Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

 

Vi har kommet inn i våren og fått de siste nyheter fra produsentene.

Jeg tar stadig bilder med Nokia 808 pureview og er virkelig fornøyd, stort sett.

Min Nokia 808 er blitt 2 år og er fremdeles "kongen" (på kamera)

Foreløpig er det vel ingen over og heller ingen ved siden.

Men, hvem er nærmest?

Er det noen som nærmer seg?

 

Xperia Z2 (som snart kommer)

eller Samsung S5 (nettopp i salg)

 

Som man skjønner, så er kamera 1 prior for meg. Tar mye bilder/video og ekperimenterer med det.

Ellers så bruker jeg tlf mest til ringing, sms og noe mail.

Til tross for denne begrensede bruk, så innrømmer jeg at jeg savner android. (Hadde Gal S2)

 

Men altså....om kamera har så stor betydning. Hva får jeg da mest for, uten å gå for mye ned på kvalitet.

S5?

Eller Z2?

Z2 er vel mest på papiret foreløpig, da den ikke er i salg i Norge enda.

Lumia 1020 er vel likestilt/sidestilt.

 

Faktisk ikke.

Men den er like bak.

Akkurat den har jeg faktisk fått prøve i det siste og den er god.

Men, om jeg skal nevne bare en ting, så er den utrolig mye tregere enn 808, når det gjelder å "klargjøre" for et bilde.

Og...så var det Windows da.

Jeg ønsker android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nasciboy: har dekslet samme gummipakning på innsiden?

 

Jepp... samme gummipakning men den går ikke i ytterkanten. Problemet er at dekselet sitter løstere, altså skal det ikke så mye til før det løsner.

 

En annen ting med dette dekselet er at det er større enn telefonen, marginalt på sidene men en god del i hjørnene som gir vann mulighet til å legge seg.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med dårlig lyd ut? Altså personen jeg snakker med hører meg veldig dårlig og svakt. Har prøvd med og uten den støyreduksjon funksjonen uten bedring. Har prøvd samtaler ut til 10 ulike personer med forskjellige telefoner og alle hører meg like dårlig. Dekning er bra og jeg har Vært på ulike steder. Ringer mye også i jobbsammenheng så er telefonen så dårlig så må jeg bytte. Bruker ikke noe deksel eller annet som kan påvirke.

Lenke til kommentar

Fikk denne tlf. inn i huset forrige uke, bursdagsgave til madammen. I dag ble telefon veldig varm og batteriet ble utladet raskt. Er det noen som har tips på hva som er feil eller er det like godt å levere denne inn.

Jeg har avinnstallert samsung pushservice, men finner ikke annet og avinnstallere...

Jeg er ikke glad i android og skal avstå å kommentere dette. Jeg ble overrasket hvor dårlig kamera er på denne telefonen, det jeg kan sammenligne med er min egen Lumia 920...

Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5_vs_htc_one_m8-review-1067.php

S5 vinner på alt bortsett fra design (uavgjort), høytalere og hodetelefonutgang.

 

Ta den amobil.....

 

Nå skriver de da vitterilg i sin egen konklusjon at forskjellene er minimale og at mange mest sannsynlig vil foretrekke HTC One (M8) nettopp på grunn av kvalitetfølelse og at de praktiske forskjellene på disse to telefonene er minimale? Du får det jo til å virke som de kroner Galaxy S5 som den ubestridte vinner i sammenligningen..

 

Hovedutfordringen til Galaxy S5 har vel aldri ligget i det at det ikke er en god telefon, det ligger vel mer i det at hvor Samsung tidligere har kunne skimtet med stortsett bedre ytelse enn alle konkurrentene hvor de pushet maskinvaren lenger enn noen andre så er de i denne omgang bare helt på det jevne med konkurrentene og det er skuffende iforhold til de forventningene mange etterhvert har fått til Samsung. Når Samsungsjefen også står å proklamerer for at nå skal det komme et helt nytt og mye bedre og spennende design på telefonen også er den såpass lik sin forgjenger, som igjen var veldig lik sin forgjenger så er det nok mange som ser seg veldig skuffet og når nyvinninger som pulsmåler fremstår totalt meningsløst og fingeravtrykkleseren ser sine utfordringer osv så er jo mye av grunnen for folk til å velge Samsung over konkurrentene plutselig borte.

 

 

Når Samsung Galaxy S2 kom så var den utvilsomt toppmodellen av Androidtelefoner, ønsket du det telefonen med nyest teknologi og råest ytelse så var den ingen over eller ved siden når den kom på markedet. Det samme gjaldt for Samsung Galaxy S3 og mye det samme med Galaxy S4. For Galaxy S5 så er ikke dette tilfellet i det hele tatt, nå har vi mange telefoner som er fult på høyde og på flere områder bedre iform av HTC One (M8), Sony Xperia Z2 og flere litt mindre anerkjente modeller Oppo Find 7 og 7A, OnePlus One og selv eldre modeller som LG Nexus 5 og LG Pro 2 står jo egentlig ikke noe særlig tilbake for disse nye modellene de heller og vi har LG Pro 3 rett rundt hjørnet osv.. Så alt folk er skuffet og vurderer konkurrenter i langt større grad enn tidligere er vel veldig naturlig og det vil nok reflekteres på salgstallene til Samsung.

