Gå til innhold

E3 2014 - Generell Diskusjon


Anbefalte innlegg

 

Det er ihvertfall ganske klart at jeg er ikke lenger i målgruppen til Nintendo. Det var gøy med Nintendo spill når jeg var yngre. Men når spillene ikke utvikles mer en det dem har gjort så har jeg rett og slett vokst ifra Nintendo.

 

Det ser ut som Zelda kan være på rett vei. Men skal dem selge mer Wii U maskiner så er det som ble vist ikke bra nok. Den harde Nintendo kjernen har allerede kjøpt seg en Wii U. Og realiteten er at det er for få av dem. Nintendo må utvide kundegruppen og det får dem ikke til.

tja, ble jo solgt over 1 million maskiner bare på grunn av Mario Kart da.

Jeg syns det hadde vært interessant å se hvor mange som eier en WiiU også eier en annen konsoll fra denne generasjonen, eventuelt en gamer PC.

Jeg eier en PS4, Xbox One, Wii U og en gamer PC for denne generasjonen :)

Jeg er dekket på alle kanter for å si det slikt.

Nintendo er enda relevant hos meg i alder 28.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda morsommere at Nintendo nesten garantert er den med flest eksklusive IPer. ;) PS4, XBOne og PC har sine stunder, men de aller fleste spillene kommer jo til alle tre. Nintendo kjører sitt eget løp og driter i tredjeparts spill, men til gjengjeld har de en enorm mengde eksklusive IPer å velge mellom.

 

 

Sony har flere aktive IPer, ettersom jeg forstår. Uansett, folk flest kjøper ikke konsoller basert på hvem som har flest IPer, de kjøper konsoller etter hvem som har flest/best/mest interessante spill. Og for folk flest er ikke dette Nintendo lenger, siden tredjepartstøtten er så og si ikke eksisterende. Det hjelper ikke å ha 40 eksklusive spill når motstanderen har 300, selv om man får flesteparten av de på andre plattformer og. Folk flest ønsker seg en plattform, ikke mange slik vi entusiaster gjerne har (og ja, tallene dro jeg bare opp fra ræva for å vise et eksempel).

 

Forøvrig er det MYE flere IPer på PC, forstår ikke at du tar med PC i den sammenligningen din.

 

Jeg kommer til å skaffe meg en Wii U, samt en PS4 og en Xbone etterhvert. Men hver av de vil bli brukt for eksklusivene. Folk flest derimot, de vil kjøpe seg en konsoll, og det vil i de fleste tilfeller ikke være en Wii U.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Følte jeg fikk mer twilight princess vibe fra den traileren, men er bare å vente å se :D Hyrule Warriors ser jo morro ut da.

 

Virkelig? Syntes det så enda mer lyst og muntert ut enn SS, og designet på Link var grusomt for mine øyne, men verdenen så bra ut, det likte jeg. :)

 

The Order 1866 er jeg skummelt redd for blir veldig quick-time eventy og "cinematic experience".

Utviklerens idiotiske kommentar om at 24-30 fps er mer cinematic enn 60, hjelper jo heller ikke å forandre det inntrykket..

 

Tja, etter å ha sett en del videoer av det fra E3 så ser det ikke mer "cinematic" ut enn f.eks. Beyond: Two Souls, og det spillet likte jeg veldig godt. Cinematic kan være helt greit det hvis de har en god historie og formidler den godt. Stemningen virker i alle fall å være godt på plass.
Absolutt, vi får vente å se hva det blir zelda ^^

Jeg har ikke imot at spill som Beyound two Souls eksisterer, men det er ikke spill for meg. Mass Effect 1 og Baldurs Gate (og lignende CRPG) har etter min mening gode historier men også gameplay. Ikke helt on-rails. Men for all del, så lenge folk liker det og faktisk kjøper det så :)

Lenke til kommentar

Hverken Beyond: Two Souls eller The Order 1886 er on-rails. Det er ikke open world, sandbox spill, men det er en prioritering man må gjøre mellom historieformidling og open world.

 

 

I denne videoen ser man at det er en god del gameplay i The Order 1886 også. Er faktisk lingnende type spill som Uncharted synes jeg.

 

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Var dette ment til meg ? :p

 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg fikk et slikt svar når det eneste jeg peker på er at Nintendo skorter litt på fyll til biblioteket.

