Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blizzard selger masse uansett spill. Den nyere garden er ikke vant til bedre rett og slett.

Må inrømme at jeg var så dum og kjøpe reaper of souls her om dagen i tro på at det kanskje kunne være verdt og spille gjennom act5. Spillt det i 20minutter det blir rett og slett for kleint. dialog og voice acting er også all time low.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må du selvsagt få lov til å mene, men du må nesten også akseptere at veldig mange er uenig med deg.

 

jaja selfølgelig.

 

Uansett da bare trist og se at alle lager spill med tegneserie grafikk med samme gameplay som alt annet +oversimplifisering av alt som er. Mange liker den slags men er 100% sikker på at like mange liker realistisk grafikk og litt mer komplisert gameplay og helst noe litt nytt for en gang skyld. SÅ hvorfor overmette bare den ene gruppering og totalt overse den andre. Ikke rart mange spill flopper.

Lenke til kommentar

De satt akkurat på PAX og fortalte om hvordan de hadde "revlusjonerende" battlegrounds etc. og det de presterer å vise frem er en EKSAKT kopi av Strand of the ancients fra World Of Warcraft.

Refererer til:

Intervju: Vil ikke lage et nytt World of Warcraft

Det blir for dumt rett og slett.

De selger det inn som noe nytt og helt unikt, og jeg kan vedde rimlig mye på at dette blir ett nytt Age Of Conan med tanke på hype og faktisk levetid. 2 uker så er 50% av spillerbasen vekk, minst.

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Er en god del av oss som ikke like den type art direction. Og når 90% av alle spill bruker den er det lite igjen for oss andre. Dette markedet for tegneserie grafikk begynner og bli overmettet og tror de som tørr og lage mer realistisk grafikk stil og litt mer nytenking i gameplay vil tjene stort på det.

 

Se på World of Warcraft ifra 2004, og Age of Conan ifra 2008 og fortell meg hvilken som ser mest datert ut ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wildstar er "for alle", men legger ikke fingrene imellom vanskelighetsgradene..

Spillet har

 

-Valgbar vanskelighetsgrad for "Adventures" som er random procedural content (noe WoW nå skal kopiere)

-Greie 5 man leveling dungeons (spillet har 6 klasser, tre er tank, tre healer, alle kan ha et utall forskjellige talent og ability specs)
-Vanskelige max level dungeons hvor alle må bidra utover trinity

-Brutale 40 man raids

 

Her er forklaringen på hvordan Adventures fungerer

Endret av The Credible Hulk
Lenke til kommentar

-Valgbar vanskelighetsgrad for "Adventures" som er random procedural content (noe WoW nå skal kopiere)

 

 

Blizzard hadde "random content" i diablo 2 (2000), diablo 3 og har snakket lenge om å få dette i World Of Warcraft, så at du sier at de skal "kopiere" dette, ok.

Og dette er jo faktisk akkurat det samme Diablo 3 allerede har. Riktignok er ikke det noe mmo, men de skal ikke få for orginaliteten iallefall.

 

 

For meg virker det som de har spilt ett knippe spill og satt sammen deler som de syntes er gode, og laget ett spill av det. Hørest jo forsåvidt bra ut det, bortsett fra at de hele tiden skryter så sinnsykt av hvor orginale og revlusjonerende de er.

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Jeg synes spillet var noe dritt første gang jeg spilte det. Ga det en sjanse engang til og likte det mye bedre da. Liker humoren og alt det rare og kreative dem har laget. Grafikk stilen og det artistiske er også veldig gøy synes jeg.

 

Men gameplay,brukergrensesnitt og kjedelige quests som blir presentert i vegger med tekst ble det som gjør at Wildstar ikke blir kjøpt for min del.

 

Det er for gammeldags for min smak.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

Er en god del av oss som ikke like den type art direction. Og når 90% av alle spill bruker den er det lite igjen for oss andre. Dette markedet for tegneserie grafikk begynner og bli overmettet og tror de som tørr og lage mer realistisk grafikk stil og litt mer nytenking i gameplay vil tjene stort på det.

Se på World of Warcraft ifra 2004, og Age of Conan ifra 2008 og fortell meg hvilken som ser mest datert ut ;)

Helt klart wow synes jeg hvertfall.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg går for Elder Scrolls Online. Har lagt merke til at en del kaler også ESO reproduksjon av gamle ideer, men de har noen ganske fine nyvinninger når det kommer til professions og klassesystem. I hvor mange andre spill kan man spille en figur med heavy armor, 2 hand sword som healer? Og grafikkmessig er det blant de vakreste mmo'ene jeg har spilt. Slår ikke GuildWars 2, men de har jo et litt annet grafisk uttrykk. De som sier at ESO har dårlig grafikk har dårlig pc, og da blir jo det meste dårlig. Jeg er en grafikksnobb og ESO er mer enn godt nok for meg. Selvfølgelig når det ikke opp til Skyrim grafisk sett når sistnevnte er modda til hundene, men et mmo må man jo stille litt lavere krav til.