 

 

De kommer nok til å selge suverent mest av Androidprodusentene, men om Samsung var skuffet over salgstallene til Samsung Galaxy S4 så tror jeg de må belage seg på å bli minst like skuffet over Samsung Galaxy S5, her vil nok mange potensielle kjøpere forsvinne over til konkurrerende Androidmodeller rett og slett fordi Galaxy S5 ikke har noe som virkelig trekker kunder annet enn at det er Samsung, men de som kjøper det basert på at det er Samsung ville jo ha gjort det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvifor blir ikkje dei norske utgavene levert med usb 3.0 lader?

 

Det har vel ikke så veldig mye å si? Du får vel så vidt jeg vet ikke noe høyere strømoverføring med Micro-USB (v3.0) kontra Micro-USB (v2.0)? Den interne lagringen (NAND) er jo målt til veldig beskjeden ytelse så det burde vel ikke være noen reell forskjell på overføringshastigheter mellom USB v2.0 og USB v3.0 på denne modellen sånn som med Galaxy Note 3.

Lenke til kommentar

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5_vs_htc_one_m8-review-1067.php

S5 vinner på alt bortsett fra design (uavgjort), høytalere og hodetelefonutgang.

 

Ta den amobil.....

 

Nå skriver de da vitterilg i sin egen konklusjon at forskjellene er minimale og at mange mest sannsynlig vil foretrekke HTC One (M8) nettopp på grunn av kvalitetfølelse og at de praktiske forskjellene på disse to telefonene er minimale? Du får det jo til å virke som de kroner Galaxy S5 som den ubestridte vinner i sammenligningen..

 

Hovedutfordringen til Galaxy S5 har vel aldri ligget i det at det ikke er en god telefon, det ligger vel mer i det at hvor Samsung tidligere har kunne skimtet med stortsett bedre ytelse enn alle konkurrentene hvor de pushet maskinvaren lenger enn noen andre så er de i denne omgang bare helt på det jevne med konkurrentene og det er skuffende iforhold til de forventningene mange etterhvert har fått til Samsung. Når Samsungsjefen også står å proklamerer for at nå skal det komme et helt nytt og mye bedre og spennende design på telefonen også er den såpass lik sin forgjenger, som igjen var veldig lik sin forgjenger så er det nok mange som ser seg veldig skuffet og når nyvinninger som pulsmåler fremstår totalt meningsløst og fingeravtrykkleseren ser sine utfordringer osv så er jo mye av grunnen for folk til å velge Samsung over konkurrentene plutselig borte.

 

Ja dem skriver at forskjellene er minimale, men når alt kommer til alt i realiteten, så er faktisk forskjellene store nok til at folk vil gå mann av huset for å skaffe seg en Samsung Galaxy S5 over en HTC One M8. Og hvem bryr seg om kvalitetsfølelsen i handa når Polycarbonate og måten Galaxy S5 er laget på har sine gode praktiske løsninger som er meget bra?

 

Oppo og OnePlus bruker jo selv Polycarbonate som materiale i sine bakdeksler på sine telefoner. Både Oppo og OnePlus vet hva kvalitet er så det er ikke noe tvil om hva folk faktisk foretrekker i sine mobiler. Så det er ganske åpenbart på at Polycarbonate (som bakdeksel) er veien å gå eller er fremtiden for utskiftbare bakdeksler (ja, å kunne skifte ut bakdekselet på telefonene er fremtiden det også).

 

Allumminiumen på HTC One M8 får jo tonnevis med kritikk for å være så sinnsyk glatt i handa som gjør at folk heller foretrekker å bruke noe annet som ikke gjør at telefonen din alltid er i fare for å ende sitt liv i asfalten.

 

Grunnen til at folk vil kjøpe en Samsung Galaxy S5 over en HTC One M8 er skjermen, kamera, at den er IP67 sertifisert, har mange gode funksjonaliteter, utskiftbar batteri, bedre ergonomi og fordi folk flest liker TouchWiz mye bedre enn Sense. Så forskjellene er faktisk ikke så minimale som noen skal ha det til å være.

 

De kommer nok til å selge suverent mest av Androidprodusentene, men om Samsung var skuffet over salgstallene til Samsung Galaxy S4 så tror jeg de må belage seg på å bli minst like skuffet over Samsung Galaxy S5, her vil nok mange potensielle kjøpere forsvinne over til konkurrerende Androidmodeller rett og slett fordi Galaxy S5 ikke har noe som virkelig trekker kunder annet enn at det er Samsung, men de som kjøper det basert på at det er Samsung ville jo ha gjort det uansett.

