Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Min er ikke sendt fra Komplett enda. :( De sier de skal sende den i morgen når jeg spør på Facebook. :(

 

Det er nettopp sånt som irriterer meg! Da hadde jeg ringt de og krevd at de sender den i dag, les min forrige post om Komplett. De hevdet for meg at Samsung ønsket det, så jeg ringte Samsung og fikk en forklaring på atd et ikke var slik, og matte dermed henvende meg til Komplett igjen, og de sa da at de skulle ta notis av det for alle kunder. Samsung, som andre produsenter, ønsker jo at vi kunder skal få produkter på releasedato hvis vi ønsker det, vi betaler tross alt godt for det.

Er dessverre dårlig på å ringe og forlange ting. Sender de den ikke i løpet av dagen så avbestiller jeg vel bare og drar til en butikk i morgen...

Lenke til kommentar

Jepp. Her er følgende som har skjedd med meg:

 

Mandag 7/4 bestiller jeg den hvite hos Komplett, da de har over 100 enheter på lager. Jeg sender samtidig mail og spør om når de sender disse, da jeg ønsker å ha telefonen til release i morgen. Får svar om at disse blir sendt onsdag 9/4, slik at kundene har telefonen senest på releasedagen.

Onsdag 8/4: Jeg er i kontakt med Komplett igjen, da de har sendt dekselet og klokka jeg hadde bestilt samtidig (i to forskjellige bestillinger, en for telefonen, og en for klokka/dekseleet). Jeg får til svar på chatten deres onsdag ettermiddag at "telefonen blir ikke sendt før torsdag, dette er noe Samsung har bestemt, vi har ikke noe vi skulle sagt her".

Neivel... Så ser jeg på Facebook-sidene deres i dag at telefonene blir sendt ut først i morgen...! Så jeg kontakter da Komplett på chatten igjen. Kort oppsummert:

 

15:04:35 - Deg:
Er det tilfelle at dere ikke sender ut S5 til oss som har forhåndsbestilt, før i morgen...?? Tirsdag fikk jeg beskjed på mail fra en ** hos dere at dere sendte disse i går, onsdag, for at kundene helt sikkert skulle ha de til fredag. I går får jeg beskjed fra en på chatten hos dere at nei, dere sender de ikke før i dag, og dette er noe Samsung har pålagt dere... Så ser jeg på Facebook nå at dere har skrevet at de ikke sendes før i morgen...?? PostNord har jo ikke befrakting på lørdager, noe som betyr at ingen får telefonene sine før -tidligst- mandag...! Da er jo vitsen med å forhåndsbestille litt borte...

 

15:10:14 - Kundeservice:
Det er ikke slik at vi nekter å sende ut før lansering.
15:10:28 - Kundeservice:
Vi har faktisk lagt opp til å kunne levere på lansering.
15:10:44 - Kundeservice:
VI har vært litt forsiktige med å sende ut altfor tidlig riktignok.
15:11:11 - Kundeservice:
Og det har resultert i at s5'ene ligger i kø for plukk sammen med alle andre varer, på et tidspunkt med høy pågang.
Nå, klokka 1545, ligger ordren enda som "Åpen" og jeg antar denne ikke blir sendt i dag... Dermed ingen telefon før i neste uke. Flott :(
Lenke til kommentar

Var og så på en i butikk i dag. Syntes s4 var penere, ellers følte jeg ikke store forskjellen umiddelbart.

Menyene var litt trege så jeg skrudde den i utviklermodus og tok ned fra 1 til 0.5 som jeg var vant med fra s4 og note3, men syntes fortsatt det var litt tregt. Mulig pga jeg er vant til annen launcher bare.

Utenom t designet ikke falt helt i smak var den grei, fin størrelse osv =)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som har kjøpt deres i dag, evt fått tidligere: Ser Amobil skriver i sin test at mobilen lagger merkverdig (mye) under installering eller oppdatering av apps. Jeg har letet litt etter dette via google (på både engelsk og norsk), men ikke funnet noe informasjon om samme problem. Er det noen med en S5 som gidder å laste ned og installere enn (stor?) app og deretter se hvordan menyene oppfører seg? Vurderer å oppgrade fra S4 til S5 i morgen, ettersom Elkjøp har et ganske bra tilbud med 1000 kr gavekort på kjøpet. Haster mao litt!

Lenke til kommentar

Innimellom brytes idyllen. Når telefonen jobber mot lagringsplassen blir responsen svært treg. Å oppdatere apper mens man forsøker å gjøre noe i menyene er så frustrerende at man kan rive seg i håret. Innimellom snublet vi også i andre skjønnhetsfeil og bugs, der telefonen gikk sakte, eller låste seg helt.

 

Dette er det jeg refererer til. Ingen som har opplevd noe lignende? De presiserte i testen sin at de opplevde det på tvers av flere telefoner.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...