Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

http://www.dinepenger.no/bruke/toppmodellens-egenskaper-forsvarer-ikke-en-forskjell-paa-over-2-000-kr/22930133

 

Tror Amobil's anmelder har en egen agenda mot S5.

 

 

Vel er S5 vanntett, men S4 har et bedre kamera. Alt i alt forsvarer ikke egenskapene en prisforskjell på over 2.000 kroner, sier Kvalheim.

 

 

At prisforskjellen på 2000kr muligens ikke kan forsvares er jeg enig i, men for noe regelrett vås at S4 har bedre kamera enn S5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksemplet mitt med HTC One (M8) var jo konstruert bare for å skissere hvordan hvem som helst kan kaste ut påstander uten at det trenger å ha noen verdi. Det er nå faktisk sånn at når man argumenterer så kommer man gjerne med kilder som underbygger sine påstander, og ikke sitter å krever kilder som motbeviser påstandene.

 

Jeg kan slenge ut en påstand om at Tim Cook og Eric Schmidt begge er medlemmer av Illuminati som begge sitter å ler seg skakke hele veien til banken mens Apple og Google ser ut til å ta over store deler av verden. Dette er jo en påstand som jeg naturligvis ikke trenger å dokumentere, men du kan jo heller ikke noen sjanse på å motbevise den eller komme med dokumentasjon som kan forkaste påstanden min som falsk. Er den da automatisk korrekt? Du har en utrolig merkelig og forvridd virkelighetsoppfatning til tider og det føles nesten som å argumentere med et barn som ikke har evnen til å sette noe som helst i perspektiv eller se ting fra andre sitt ståsted.

 

Jeg har en kilde som er god nok som ikke trenger noen form for dokumentasjon, og det er at folk elsker friheten til å velge selv hva som er best for dem. Derfor selger Samsung så mye Galaxy mobiler som dem gjør, fordi dem gir oss friheten til å selv kunne velge type mobil og selv velge hvordan telefonene skal virke for oss.

 

Eller skal du ha alt inn med teskje på at folk elsker frihet til å velge selv, selv om dette er harde fakta og realiteten og ikke trenger noen dokumentasjon på at dette faktisk er slik ting er i dag?

 

Eksemplet mitt med HTC One (M8) var jo konstruert bare for å skissere hvordan hvem som helst kan kaste ut påstander uten at det trenger å ha noen verdi. Det er nå faktisk sånn at når man argumenterer så kommer man gjerne med kilder som underbygger sine påstander, og ikke sitter å krever kilder som motbeviser påstandene.

 

Dumme påstander som er tatt ut av løse luften er ikke det samme som om at noen skulle ha gode argumenter som faktisk er slik ting fungerer i dag. Det du legger frem er noe du måtte ha dokumentert mens det jeg sier om friheten til å velge selv er noe alle ønsker er noe man ikke trenger å legge frem dokumentasjon på med at det er slik verden er i dag.

 

Og nå begynner du å bevege deg over i såpass mye dobbeltmoral at jeg ser egentlig ingen vits å ha noen diskusjon med deg da du tilsynelatende ikke er mulig å diskutere med. Når du kan sitte her å si at Samsung selger mye og det betyr at det må lage gode produkter som folk vil ha, men samtidig kan påstå at iPhone som selger enda mer ikke betyr at det har gode produkter som folk vil ha så blir det for dumt. Du skisserer altså grunnlaget for ditt argument for å fremme Samsung og deres produkter og salgstall, også to sekunder etterpå så gjelder ikke det samme grunnlaget når det er snakk om Apple, deres produkter og salgstall.

 

Når man går tom for argumenter, så er det jo greit å komme med tomme / slappe argumenter som dette. Stå på.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

For meg virker det som de forsøker å skape litt blest.. At Amobil har en egen agenda MOT Samsung har jeg ingen tiltro til, de har jo hatt i overkant positive anmeldelser av blant annet Samsung Galaxy Note Pro osv som ikke akkurat indikerer at de har noen agende mot Samsung.