Sier bare at Nintendo har svært mange IPer å holde seg til, og de er flinke til å finne på nye. Alle de store selskapene driver på med de samme franchisene år etter år, fordi det er dette fansen vil ha, og de vet det selger. Men alle tar også sjanser med nye franchiser. Hva med Splatoon, for eksempel? Ny franchise fra Nintendo, og i typisk Nintendo-stil. (morsomt gameplay, moro for hele familien.) Ser bare ikke helt hva det er du klager på.

Lenke til kommentar

 

Var dette ment til meg ? :p

 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg fikk et slikt svar når det eneste jeg peker på er at Nintendo skorter litt på fyll til biblioteket.

Sier bare at Nintendo har svært mange IPer å holde seg til, og de er flinke til å finne på nye. Alle de store selskapene driver på med de samme franchisene år etter år, fordi det er dette fansen vil ha, og de vet det selger. Men alle tar også sjanser med nye franchiser. Hva med Splatoon, for eksempel? Ny franchise fra Nintendo, og i typisk Nintendo-stil. (morsomt gameplay, moro for hele familien.) Ser bare ikke helt hva det er du klager på.

 

 

Jeg rynker på nesa når det er spilltørke og nintendo har altfor mange spilltørker.

 

Sitter med PS4en her nå og der skjer det ingenting atm, men fra august starter det på alvor og de store spillene kommer for fult.. Kan kjøpe minecraft i august og xx i september og bla bla.. du skjønner poenget.

 

Hva da med Nintendo ?

Jo, Mario kart kom i mai og etter det .................................................................... super smash i desember, og etter det ............................................................ X langt ute på våren. (Iallefall slik det har vært til nå, spørsmålet er bare om det endres i 2015/2016.)

 

Forskjellen er enorm mellom Xbox/PS og Nintendo.

 

Er en grunn til at majoriteten blir siklende etter Xbox og Playstation, der får man/vil få servert alt fra A til Å på løpende bånd.

 

Skal Nintendo fortsette å være unike og kjøre sin helt egen stil (som jeg forøvrig digger), så må de henge litt mer med, bruke litt mer penger, få til flere avtaler, utvid mannskapet. Få ut de store unike spillene hver 2 måned iallefall, og da teller jeg ikke med de rare japse spillene som frister en liten brukerbase.

 

Hilsen en realist som gjerne vil se Nintendo gjøre stor suksee.

Lenke til kommentar

 

Hadde ønsket å se et mørkere Zelda spill denne gangen, slik som Twilight Princess. Levde i håpet men ryktene sa jo at de ville gå i samme spor som Skyward Sword. (som jeg ikke likte noe særlig pga av en helt fraværende og tom verden). Virket som de fokuserer med på verdnen denne gangen da :) Ellers gleder jeg meg til Bloodborn, Uncharted, The Order 1886 og Destiny ;) Med stor vekt på Bloodborn (hype!)

Følte jeg fikk mer twilight princess vibe fra den traileren, men er bare å vente å se :D Hyrule Warriors ser jo morro ut da.

 

Bloodborn var From Software spillet? Og det kommer ikke ut på PC da? ;_;

 

The Order 1866 er jeg skummelt redd for blir veldig quick-time eventy og "cinematic experience".

Utviklerens idiotiske kommentar om at 24-30 fps er mer cinematic enn 60, hjelper jo heller ikke å forandre det inntrykket..

 

Det er klart 24 fps er meir cinematic enn 60fps, alle filmer (bortsett fra Hobbiten) går i 24 fps fordi det nettopp får ein film-look.

 

Meir on topic er eg sjeleglad eg har ein Wii U. Dei har dei beste spela kombinert med gaming PC. Ein går glipp av 5% av XB1 og PS4 eksklusiva, men det kan eg leve med. Om det blir ein ny konsoll på sikt blir det lett XB1, mykje betre spel/eksklusiver enn PS4 IMO.

Lenke til kommentar

Enig med Mala. De sa at de gikk for 30 istedenfor 60 fordi det var mer "filmic", og i etterkant sa de at de ikke kunne kjøre det i 24fps fordi det "doesn't feel good". Idioti, rett og slett. Jeg kan kjøpe formatet The Order kommer i, men ikke kommentarene om framerate. Jo høyere jo bedre, punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan vel først linke til den videoen når vi først er igang med 24 kontra 60 fps debatten :p

Forøvrig vil jeg si meg veldig enig Rider of Reason sin beskrivelse av de forskjellige konferansene.

