Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Hun som "synger" i ovenfornevnte video er Stayc, og som tidligere skrevet er sangen den sampla av den gamle Etta James låta Something's got a hold on me. Det ble jo svart tidligere i tråden så hvorfor dra den opp etter 1måned var litt merkelig :)

 

Ja da viser det seg at man ikke skal stole på wikipedia, og jeg trykka inn på tråden og havna på den posten, kikka litt rundt og så ikke noe svar, så da svarte jeg :p

 

Edit: Det ble ikke svart på mellom posten med videoen og mitt svar som jeg kan se :p

 

EDIT2: Jeg suger major pung i engelsk, så jeg misforstod dette: "Soul singer Etta James is sampled on the track."

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Var på kino å så mer eller mindre mann igår. Helt ok film, men jeg lurer på om noen har sett filmen eller uansett vet hvilken sang de spiller i bilen når de vil ha med Henrik på bussholdeplassen.

 

Håper noen vet, jeg har søkt litt men husker hverken tekst eller melodi. Jeg tror det var en remix av noe, så om noen vet original sangen så tror jeg at jeg skal klare å finne remixen :)

Endret av Binders'
Lenke til kommentar

Ok. Dette er noe av det mest irriterende jeg har opplevd.

Noen som vet hvilken sang jeg er ikke husker, men vet jeg har hørt.

 

Den er enten norsk eller svensk. Synger om noen som er veldig kåte, og kan ta hendene til hjelp, også utvikler deg seg videre hvis man ikke har hender så må man bruke en venn til hjelp...

 

Det er en av de mest barnslige sangene jeg har hørt. Men den datt inn i hodet mitt i dag, men jeg klarer ikke finne den igjen.

Lenke til kommentar

Ok. Dette er noe av det mest irriterende jeg har opplevd.

Noen som vet hvilken sang jeg er ikke husker, men vet jeg har hørt.

 

Den er enten norsk eller svensk. Synger om noen som er veldig kåte, og kan ta hendene til hjelp, også utvikler deg seg videre hvis man ikke har hender så må man bruke en venn til hjelp...

 

Det er en av de mest barnslige sangene jeg har hørt. Men den datt inn i hodet mitt i dag, men jeg klarer ikke finne den igjen.

Denne?

Lenke til kommentar

Okei.. Jeg har en sang jeg MÅ finne ut av. Jeg blir helt ødelagt av dette :p

 

Det er en pianoversjon av en relativt kjent sang fra 90-2000-tallet på den nye go' morgen yoghurt reklamen på tv. Den hvor de ikke har plass til pappesken i konteineren og slikt..

 

Hva heter denne sangen igjen?!? Jeg bli gal!

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill og finne ut hva sangen på videoen under heter? Den instrumentalen som spilles etter 1:00 og utover. Og nei, det er ikke den som står i beskrivelsen, det er sangen med han som synger. Jeg har leitet i evigheter, og verken Shazam eller SoundHound finner den :(

 

 

 

Den var også på en Discovery-reklame for et år siden eller noe

Lenke til kommentar

Okei.. Jeg har en sang jeg MÅ finne ut av. Jeg blir helt ødelagt av dette :p

 

Det er en pianoversjon av en relativt kjent sang fra 90-2000-tallet på den nye go' morgen yoghurt reklamen på tv. Den hvor de ikke har plass til pappesken i konteineren og slikt..

 

Hva heter denne sangen igjen?!? Jeg bli gal!

 

Pixies - Where is my mind?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Dette er nok litt far fetched ettersom jeg har meget lite informasjon, men tenkte at jeg hvert fall ikke får noe svar om jeg ikke prøver.

 

Jeg har hørt sangen flere ganger på P3 til forskjellige tidspunkt og det har desverre (for meg) aldri passa seg å skrive ned sangen og så har jeg glemt tidspunktet (mtp å sjekke spillelistene). Jeg har tenkt at NESTE gang jeg hører den skal jeg få tak i den, men nå er det minst en uke eller to siden jeg har hørt den. Jeg er ganske sikker på at den ikke er i A, B eller C-listene deres for nå har jeg hørt gjennom hele C-lista og A og B-lista er jeg ganske kjent med ettersom jeg hører en del på P3.

 

Jeg vet ikke om sangen er ny eller gammel (mistenker relativt ny)

 

Den synges av en mann på en ganske litt sår og hes måte (liiiitt Kings og Leon-ish). Han gjentar et ord (som jeg så klart har glemt) flere ganger i løpet av sangen (som et slags refreng) og mistenker at dette er tittelen. Sangen går i et ganske tregt tempo og jeg tror ikke det er noen andre enn ovennevnte mann som er vokalist.

 

Så om noen har forslag eller bare en hunch så sleng det ut så skal jeg sjekke om det er the one :-)

 

 

Takk for all hjelp.

 

Tenkte med en gang på denne her:

kanskje litt for kjent?

Lenke til kommentar

Rune Rudberg har en sang som heter "Ut Mot Havet". Noen som vet hva den originale engelske sangen heter og hvem som synger den?

 

Et kjapt søk på Wiki ga meg følgende:

 

«Ut mot havet» er en sang utgitt sommeren 1988 av artisten Rune Rudberg. (...) Melodien ble først utgitt i 1986 av den tyske gruppen Mixed Emotions under tittelen «You Want Love (Maria, Maria)».
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...