Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en melding fra en gammel venn, som lurte på hva en norsk sang het! Når jeg leste den ble jeg liksom bare ... "hææ, hvordan sang...??" Så vær så snill og vær rask og hjelp meg!!! <3 <3

 

Hi, I am looking for some skandinavian song I heard it in one club where were a lot of people from Norway (the club was in Greece) the melody was quick and Norwegian have special choreografy for this song it was look like some cowboy dance :D Maybe remind a little bit song "who lets the dogs out" maybe you have idea what is this.. please, help ;)

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Dette er nok litt far fetched ettersom jeg har meget lite informasjon, men tenkte at jeg hvert fall ikke får noe svar om jeg ikke prøver.

 

Jeg har hørt sangen flere ganger på P3 til forskjellige tidspunkt og det har desverre (for meg) aldri passa seg å skrive ned sangen og så har jeg glemt tidspunktet (mtp å sjekke spillelistene). Jeg har tenkt at NESTE gang jeg hører den skal jeg få tak i den, men nå er det minst en uke eller to siden jeg har hørt den. Jeg er ganske sikker på at den ikke er i A, B eller C-listene deres for nå har jeg hørt gjennom hele C-lista og A og B-lista er jeg ganske kjent med ettersom jeg hører en del på P3.

 

Jeg vet ikke om sangen er ny eller gammel (mistenker relativt ny)

 

Den synges av en mann på en ganske litt sår og hes måte (liiiitt Kings og Leon-ish). Han gjentar et ord (som jeg så klart har glemt) flere ganger i løpet av sangen (som et slags refreng) og mistenker at dette er tittelen. Sangen går i et ganske tregt tempo og jeg tror ikke det er noen andre enn ovennevnte mann som er vokalist.

 

Så om noen har forslag eller bare en hunch så sleng det ut så skal jeg sjekke om det er the one :-)

 

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Dette er nok litt far fetched ettersom jeg har meget lite informasjon, men tenkte at jeg hvert fall ikke får noe svar om jeg ikke prøver.

 

Jeg har hørt sangen flere ganger på P3 til forskjellige tidspunkt og det har desverre (for meg) aldri passa seg å skrive ned sangen og så har jeg glemt tidspunktet (mtp å sjekke spillelistene). Jeg har tenkt at NESTE gang jeg hører den skal jeg få tak i den, men nå er det minst en uke eller to siden jeg har hørt den. Jeg er ganske sikker på at den ikke er i A, B eller C-listene deres for nå har jeg hørt gjennom hele C-lista og A og B-lista er jeg ganske kjent med ettersom jeg hører en del på P3.

 

Jeg vet ikke om sangen er ny eller gammel (mistenker relativt ny)

 

Den synges av en mann på en ganske litt sår og hes måte (liiiitt Kings og Leon-ish). Han gjentar et ord (som jeg så klart har glemt) flere ganger i løpet av sangen (som et slags refreng) og mistenker at dette er tittelen. Sangen går i et ganske tregt tempo og jeg tror ikke det er noen andre enn ovennevnte mann som er vokalist.

 

Så om noen har forslag eller bare en hunch så sleng det ut så skal jeg sjekke om det er the one :-)

 

 

Takk for all hjelp.

Slenger ut tre forslag, men føler det er et skudd i blinde. De har i alle fall litt hes vokal:

 

 

Dry the River - New Ceremony

Radical Face - Ghost Towns

Radical Face - Welcome Home

 

Mitt beste forslag til deg er å høre mer på P3 og se gjennom siste 400 spilte låter og sjekke den lista opp mot Spotify/youtube.

Lenke til kommentar

Takk for forslagene og tipset. Jeg hører fortsatt på P3, men det er som sagt en liten stund siden jeg har hørt sangen.

 

Fine sanger det der også, men den sangen jeg leter etter er litt mer grandios (litt "skumlere" om jeg kan bruke det uttrykket) og vokalisten synger mørkere og høres mer "desperat" ut. Isj. Vanskelig å forklare en sang, men kun har hørt noen få ganger. Får poste den her når jeg evt finner det ut så får dere som om dere er enige i beskrivelsene mine :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for forslagene og tipset. Jeg hører fortsatt på P3, men det er som sagt en liten stund siden jeg har hørt sangen.

 

Fine sanger det der også, men den sangen jeg leter etter er litt mer grandios (litt "skumlere" om jeg kan bruke det uttrykket) og vokalisten synger mørkere og høres mer "desperat" ut. Isj. Vanskelig å forklare en sang, men kun har hørt noen få ganger. Får poste den her når jeg evt finner det ut så får dere som om dere er enige i beskrivelsene mine :-)

aner ikke om dette er noe p3 fortsatt spiller, men siden en "hunch" er akseptert, prøver jeg:

Ricochets - The Ghost Of Our Love

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...