Gå til innhold

Nå har Chromecast endelig blitt lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så route IPen til DNS mot din egen DNS da? At det "er umulig" er ikke sant - det krever bare litt mer arbeid for folk som ikke har peiling.

 

Sa vel heller ikke at det var umulig, men svarte bare på spørsmålet om VPN/DNS til amerikansk Netflix på styreenheten (bl.a. mobil/nettbrett) ville gjøre at han kunne spille av amerikansk innhold på Chromecast-enheten. Svaret på dette blir da nei, siden innholdet ikke streames fra styreenheten, men fra en egen klient som kjører på Chromecast-enheten. Nevnte da også at det ikke var mulig å endre DNS-oppsettet på Chromecast-enheten, eller at det var noe nytte i å endre DNS på selve routeren heller.

 

Jeg gikk ikke nærmere inn på mulige tekniske løsninger da det er litt utenfor selve spørsmålet til zarchon, om amerikansk dns på styreenheten vil gi tilgang til amerikansk innhold på Chromecast-enheten, og at det krever litt over gjennomsnittet teknisk innsikt for en bruker å sette opp dette. Det er flere veier til Rom, og alt lar seg som regel fikse/omgås.

Lenke til kommentar

Har hatt Chromecast en god stund allerede, som blir mye brukt.

 

Har det kommet noen apper som lar deg "streame" skjermen til Android telefonen (Nexus 5)? Eller en annen app hvor man kan vise bilder\filmer lagret lokalt på telefonen?

 

Jeg har ikke prøvd selv, men har fulgt litt med. Sjekk ut Allcast.

 

Chromecast apps

 

Koush teases Android mirroring to Chromecast

 

AllCast Updated With DLNA Server Support - Cast Media Stored On A DLNA Server Directly To A Chromecast Using Your Android Device

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

 

Har hatt Chromecast en god stund allerede, som blir mye brukt.

 

Har det kommet noen apper som lar deg "streame" skjermen til Android telefonen (Nexus 5)? Eller en annen app hvor man kan vise bilder\filmer lagret lokalt på telefonen?

 

Jeg har ikke prøvd selv, men har fulgt litt med. Sjekk ut Allcast.

 

Chromecast apps

 

Koush teases Android mirroring to Chromecast

 

AllCast Updated With DLNA Server Support - Cast Media Stored On A DLNA Server Directly To A Chromecast Using Your Android Device

 

Allcast har jeg testet for en stund siden, den fungerer ikke av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Chromecast tar virkelig av nå. Plex har f.eks fått full støtte, med casting av lokale mediafiler.

 

Plex ??? Er interessert i ChromeCast, men er det støtte for å spille locale filer f.eks. VLC eller PowerDVD, eller er Plex et spesielt program som må brukes??

Lenke til kommentar

Elkjøp er ikke først. Chromecast selges i en rekke butikker i Norge allerede.

https://prisguiden.no/produkt/google-chromecast-180183

 

Enerett? Vil det si at de skviser ut alle konkurrentene med en skitten og umoralsk enerettavtale? Håper virkelig konkurransetilsynet tar fatt i saken.

 

Fra artikkelen:

Chromecast har lenge vært tilgjengelig gjennom import fra USA, men da naturligvis med en noe stivere pris.

 

Elkjøp/Lefdal selger altså den "norske versjonen", dvs. med velsignelse fra/ i samarbeid med Google. Prisen er ca. samme som i England.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

 

Har hatt Chromecast en god stund allerede, som blir mye brukt.

 

Har det kommet noen apper som lar deg "streame" skjermen til Android telefonen (Nexus 5)? Eller en annen app hvor man kan vise bilder\filmer lagret lokalt på telefonen?

 

Jeg har ikke prøvd selv, men har fulgt litt med. Sjekk ut Allcast.

 

Chromecast apps

 

Koush teases Android mirroring to Chromecast

 

AllCast Updated With DLNA Server Support - Cast Media Stored On A DLNA Server Directly To A Chromecast Using Your Android Device

 

mhm, er det noe forskjell mellom den som blir solgt i Norge og den amerikanske ? siden når man trykker på chromecast apps linken du gav så er bare noen få av appsa oppført på siden av de man kan caste..

Lenke til kommentar

Elkjøp er ikke først. Chromecast selges i en rekke butikker i Norge allerede.

https://prisguiden.no/produkt/google-chromecast-180183

 

Enerett? Vil det si at de skviser ut alle konkurrentene med en skitten og umoralsk enerettavtale? Håper virkelig konkurransetilsynet tar fatt i saken.

De har nok bare en avtale som sier at de får den litt før andre. MPX har nå åpnet for forhåndsbestilling.

Lenke til kommentar

Elkjøp er ikke først. Chromecast selges i en rekke butikker i Norge allerede.

https://prisguiden.no/produkt/google-chromecast-180183

 

Enerett? Vil det si at de skviser ut alle konkurrentene med en skitten og umoralsk enerettavtale? Håper virkelig konkurransetilsynet tar fatt i saken.

 

Jeg tipper det er samme som komplett.no

I allefall har jeg ofte sett at komplett har fått inn nye ting før andre.

Lenke til kommentar
Plex ??? Er interessert i ChromeCast, men er det støtte for å spille locale filer f.eks. VLC eller PowerDVD, eller er Plex et spesielt program som må brukes??

 

Det handler om å finne progammer som støtter Chromecast pr dato. Plex har alt full støtte for lokale filer (de har satset på å utvikle dette tidlig) og kan transkode til alt du har av avspillere & OS. Dette kan enkelt styres ved å velge en film på mobilen med Plex og så velge chromecast-ikonet.

 

Når det gjelder VLC etc, så har jeg ikke snøring på hva som støttes, men du finner mange her. Men støtte kommer nok til mange programmer etterhvert. Man kan man jo ellers spille av med Chrome nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...