Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror dette blir et veldig bra spill og gleder meg som en unge til det lanseres:) Jeg var også CBT, men kom bare til level 10 da jeg er for lat til å drive å spille på en toon som blir slettet ved launch uansett. Men det jeg så var megabra:) Jada questing er som andre mmo's men questing er bare en del av veien til endgame. Jeg hater questing uansett og spiller kun mmo for det som skjer etter level cap:)

 

Grafikken er utrolig fin syntes jeg:) Minner selvsagt mest om wow, men jeg ELSKER wow grafikken, og dette er som WOW2 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått ordnet BETA til meg og kompis, bare Pre-Order BETA vel og merke så blir kun spilling i "BETA weekends" men det burde fungere til å få et halvveis inntrykk av spillet. Er jo også 3-dager Early Access som vi tydeligvis vil få lov til å spille med eller uten kjøp av selve spillet så vi har jo tre dager med "launchkode" vi får testet også før vi avgjør hva vi syntes om det.

 

Blir nok å kjøre en stram linje, skal ikke være så idiot som jeg var i Mists of Pandaria BETA og spille igjennom halve innholdet for deretter å måtte gjøre akkurat det samme ved lansering... Questing er relativt dølt fra før av for å si det sånn. Blir nok å teste ut samtlige raser og klasser til type level 5 bare for å et raskt lite inntrykk av hva jeg innbiller meg at vil falle best i smak, og for å få et bittelite inntrykk rundt hvorvidt dette er spill jeg har interesse av å spille i det hele og store.

 

 

Utfordringen er jo at neste BETA weekend er nå til helga, da er jeg godt planet på fjellet og må da ta med en MacBook Pro 15" med retinaskjerm (Late-2013 modell) hvor jeg må slenge inn Windows 8.1 i Bootcamp da de ikke har lagt ut noen Mac-klient enda og samtidig krysse fingrene for at jeg får inn noe annet enn edge-dekning for det blir nok ikke mye spillbart..

Lenke til kommentar

Jeg har spillt meg opp til lvl 13, gikk jeg lei? Nei det gjorde jeg ikke. Questene er direkte awesome, grafikken er fin å se på og combat systemet er annerledes enn alt annet. Jeg har ikke spillt siden den ene gangen, hva er grunnen til det? Jeg vil ikke spoile dette spillet! Anbefaler på det sterkeste til folk som spillte ESO og ikke likte det ( Spillte ESO BETA folk sier jo at det har blitt veldig annerledes, kanskje jeg kommer til å plukke det opp en lannen dag. )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U3rESYSM

grim_reaper_jib

 

- Må jo bare tilføye at det kanskje folk som liker å ha harmoniske og gøyale farger i spill jeg planlegger å legge flere hundre timer i, jeg kan huske selv at jeg fikk en "humør-boost" i det jeg passerte grensen til Nagrand I world of warcraft...

 

Når det kommer til mørke fangehull og det du kaller "voksengrafikk" så holder det med 7 timer doom og så ferdig..

Tror vi hadde sletet med temmelig mye depresjon dersom alle skulle spillt dystre/mørke spill flere timer i uken.

 

Men det er jo nesten som sommer og vinter irl, kan vell konkludere med at du er en av de få som foretrekker en kald vinternatt enn en varm sommerdag :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Jeg går for Elder Scrolls Online. Har lagt merke til at en del kaler også ESO reproduksjon av gamle ideer, men de har noen ganske fine nyvinninger når det kommer til professions og klassesystem. I hvor mange andre spill kan man spille en figur med heavy armor, 2 hand sword som healer? Og grafikkmessig er det blant de vakreste mmo'ene jeg har spilt. Slår ikke GuildWars 2, men de har jo et litt annet grafisk uttrykk. De som sier at ESO har dårlig grafikk har dårlig pc, og da blir jo det meste dårlig. Jeg er en grafikksnobb og ESO er mer enn godt nok for meg. Selvfølgelig når det ikke opp til Skyrim grafisk sett når sistnevnte er modda til hundene, men et mmo må man jo stille litt lavere krav til.