Nå vil jeg ikke si det at du kan ha stor rustning og benytte deg av 2-hand sword som healer en "nyvinning". Dette har vel strengtatt minimalt med selve spillmekanikken og hvorvidt det er friskt og nytenkende å gjøre, dette er jo mer eller mindre rent kosmetisk enn noe annet så syntes det ble et fryktelig dårlig eksempel. Nå har jeg spilt healer i en del MMO-spill og kan vel ikke si at jeg har sett på det som noe savn eller behov å kunne bære tung rusting og bruke fancy våpen, ikke føler jeg det ville forandret noe for meg hva gjelder spillbarhet om jeg hadde kunnet det heller.

 

At Elder Scrolls Online har flott grafikk til å være et MMO er det ingen tvil om, men folk overhauser det til tusen. Det er ikke noe grensesprengende spill hva gjelder grafikk og sammenlignet med vi har vært bortskjemt med i Elder Scrolls Universet tidligere så er det ikke på Skyrimnivå med eller uten mods selv om mange av en eller annen bisarr grunn ser ut til å mene det. De som mener at ESO er i nærheten av Skyrim hva gjelder grafikkdetaljer kan umulig ha spilt spillet med skikkelig Ambient Occlusion og tung anti-aliasing. Det betyr ikke at ESO har dårlig grafikk på noen måte, og til å være et MMO hvor vi de siste årene har stortsett blitt servert stylized grafikkstiler så fremstår det jo solid, men som sagt ikke banebrytende og grafikk har for meg utrolig lite å si i spill som dette her. Husker jo tilbake til Age of Conan som var mer banebrytende hva gjaldt grafikk i MMO tilbake i 2008 og flott grafikk var jo på ingen måte nok eller noen voldsomt medvirkende faktor til spillets suksess.

 

 

Fordelen ved stylized grafikk er at den er tidløs, du kan spille uten at spillet ser rævkjørt ut på svakere maskiner og det er utrolig enkelt og lite ressurskrevende for utvikler å finjustere og forbedre grafikkmotoren underveis uten å investere en hel masse tid og penger. Er den gjort riktig så setter den også et særpreg og sjarm på spillet som er utrolig vanskelig for realistisk grafikk og matche, samt realistisk grafikk blir veldig fort akterutseilt i et MMO-spill som gjerne skal vare over en periode på veldig mange år. Realistisk grafikk taper seg voldsomt i opplevd kvalitet så fort det kommer andre spill på markedet med enda bedre grafikk, mens stylized grafikk beholder sitt særpreg og sjarm i evigheter. Bare se hvor mye skryt diverse Nintendospill får på Nintendo Wii U selv om det ikke er realistisk overhode og det knapt er noen avanserte grafikkfinnesser å spore.

 

Og som sagt, et spill med realistisk grafikk har den ulempen at ved lavere grafikkinnstillinger så ser ting merkbart dårligere ut, med stylized grafikk så vil flere ha muligheten til å kjøre på høye innstillinger og tapet i grafikk er ikke like merkbart for de som må nedjustere. Og et MMO-spill skal tross alt appellere og skaffe så mange spillere som mulig, brorparten som spiller ESO spiller på medium eller lavere og på disse innstillingene så er ikke spillet så utrolig imponerende og realistisk grafikk med dårlige detaljer ser fort med malplassert og gir en langt større negativt effekt enn hva god og sjarmerende stylized grafikk gjør.

 

 

Skal jo også sies at god grafikk eller ikke har noe med nyvinninger å gjøre, så om argumentene dine for at ESO ikke er noen ny MMO-klone med mye nytt og interessant og det beste du kan trekke frem er at healer kan bære tung rustning og bruke two-hand våpen, samt at grafikken ser bra ut så lar jeg meg ikke overbevise av det.

Nå trakk jeg vel strengt tatt ikke frem kun heavy armor og 2hander/healer komboen, men også professions. Hvis vi skal holde oss til rene nyvinninger vil jeg peke på professions. Dette er artig, og en ny måte å gjøre det på. Om man skal være prippen kan vi selvfølgelig si at ESO ikke er nytenkende i og med at det HAR professions, men så pripne syntes jeg det er unødvendig å være...

 

Om du ikke ser på kombinasjonene av ulike elementer som i mer tradisjonelle mmo's er ukompatible er det greit. Da er kanskje ikke ESO spillet for deg. For oss som syntes det er kjempegøy å være en badass dps samtidig som du tåler en del og er en bra healer er ESO riktig sted å være. Du blir ikke tvungen inn i én spillestil, men kan kombinere alle de elementene som du liker inn i en figur. I stor grad på samme måte som i tidligere Elder Scrolls spill. Selvfølgelig, jeg syntes fortsatt det var litt dumt at de i det hele tatt har classes, men litt må man vel tilpasse for å fri til et mmo-publikum.