 

 

 

 

Hva vil folket gi disse konferansene da og kanskje en kommentar eller to på hvorfor du ga disse karakterene:

Det kan jeg gjøre, men er litt streng.

 

Microsoft:

De hadde en veldig god presentasjon og leverte det de måtte levere, spill. Flyten i presentasjonen var også god, den beste på årets E3. Det som virkelig manglet var en skikkelig X-faktor. Det vi fikk se av spillene var også litt mangelfult. For det meste CGI, lite info, og spesielt lite om eksklusivene. Når de velger å fokusere bare på spill så burde disse tingene vært mer på plass.

7.5/10

 

EA:

EA startet sin presentasjon med en tease om det kommende Star Wars: Battlefront, uten at de gikk noe mer inn på det. Og nettopp denne følelsen ble en gjenganger for hele presentasjonen. Det var tease, på tease, på uferdig tease. Virket rett og slett som de ikke hadde noe særlig å vise frem, så de bare teaset oss med hva de kunne vist frem hvis det hadde kommet langt nok i produksjon. Var også mer CGI og dårligere flyt enn MS.

3/10

 

Ubisoft:

Ubisoft startet friskt med Far Cry 4, så dalte oppmerksomheten igjen med en lang presentasjon av dansing og nok et creepy "god complex-spill" (The Sims 4) :p Og den berg- og dalbane opplevelsen ble den røde tråden i presentasjonen. Ubisoft hadde noe bra, og noe mindre bra å vise frem, noe som lett kunne gjort presentasjonen middelmådig, men en veldig engasjert og flink vert på scenen reddet lavpunktene og understreket høydepunktene.

6/10

 

Sony:

Sonys presentasjon gikk i mye av samme stilen som Microsoft, men til forskjell fra MS som hadde en jevnt god presentasjon, så blandet Sony inn litt av Ubisofts berg-og dalbane, med noen høydepunkter som overgikk Microsofts presentasjon, men også lavpunkter som var dårligere enn MS. Sony valgte å ha et litt mer variert fokus enn bare spill, og det kunne ha vært en god ting, hadde det bare ikke vært for at de andre tingene ble litt for mye snakk om litt for lite nytt. Det var gode ting som ble lagt frem, men de kunne gjort det på en mer interessant måte, og på halve tiden.

7.5/10

 

Nintendo:

Nintendos online presentasjon var lite inspirert. Måten ting ble lagt frem på var så langtrekkelig at det raskt ble kjedelig. Veldig mye prat om få nye, interessante ting. Noen halvkleine videosnutter med selvironiske dukker oppveier ikke for at de ikke hadde en skikkelig presentasjon. Det var dog noen få annonseringer og fremvisninger av kommende spill som reddet presentasjonen fra å være like dårlig som EA. Blandt annet Zelda og Xenoblade Chronicles X, men det var for lite vist av dem til å være noen fullverdig messias for presentasjonen.

5/10

 

 

 

 

På en måte synes jeg årets E3 var veldig koselig å se på, men når jeg tenker etter er det faktisk nesten ingen titler som jeg så som jeg virkelig gikk: Å FY FAEN! DET MÅ JEG HA!

Så, det var jo litt skuffende egentlig.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde ønsket å se et mørkere Zelda spill denne gangen, slik som Twilight Princess. Levde i håpet men ryktene sa jo at de ville gå i samme spor som Skyward Sword. (som jeg ikke likte noe særlig pga av en helt fraværende og tom verden). Virket som de fokuserer med på verdnen denne gangen da :) Ellers gleder jeg meg til Bloodborn, Uncharted, The Order 1886 og Destiny ;) Med stor vekt på Bloodborn (hype!)

Følte jeg fikk mer twilight princess vibe fra den traileren, men er bare å vente å se :D Hyrule Warriors ser jo morro ut da.

 

Bloodborn var From Software spillet? Og det kommer ikke ut på PC da? ;_;

 

The Order 1866 er jeg skummelt redd for blir veldig quick-time eventy og "cinematic experience".