 

Nå vil jeg ikke si det at du kan ha stor rustning og benytte deg av 2-hand sword som healer en "nyvinning". Dette har vel strengtatt minimalt med selve spillmekanikken og hvorvidt det er friskt og nytenkende å gjøre, dette er jo mer eller mindre rent kosmetisk enn noe annet så syntes det ble et fryktelig dårlig eksempel. Nå har jeg spilt healer i en del MMO-spill og kan vel ikke si at jeg har sett på det som noe savn eller behov å kunne bære tung rusting og bruke fancy våpen, ikke føler jeg det ville forandret noe for meg hva gjelder spillbarhet om jeg hadde kunnet det heller.

 

...

 

Skal jo også sies at god grafikk eller ikke har noe med nyvinninger å gjøre, så om argumentene dine for at ESO ikke er noen ny MMO-klone med mye nytt og interessant og det beste du kan trekke frem er at healer kan bære tung rustning og bruke two-hand våpen, samt at grafikken ser bra ut så lar jeg meg ikke overbevise av det.

 

Dette tilsvaret kom jo helt forferdelig sent, men hadde litt lite å gjøre og tittet over tidligere debatter og slikt. Har jo allerede svart deg en gang der jeg påpekte at jeg ikke bare snakket om class-oppbyggingen, men også professions da jeg snakket om de nyvinningene ESO hadde.

 

Vil bare si meg uenig i din påstand om at hvordan du bygger opp din karakter med utstyr, våpen og skills har minimalt med spillmekanikken å gjøre. jeg vil tvert imot si at det ER spillmekanikken.

 

 

Om du spiller en healer med cloth, staff og healingskills, må du hele tiden være forsiktig i kamper, du tåler ikke mye og om du skulle finne deg i den uheldige situasjonen der du er eneste gjenlevende medlem av en gruppe har du sjeldent dps nok til å fullføre kampen på egen hånd.

Med en healer som tåler mye takket være sin heavy armor, slår hardt takket være sin 2 hander sword, og healer tålig bra takket være sine healingskills, finner du deg i en helt annen situasjon med helt andre muligheter enn jeg noensinne befant meg med min Nelf priest i WoW. Plutselig når du finner deg selv som den eneste som står imellom gruppens suksess eller undergang så kan du faktisk gi bossen en god omgang juling ved å kombinere disse tre ulike elementene som på de fleste andre MMO's er ukompatible.

 

Om du mener spillmekanikk i en videre betydning er jeg fortsatt uenig. Sammensettingen av grupper vil bli totalt forandret. Du kan spille healer med alle klasser, tank med alle klasser og dps med klasser, dette vil si at du vil få en hel haug med unike spillstiler og det ikke lenger nytter med theorycraft for å finne den ultimate healeren. Det finnes så mange kombinasjoner så dette blir meningsløst. Dette får selvfølgelig noe å si på alt det sosiale i spillet, noe som tross alt er det viktigste i et MMO.

 

Greit nok at det ikke får innvirkning på hvordan quest blir fremstilt, hva du skal gjøre i quests, og hvordan verden ser ut fysisk (med unntak av det er umulig å gjette folks klasser på utseende). Men dette er et annet aspekt av spillmekanikken som man burde forstå at jeg ikke snakket om da jeg sa at ESO var ganske nyvinnende med sitt class-system. Jeg vil faktisk fortsatt påstå at det var nyvinnende og har stor innvirkning på spillet jeg, nettopp fordi det har enorm innvirkning på hvordan JEG spiller.

 

Så. Om du mener at hvordan du bygger opp din karakter og hva din karakter kan utføre av angrep, beskyttelse og skills ikke har noe å si for spillmekanikken, spørs det om du ikke generelt sett befinner deg innenfor feil sjanger :hmm:

Endret av Fahlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...