 

Men er helt enig, og som jeg kommenterte på den artikkelen så er det en temmelig idiotisk påstand å komme med. Nå er det riktignok scenarioer hvor kamera på Galaxy S4 tar bedre bilder enn Galaxy S5 og de har begge sine styrker og svakheter men å påstå noe så pompøst som at kamera er direkte dårligere er jo mildt sagt latterlig... Syntes det stinker "click bait" lang vei.

 

Det samme gjelder jo hele overskriften "- Toppmodellens egenskaper forsvarer ikke en forskjell på over 2.000 kr" som er en høyst subjektiv mening og påstand som kun er der for å generere diskusjoner og ingenting annet..

Lenke til kommentar

 

Eksemplet mitt med HTC One (M8) var jo konstruert bare for å skissere hvordan hvem som helst kan kaste ut påstander uten at det trenger å ha noen verdi. Det er nå faktisk sånn at når man argumenterer så kommer man gjerne med kilder som underbygger sine påstander, og ikke sitter å krever kilder som motbeviser påstandene.

 

Jeg kan slenge ut en påstand om at Tim Cook og Eric Schmidt begge er medlemmer av Illuminati som begge sitter å ler seg skakke hele veien til banken mens Apple og Google ser ut til å ta over store deler av verden. Dette er jo en påstand som jeg naturligvis ikke trenger å dokumentere, men du kan jo heller ikke noen sjanse på å motbevise den eller komme med dokumentasjon som kan forkaste påstanden min som falsk. Er den da automatisk korrekt? Du har en utrolig merkelig og forvridd virkelighetsoppfatning til tider og det føles nesten som å argumentere med et barn som ikke har evnen til å sette noe som helst i perspektiv eller se ting fra andre sitt ståsted.

 

Jeg har en kilde som er god nok som ikke trenger noen form for dokumentasjon, og det er at folk elsker friheten til å velge selv hva som er best for dem. Derfor selger Samsung så mye Galaxy mobiler som dem gjør, fordi dem gir oss friheten til å selv kunne velge type mobil og selv velge hvordan telefonene skal virke for oss.

 

Eller skal du ha alt inn med teskje på at folk elsker frihet til å velge selv, selv om dette er harde fakta og realiteten og ikke trenger noen dokumentasjon på at dette faktisk er slik ting er i dag?

 

 

 

Alt jeg ser er påstander fra din side? Ut ifra dette så går jeg ut ifra at din teori er at Samsung selger mye fordi de tilbyr brukere frihet? Du mener altså at alt er basert på frihet?

 

Men likevel så selger iPhone 5S mer, til tross for at den i følge din logikk er langt mer låst og ikke tilbyr brukere frihet? Skal vi følge ditt resonnement så betyr det jo at det tilsynelatende ikke er flere som verdsetter frihet, som er det er folk som tilsynelatende ikke verdsetter frihet.

 

 

Alle disse argumentene dine fungerer jo ikke i praksis, du argumenter som om alle i hele verden kjøper Samsung Galaxy S4 / S5, men minst like mange kjøper jo iPhone 5© / 5S. Alle de argumentene du bruker her for å salgstallene til Samsung, kan jo brukes imot deg ettersom iPhone selger like bra, om ikke bedre.

 

Og jeg ser ingen annen dokumentasjon her annet enn at du mener og tror at alle verdsetter frihet og at du definerer utskiftbart batteri og minnekortstøtte som frihet. Dette er jo fremdeles bare en påstand, og alt du gjør er å bare gjenta påstanden og det gjør den jo ikke noe mer reell eller valid.

 

 

 

Kan det være at folk faktisk er delte i sine synspunkter og meninger, og det er derfor så mange faktisk går til anskaffelse av forskjellige produkter og løsninger? Du argumenterer som om dine meninger er en bestemt fasit, at alle naturligvis ønsker utskiftbart batteri og minnekortleser. Vel om dette hadde vært fasit, hvorfor selges det da like mange iPhone 5S som Galaxy S4 til tross for at den ene faktisk ikke har utskiftbart batteri eller minnekortleser i det hele tatt?