Utviklerens idiotiske kommentar om at 24-30 fps er mer cinematic enn 60, hjelper jo heller ikke å forandre det inntrykket..

 

Det er klart 24 fps er meir cinematic enn 60fps, alle filmer (bortsett fra Hobbiten) går i 24 fps fordi det nettopp får ein film-look.

 

Meir on topic er eg sjeleglad eg har ein Wii U. Dei har dei beste spela kombinert med gaming PC. Ein går glipp av 5% av XB1 og PS4 eksklusiva, men det kan eg leve med. Om det blir ein ny konsoll på sikt blir det lett XB1, mykje betre spel/eksklusiver enn PS4 IMO.

 

Totalt BS.

Du sammenligner to helt forskjellige mediumer. Ikke kom her og si at du vil spille spill på 24 fps, skaff deg bedre øyner. Den kommentaren fra The Order 1886 er en slags bortforklaring på at de ikke klarer garantert å få 60fps eller mer på en konsoll som er begrenset. Ser ut som dette har allerede blitt påpekt av andre og du annerkjente det, så det er ikke nødvendig å ta det opp igjen.

 

Bortsett fra det, er jeg enig med deg. WiiU + PC er en fantastisk kombinasjon til nå (og forutsigbar fremtid). Bortsett fra 1-2 titler på hver de andre maskinene, så føler jeg ikke går glipp av noe.

Endret av saladin waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Var dette ment til meg ? :p

 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg fikk et slikt svar når det eneste jeg peker på er at Nintendo skorter litt på fyll til biblioteket.

Sier bare at Nintendo har svært mange IPer å holde seg til, og de er flinke til å finne på nye. Alle de store selskapene driver på med de samme franchisene år etter år, fordi det er dette fansen vil ha, og de vet det selger. Men alle tar også sjanser med nye franchiser. Hva med Splatoon, for eksempel? Ny franchise fra Nintendo, og i typisk Nintendo-stil. (morsomt gameplay, moro for hele familien.) Ser bare ikke helt hva det er du klager på.

 

 

Jeg rynker på nesa når det er spilltørke og nintendo har altfor mange spilltørker.

 

Sitter med PS4en her nå og der skjer det ingenting atm, men fra august starter det på alvor og de store spillene kommer for fult.. Kan kjøpe minecraft i august og xx i september og bla bla.. du skjønner poenget.

 

Hva da med Nintendo ?

Jo, Mario kart kom i mai og etter det .................................................................... super smash i desember, og etter det ............................................................ X langt ute på våren. (Iallefall slik det har vært til nå, spørsmålet er bare om det endres i 2015/2016.)

 

Forskjellen er enorm mellom Xbox/PS og Nintendo.

 

Er en grunn til at majoriteten blir siklende etter Xbox og Playstation, der får man/vil få servert alt fra A til Å på løpende bånd.

 

Skal Nintendo fortsette å være unike og kjøre sin helt egen stil (som jeg forøvrig digger), så må de henge litt mer med, bruke litt mer penger, få til flere avtaler, utvid mannskapet. Få ut de store unike spillene hver 2 måned iallefall, og da teller jeg ikke med de rare japse spillene som frister en liten brukerbase.

 

Hilsen en realist som gjerne vil se Nintendo gjøre stor suksee.

 

I fare for at jeg gjentar meg selv, så blir jo litt problemet at hvis man ikke har interesse for noen av tredje og andreparts spillene til Nintendo. For deg er det en stund til et godt spill kommer til WiiU , mens for meg er det tre hele titler å vente på i år, Hyrule warriors, Bayonetta 2 og Smash.

Hvor mange titler som har tidligere blitt utgitt på WiiU har du spilt? For min del er det forsatt 1-2 titler jeg ikke har skaffet og prøvd ordentlig til, i tillegg til 3-4 spill jeg ikke er ferdig med.

Lenke til kommentar

 

Ingenting om Dishonored 2 eller Fallout4 på dette E3?

Quake-Con den 17-20 Juli, trolig der de vil dukke opp, eller da Gamescom den 13-17 August. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, og ha i bakhodet at det fortsatt er håp!

 

Takk for påminnelsen. Det jo ikke så lenge til, nå i disse ferietider.

Har egentlig masse spill jeg har planer om å spille gjennom uansett, men går ofte og venter på de nye som skal komme allikevel.

Rart med det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...