Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva skal ei ukyndig dame med en overklokkbar prosessor?

 

Det ble bortimot så godt som mulig mtp oppgitte preferanser, tidspress, kun én butikk og at samtlige deler måtte være på lager. Det ble valgt et dyrere kabinett pga weekend-tilbud Det var enkelt å montere oppsettet og PC-en ble montert av en mannlig førstegangsbygger assistert av meg over videosamtale.

Overklokking i dag er latterlig lett, det er til og med en knapp som kan gjøre det for deg på mange HK...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt en pause fra forumet, Spoon?

Da jeg så etter PC-deler for tre og et halvt år siden hadde du også diverse anbefalinger og var aktiv i denne delen av forumet, men siden du nå har så mange nye lenker i signaturen din så virker det nesten som om du har vært borte og kommet igjen.

 

Du gjør en god jobb og virker veldig "noob friendly", noe jeg tipper veldig mange her inne setter pris på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andoon og sveibuen: Jeg har slumret litt rundt på forumet en stund, vært tilstede selv om jeg har vært inaktiv. Siden jeg har påbegynt nye studier og oppnådd stor interesse for emnene etter hvert (jippi!), går mye av tiden til dette. Jeg kikker på PCer i ny og ne når jeg opplever dødtid eller vil avlaste fra annen aktivitet (f. eks. anatomilære). Det har det blitt litt mye av i det siste, og derfor også flere avbrekk? :mellow:

 

Om jeg er tilbake eller ei, er litt uvisst.

 

Jeg etterspurte å få tråden klistret igjen fordi jeg kan se for meg at jeg kan holde den jevnlig oppdatert i uoverskuelig tid framover. Håper jo å kunne gi en grei start for nye PC-byggere. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går å følge en håndfull tråder, men å følge med på "alt" er sjanseløst.

Det er konsekvent derfor jeg har en byggetråd. Da slipper jeg å gå inn individuelt og gjenta de samme ordene igjen og igjen. Forum blir på den måten ikke et så stort tidssluk, men heller en mindre hobby. Når jeg begynte å anbefale PC-komponenter sent i 2008 (6 år siden gitt!! :omg:), så brukte jeg mye mer tid på å gå grundig inn i hver ny komponent.

 

Da hadde jeg begrenset med kunnskap, og ga tråden "Pekepinn" i tittelen som senere ble oppgradert til "Anbefaling". Snakk om helgardering, men en verdifull en kunnskapsnivå tatt i betraktning.. :laugh:

 

Nå har jeg opparbeidet meg såpass mye erfaring at jeg på en brøkdel av tida får enda bedre innsikt i en komponents egenskaper og kvaliteter både individuelt og i samspill med resten av systemet. Oppsettene har av den grunn også blitt langt bedre. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

original.800x500.jpg

 

original.800x500.jpg

 

 

Her er forresten en modell jeg gleder meg enormt til! Samsung ATIV Book 9 Style 15,6". Det eneste negative jeg kan trekke fram med min egeneide Samsung 900X3E, er at jeg skulle ønsket at den var litt større og hadde Haswell-prosessor. Dette er nettopp hva den nye modellen til Samsung addresserer. Her er det valgt fornuftige komponenter som det holder, og holdt fokus på det som er viktig. 4GB minne, 1,6GHz ULV-prosessor, Intel HD 4400 grafikk og 1920x1080 matt IPS / PLS panel, uten DVD-drev. Lovnader om 12 timer batteri, som ikke er helt utenkelig ut i fra disse spesifikasjonene. I tillegg er den som dere ser av bildene syltynn. Min 13-tommer veier 1,13 kg. så ville ikke vært helt galt å anta at denne 15-tommeren lander et sted fra 1,4 - 1,7 kg, som er helt fantastisk. :)

Lenke til kommentar

Mest sannsynligvis pågrunn av rammenes kompakthet. For å gi en liten sammenligning, så har MacBook Air 13 en vesentlig smalere skjerm enn Samsung 900X3E, men sistnevnte er likevel en hel cm smalere. En numpad ville ikke fått plass, og er etter min mening heller ikke nødvendig på bærbare generelt, fordi du allerede har 1-9 på toppraden og å lære seg å skrive på disse like fort som en numpad går bare på øving. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte å svare på spørsmålet ovenfor om jeg syntes 13 tommer var for lite. Til det vil jeg gi et generelt svar "ja". Du velger en bærbar så stor som mulig som møter dine krav for portabilitet. Jeg ville ikke hatt noe som helst problem å drasse rundt på en 1,4 - 1,7 kg tung bærbar med en hånd, ei heller hatt noe dilemma med å fått plass til en 15,6" syltynn modell i en veske eller koffert. Denne størrelsen gir mer behagelig størrelse på tekst til 1920x1080-oppløsningen, og du innfanges mye mer i bildet på en 15,6 tommer når det kommer til media som video og spill enn en 13,3 tommer. Ellers får produsenten anledning til å bruke prosentvis mer av plassen til batteri og høyttalere, som virkelig forbedrer produktet.

 

Med samme overflate på baksiden som telefonen Note 3, tror jeg heller ikke jeg hadde vært bekymret for riper lenger, og kunne fraktet den bærbare uten omslag av noe sort. Dette materialet er forøvrig ikke ekte skinn, men veldig kult likevel.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har lagt inn Black Shell i første innlegg. For de som ikke har lest de siste par sidene, er dette en budsjett-orientert gamer for i underkant av 5000 kroner. For den summen skal du få hovedkort og strømforsyning som varer, et solid kabinett, tredjeparts kjøler, overklokkbar CPU, SSD og AMD Radeon R9 270X. I tillegg er det anbefalt skjerm og tastatur som passer i prisklassen, til 1300 kroner ekstra kombinert.

 

Dette er primært rettet mot spillglade studenter, yngre gamere eller de som er ekstra økonomibevisste. :)

 

Med tanke på balansering, der 1 er ikke prioritet, og 10 er høyest prioritet, så vil de ulike byggene ha følgende profil:

 

Black Shell

Diagram1_zps24792e5c.png

 

Black Refinery

Diagram2_zps6139e756.png

 

Black Rubix

 

Diagram3_zps73838eef.png

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...