Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Begynner seriøst å tvile på denne "filosofien". Latterlig at han fortsetter å bruke 352 når det er ganske tydelig at vi ikke har spillere til det. Ikke bare får vi tre statiske midtstoppere, men vi blir også overkjørt på midtbanen med den ekstra midtstopperen.

 

Moyes-nivå på byttene. Virker ikke som han har noen plan B når ting ikke går veien.

Lenke til kommentar

Laget takler tydeligvis ikke 352, noe jeg finner utrolig merkelig med tanke på hvem vi har å ta av.

 

Vi spiller regelrett dritt offensivt i den formasjonen. Kanskje på tide å ta fra 4231 og benke RVP (RVP for faen, ikke falcao).

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Vi får se nå i januar. Kanskje får vi inn en spiller eller to som kan gjøre at LVG mener at vi har nok spillere til å legge om igjen.

 

Til nå har den ikke funket noe bra. Synd, jeg liker 352, men sånn er det. De fleste spillerne vi har er vant til 442(11), kanskje de er inngrodd i sine gamle vaner. Vi ser ofte at de spiller ballen ut på kant.

Lenke til kommentar

Har forsøkt å søke det opp, men aldri funnet noen artikler fra AZ, Bayern eller Barcelona om tilsvarende skadeproblemer for LvG. Kritikken begynte vel å dukke opp tidlig i høst med uttalelser fra en allerede ganske omstridt fysioterapeut/trener, og videre så har vel Mike Phelan (var assistenttrener under Alex Ferguson) også kritisert.

 

Litt statistikk på formasjoner:

  • Denne sesongen har LvG startet med fem ulike formasjoner. 3412 (6), 41212 (5), 4141 (1), 3142 (4), 433 (1).
  • Med fire bak har vi (6,2,2 - 20p). Med tre bak har vi (4,5,1 - 17p). Det er altså litt bedre statistikk på bruk av fire bak, men samtidig så må en huske på at dette er formasjoner som stort sett er brukt på hjemmebane og/eller mot lettere motstand.

Antar at vi spiller 442d neste PL kamp mot Soton, med Rafael og Shaw på hver sin kant. LvG har jo uttalt at han ikke vil bruke Valencia/Young som backer, regner da med at han ikke ønsker å bruke Shaw/Rafael som wing/backer. Håper på følgende: (og at Di Maria byttes inn i andre omgang om han er klar for det!)

 

Falcao - Persie

Mata

Herrera - Rooney

Carrick

Shaw - Smalling - Jones - Rafael

De Gea

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største problemet er at når ballen bør spilles igjennom ordentlig på midten, så sender Jones og Evans bare lange pasninger (over alle ManU spillerene) som ender opp hos motstanderen.

 

Begynte akkurat å lese i gjennom Louis van Gaal: The Biography og ironisk nok leser jeg der at LVG ikke er stor fan av lange baller. Han liker skikkelig spill gjennom midten. Dette har jo ManU spillere til, men hjelper lite når link-up er så ræva mellom forsvaret og midtbanen.

Lenke til kommentar

De er langt fra identiske. Selv om toppen i 3142/352 er lik med en 442d, er taktikken helt ulik.

 

Bevegelsesmønstrene og arbeidsoppgavene er veldig ulike. Det er veldig stor forskjell på treer og firerlinje. Både i bredde og på midten må spillerne bevege seg forskjellige og ikke minst samhandle på enslige annen måte, og ikke minst i forsvar hvor man har to holdene midtstoppere og en sweeper.

 

Er være enig i at begge formasjonen er til dels smale og at kantspill på den måten vi er vant til er vanskelig i begge to. Ingen av formasjonen gir åpenbare muligheter til dobling på kant siden man spiller uten vinger og backer (bare en av de i hver formasjon).

Lenke til kommentar

Formasjonsmessig ligner de veldig, men problemet er den ekstra rene midtstopperen på banen. De tre som startet bak i går evner verken å lese spillet eller være ballsikre. Hvor mange ganger så vi ikke at de tre sentret ballen seg i mellom før de helt planløst lempet den av gårde? Jeg er villig til å gi formasjonen en sjanse dersom Carrick starter bak, og vi spiller med en skikkelig midtbane (Mata/Rooney blir for svakt i tøffe bortekamper). Men om løsningen er at tre av Jones/Smalling/Evans/Rojo/McNair/Blackett MÅ starte bak, da ser jeg dessverre ikke mye forbedringspotensiale med 352.

 

Jones - Carrick - Rojo

HVB --------------------------- Shaw

Ander/Fellaini - Blind

Rooney

Di Maria - #9

Aller helst skulle jeg likt å sett en ren 442-diamant med ADM for Blind, Rooney på topp og Mata bak.

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke. Backene har mer defensive arbeidsoppgaver enn vingbackene / kanter i 352.

 

Skjønner ikke helt hva du mener med at backene må dekke store rom. De har mye mindre rom å dekke enn midtstoppere i en trebackslinje. At de får en ekstrem oppgave offensiv med tanke på at 442d er smal og uten kanter er jeg enig i, men defensivt er der helt annerledes enn 352.

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...