjedde med at Smash Bros og Mario Kart skulle redde Wii U? Før E3 var de to spillene alt Nintendo trengte. Etter E3 klager du fordi de ikke har nok nye IPer? Nintendo har bevist gang på gang at de vet hva de gjør, og selv om Wii U sliter litt er den ikke akkurat dødsdømt. Ikke glem at de allerede er godt i gang med neste generasjon konsoll, og den vil nesten garantert ikke hete Wii ett-eller-annet for å unngå samme skjebne som Wii U. (ny konsoll? ny gamepad? oppgradering? osv...) Men Nintenod har også vært til stede siden slutten av 1800-tallet, så de går ikke under med det første. Et selskap som driver på så lenge vet ett og annet om å holde seg i live. ;)

 

 

Var dette ment til meg ? :p

 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg fikk et slikt svar når det eneste jeg peker på er at Nintendo skorter litt på fyll til biblioteket. Mange av titlene de har utgitt nå har vært litt av samme ulla og/eller i en form som etter min mening (og tydligvis mange andre - forum) har en svakere tiltrekningskraft iforhold til et ordentlig 3d spill lignende Mario64,DK64, B&K etc..

 

Men er enig, Nintendo er selvsagt ikke på vei ut og jeg tror Wii U fortsatt kan bli en suksee.. Den må bli det, for nå har jeg en selv her i stua :tease:

 

Jeg tror fortsatt Nintendo kan vinne denne generasjonen, HVIS de faktisk har fått til nye avtaler og fortsetter med å utvide, slik at de unike spillene kommer oftere.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...