 

 

Jeg har overhode ikke noe problem med at du ønsker deg utskiftbart batteri og minnekortleser, jeg ser absolutt argumentene for disse aspektene og har aldri hatt noe problem med at folk anskaffer seg og foretrekker HTC One, Galaxy S5, Xperia Z2 eller hva det måtte være. Problemet mitt er hvordan du buser frem og innbiller deg selv at fordi DU mener at disse tingene er viktig, så må ALLE mene det er viktig. Markedet viser jo helt tydelig at telefoner uten utskiftbart batteri og minnekortleser selger i bøtter og spann så det det er tydeligvis ikke sånn at alle nødvendigvis deler dine preferanser og meninger og da er det tydelig at ikke alle ser på disse tingene som "det beste" selv om du tilsynelatende gjør det.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt jeg ser er påstander fra din side? Ut ifra dette så går jeg ut ifra at du teori er at Samsung selger mye fordi de tilbyr brukere frihet? Du mener altså at alt er basert på frihet?

 

Men likevel så selger iPhone 5S mer, til tross for at den i følge din logikk er langt mer låst og ikke tilbyr brukere frihet? Skal vi følge ditt resonnement så betyr det jo at det tilsynelatende ikke er flere som verdsetter frihet, som er det er folk som verdsetter frihet.

 

Ja hvorfor skulle ikke frihet til å velge være en av de største grunnene på hvorfor folk velger Samsung sine Galaxy mobiler eller andre merker sine mobiler?

 

Og nei, iPhone 5S selger ikke mere enn Galaxy S modellene. Du vet at det er genistreker bak det hele med at Apple kun selger 2-3 modeller hvor en av modellene er den telefonen som vil selge mest og så senere skryte over hvor mange mobiler dem selger når folk omtrent ikke har noen valgmuligheter til å velge noe annet om man vil ha en iOS telefon. Fordi når Apple gir folk så lite valgfrihet til å velge en iPhone som hadde passet bedre til folk enn om at folk må tilpasse seg til hva Apple vil at ting skal være, så er det en selvfølge at demmes toppmodell vil selge mere enn det en enkel toppmodell vil selge i fra andre Android produsenter som har tonnevis med forskjellige modeller.

 

At Samsung f.eks selger 50 millioner Galaxy S4 mobiler over en periode mens Apple selger 60 millioner under samme periode av iPhone 5S, så er det faktisk ikke i favør til Apple med at Samsung faktisk har bedre tall på en mobil med tanke på at mange folk har muligheten til å velge noe annet i fra Samsung sine Gallaxy modeller

 

Da sier det seg selv at Samsung selger bedre enn det Apple gjør når mesteparten ikke blir omtrent tvungen til å gå for 'the latest and greatest', eller å kun gå for 1-2 forskjellige modeller. Så man må se på helheten i dette og ikke bare se blindt på anntall solgte enheter. Regner med at du er klar over dette, eller?

 

Alle disse argumentene dine fungerer jo ikke i praksis, du argumenter som om alle i hele verden kjøper Samsung Galaxy S4 / S5, men minst like mange kjøper jo iPhone 5© / 5S. Alle de argumentene du bruker her for å salgstallene til Samsung, kan jo brukes imot deg ettersom iPhone selger like bra, om ikke bedre.

 

Ja mange kjøper iPhone 5C / 5S. Men du glemmer på at Apple har mye mindre utvalg av mobiler enn det Samsung har. Om Samsung har 5 millioner smarttelefon brukere totalt (et eksempel) mens Apple har 2 millioner iPhone brukere totalt (et eksempel) og hvor Apple selger iPhone 5S til 1.6 millioner brukere av sine 2 millioner brukere mens Samsung selger 1.4 millioner eksemplarer av Galaxy S4 til sine 5 millioner brukere ut av 5 millioner brukere, så er faktisk dette omtrent dobbelt så bra gjennomført med at Samsung har xx antall flere modeller folk kan velge mellom, mens Apple kun har 2-3 totalt. Dermed er det helt fantastisk at så mange velger en Galaxy S4 over hvor mange som velger en iPhone 5S med at Apple har så vanvittig få valg.

 

Derfor blir sammenligningen på hva som selger mest av hver enkel modell missvisende. Samsung selger tonnevis mere enn det Apple gjør, dermed selger Samsung mere og dermed er dem mere populær.