 

Jeg er litt imot hele argumentet om at alle mmo er kloner av hverandre. Tror det er det mest brukte argumentet der ute hver gang et nytt mmo lanseres. Spesielt "dette er som et nytt wow jo". Ja, alle mmo har visse likheter, som at du deler verden med folk. Og de har professions. Og gjerne en form for treenighet mellom tank, healer og dps. Men alle spillene har ulike elementer; WoW var banebrytende i det at det bragte mmo frem i lyset som sjanger, TERA hadde et actionbasert kampsystem som var ganske annerledes, GW2 gikk vekk fra treenigheten, SWTOR hadde biowares valgstre på samtaler også videre. ESO har et unikt professions-system og klasseoppbygging. Wildstar kan skilte med path-systemet.

 

Dessuten er kanskje den viktigste forskjellen mellom mmoer om de er actionbaserte (som TERA, ESO og GW2 f. eks) eller klikk og trykk (som WoW, SWTOR f.eks). Dette er et ganske viktig skille som gjør at disse spillene umulig kan være kloner av hverandre. Enhver som har prøvd kampsystemet i GW2 og WoW kan umulig si at det er det samme, alikevel var dette et svært vanlig argument før førstnevnte ble lansert ("GW2 er bare enda en klone av WoW")...

 

Om man forventer seg noe totalt nytt som aldri har blitt gjort før bør man se på helt nye sjangere, ikke holde seg til en sjanger. Skytespill inneholder også svært mange like elementer, men de er ikke kloner av hverandre av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener dere at World of Tanks ikke er et MMO, ikke er suksessfult,elle ikke gratis, siden ingen har nevnt det? Det er vel ikke et MORPG (Selv om jeg har sett noen argumentere for at levlinga i form av oppgradering og nye tanks visst skal gjøre at det også skal kunne kvalifisere til MORPG, men dette er jeg uenig i), men det er uansett et MMO. Suksessfullt mener jeg det absolutt er. Og det er både gratis å laste ned, og det er ikke pay to win,eller noenting. Det er bare pay to get there faster :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Wildstar er et frisk pust i mmo-kategorien. Ikke nødvendigvis fordi de gjør så mye nytt, men de kombinerer de tingene som fungerer og har fungert bra i andre MMO. I tillegg har de en vakker verden, masse humor, og god flyt.

Det starter kanskje litt tregt de første levlene, men så kommer det seg veldig så fort man kommer på ned på Nexus. Jeg får mye av den samme følelsen som fra vanilla wow, hvor det er litt sånn at det at ting er vanskelig er bra. Man må kommunisere med andre spillere i dungeons, og combat gjør at man må være oppmerksom. Kommer helt klart til å spille dette fra start, og anbefaler alle å prøve en beta-weekend opp til level 10-12.

Lenke til kommentar

Skal så definitivt få testset dette, er vel ny BETA weekend til helga så er vel bare å forhåndsbestille spillet så man får BETA access også eventuelt avbestille om det ikke faller i smak.

 

Som flere sier så liker jeg det jeg ser, og det å tenke nytt bare for å tenke nytt fungerer sjeldent i lengden og det at de ser ut til å fokusere på å holde ting basic og kombinere elementer man vet fungerer bra og er populært fra tidligere MMO-spill og forsøker å finjustere dette og gjøre disse elementene bedre gjennomført og mer gøy tror jeg er nøkkelen til en godt MMO-spill av denne typen.

 

Det var jo en del nye finesser i spill som Age of Conan og Star Wars The Old Republic, men hva hjelper vel det om en del av de helt grunnleggende og essensielle delene av et velykket MMO-spill fremstår middelmådig og lite gjennomtenkt?

 

 

At de markedsfører spillet som et spill som går bortfra World of Warcraft er jo latterlig, dette er vel mer eller mindre selve definisjonen på å ta all erfaring de har fra World of Warcraft (er vel 90% tidligere World of Warcraft utviklere som står bak dette?) og la oss forsøke å piffe det opp og gjøre det mer interessant og underholdende for spilleren. Jeg elsker denne ideen, men de kan jo godt være ærlige i markedsføringen av spillet og bare si rett ut at vi forsøker å lage et redefinert World of Warcraft satt til et helt nytt og eget uhøytidelig Sci-Fi univers.

Lenke til kommentar

 

 

" Kan du nevne et stort og suksessfullt MMO som har vært gratis ved lansering? "

Guild Wars 2!

Selve spillet er vel ikke gratis?

Spillet koster , men det har ingen måned abonnement. har ikke spilt det selv så jeg vet ikke om mikrotransaksjoner er nødvendig for å spille eller kun bonus.

De er så absolutt ikke nødvendige, kun kosmetiske og andre div ting, det aller meste kan skaffes også ved vanlig spilling. De få tingene som kan kjøpes er f. eks evig gathering stuff(pickaxe, axe osv).

 

"Fordi vi har bundet oss til store og hyppige oppdateringer er vi avhengig av abonnementsmodellen. Folk betaler for det vi gjør for dem hver eneste måned. Det vil antageligvis ikke blidgjøre alle, men kjernespillerne vil nok være fornøyd, mener Gaffney."

 

Guild Wars 2 har jo en oppdatering hver 2. uke, og disse er som regel relativt store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...