 

Og jeg ser ingen annen dokumentasjon her annet enn at du mener og tror at alle verdsetter frihet og at du definerer utskiftbart batteri og minnekortstøtte som frihet. Dette er jo fremdeles bare en påstand, og alt du gjør er å bare gjenta påstanden og det gjør den jo ikke noe mer reell eller valid.

 

Frihet til å velge ER ALPHA OMEGA. PERIOD. Tror du folk hadde kjøpt seg biler i samme menge som vi gjør nå om man ikke kunne ha fått velge den modellen av en Audi eller BMW som vi folk ikke ville like?

 

Tror du jeg hadde kjøpt meg en ferdigbygd PC i fra Acer når jeg kan bygge meg en maskin selv og bestemme selv på hvordan maskinen min skal være?

 

Friheten til å velge er det beste som finnes uavhengig av hva du eller andre måtte mene. uten friheten så hadde jorden gått under i dag.

 

Du vet godt a friheten til å velge selv er noe av det viktigste vi har i dag. Uten dette så hadde det vært et helvette å leve i dag.

 

Kan det være at folk faktisk er delte i sine synspunkter og meninger, og det er derfor så mange faktisk går til anskaffelse av forskjellige produkter og løsninger? Du argumenterer som om dine meninger er en bestemt fasit, at alle naturligvis ønsker utskiftbart batteri og minnekortleser. Vel om dette hadde vært fasit, hvorfor selges det da like mange iPhone 5S som Galaxy S4 til tross for at den ene faktisk ikke har utskiftbart batteri eller minnekortleser i det hele tatt?

 

At frihet til å velge er det beste vi har i dag er ikke noe synspunkt. Det er harde fakta til det motsatte skulle bli bevist. Du / andre har jo selv friheten til å velge den mobilen som passer best for dere. Hadde dere likt det om dere ikke kunne ha valgt noe annet enn en gammel skrøpelig Nokia 3310 i dag som telefon?

 

Akkurat, du tar poenget (som du mest sannsynligvis ikke vil inrømme).

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Er det virkelig et problem? brukt 27% av batteriet på over 19 timer? det er jo en drain på ned mot 1% i timen, så med mindre den har ligget i flymodus vil jeg si det er bra batteritid?

 

/Espen

 

Med tanke på de 2% skjermen brukte er en hel time med skjermen på, så sier det jo litt om hvor mye batteri OS suger.

 

Jeg synes ikke 1% i timen er bra, jeg er vant med at man mister 1% pr 7-8 timer på standby.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd så langt med denne telefonen bortsett fra en liten ting. Volumet gjennom bt headset er uhyggelig lav. Musikk er irriterende lavt volum på, lydbøker og navigasjon er ubrukelig.

Når jeg bruker note 10.1 på den samme enheten har jeg ikke volum på max engang, så problemet er på telefonen.

Noen som vet om en quick fix?

Lenke til kommentar

 

Er det virkelig et problem? brukt 27% av batteriet på over 19 timer? det er jo en drain på ned mot 1% i timen, så med mindre den har ligget i flymodus vil jeg si det er bra batteritid?

 

/Espen

 

Med tanke på de 2% skjermen brukte er en hel time med skjermen på, så sier det jo litt om hvor mye batteri OS suger.

 

Jeg synes ikke 1% i timen er bra, jeg er vant med at man mister 1% pr 7-8 timer på standby.

 

 

Hvis dette er batteriforbruk med skjermen på i en time så vil jeg jo fortsatt si at dette er veldig bra batteritid. Jeg mener å ha lest tidligere at denne grafen ikke kan stoles på 100% med tanke på forhold mellom de forskjellige applikasjonene og hva som bruker strøm, det har hvertfall vært en issue på tidligere telefoner at AndroidOS har visst kunstig høye tall her.

 

Dersom du ser forbi dette er det jo fortsatt ganske bra, du kan forvente 2-3 dagers batteritid med 1 time skjermaktivitet hver dag? Det er langt over hva jeg kan drømme om på min Sony Xperia Z...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...