 

Har du noen kilder som skulle si at Samsung ikke var fornøyd med salgstallene for Galaxy S4?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ja dem skriver at forskjellene er minimale, men når alt kommer til alt i realiteten, så er faktisk forskjellene store nok til at folk vil gå mann av huset for å skaffe seg en Samsung Galaxy S5 over en HTC One M8.

 

Herrejesus, nå er det på tide å få bakkekontakt igjen, alt du skriver her er 110% dine subjektive meninger og har ingen rot i virkeligheten for fem, flate øre. Dette er helt tåpelige påstander fra din side som overhode ikke kan backes av noe annet enn at dette er noe du selv mener.

 

Jeg kan jo like så greit si og påstå at folk vil gå mann av huset på grunn av HTC One (M8) er i aluminium og ikke plastikk. Det er jo like mye faktabasert og reelt som det du lirer av deg ovenfor. Du har en helt fantastisk evne til å ta dine personlig meninger og innbille deg at disse er representative for 110% av befolkningen. Vennligst slutt å bland dine egne personlige meninger og subjektive preferanser og behandle de som om de skulle være fakta og en slags fasit.

 

 

 

Hva gjelder link så tar det deg to sekunder på Google, du har blant annet denne:

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2302755/samsung-disappointed-with-galaxy-s4-sales-despite-hitting-40-million-milestone

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja dem skriver at forskjellene er minimale, men når alt kommer til alt i realiteten, så er faktisk forskjellene store nok til at folk vil gå mann av huset for å skaffe seg en Samsung Galaxy S5 over en HTC One M8.

 

Herrejesus, nå er det på tide å få bakkekontakt igjen, alt du skriver her er 110% dine subjektive meninger og har ingen rot i virkeligheten for fem, flate øre. Dette er helt tåpelige påstander fra din side som overhode ikke kan backes av noe annet enn at dette er noe du selv mener.

 

 

Hva gjelder link så tar det deg to sekunder på Google, du har blant annet denne:

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2302755/samsung-disappointed-with-galaxy-s4-sales-despite-hitting-40-million-milestone

 

Tror det er du som skal prøve å få bakkekontakt igjen, for det jeg sier er grunnene til at folk vil kjøpe en Galaxy S5 i bøtter og spann over en HTC One M8. Om du ikke tror på det så må du gjerne komme med kilder som sier noe annet.

 

Joda, kanskje Samsung ikke var helt fornøyd med hvor mye dem egentlig ville selge av Galaxy S4, men det betyr jo på ingen måter at dem gjorde det dårlig. Når jeg jobbet i Sector Alarm noen år siden, så satt jeg meg ett STORT mål på å klare å selge 30 alarmer brutto på en måned. Jeg sa at jeg skulle gjøre alt for å klare dette. Jeg klarte 27 brutto salg (før eventuelle avbestillinger) i løpet av måneden og klarte ikke helt å oppnå mine forventninger / mål. Men du steike hvor godt jeg gjorde det ellers. Og for å ikke snakke om hva lønna den måneden var på :green: .

 

Så bry deg heller på hvor mange enheter dem selger og på om dem gjør det bra ellers, det er jo det som er det viktige.

Lenke til kommentar

Nå blander du kortene dine, jeg har aldri sagt eller påstått at Galaxy S4 har solgt dårlig, jeg har heller aldri sagt eller påstått at Galaxy S5 kommer til å selge dårlig. Jeg har heller aldri påstått at Samsung har følt at salgstallene til Galaxy S4 var dårligere. Kan du heller begynne å lese det jeg skriver istedenfor å komme opp med egne tolkninger bare for å underbygge din egen argumentasjon?

 

Det jeg sa var at om Samsung hadde ambisjoner om høyere salgstall av Galaxy S4 så tror jeg neppe Galaxy S5 er den modellen som kommer til å gjøre ting så meget bedre for dem. Per dags dato så stiller Galaxy S5 dårligere i markedet sammenlignet med konkurrentene enn hva Galaxy S4 gjorde på sin tid så jeg ser ingen grunn til hvorfor man skal forvente at Galaxy S5 vil selge noe bedre. Den vil naturligvis se gradvis vekst i antallet solgte modeller i takt med det økte salget i markedet generelt, men til nå så tror jeg nok Galaxy S5 ikke vil selge like mye som de ambisjonene Samsung har sett for seg rett og slett fordi konkurrentene er på nivå og rimeligere modeller fra OnePlus og Oppo vil være en sterk utfordringer for Samsung sine salgstall på de Asiatiskemarkedet.

 

 

 

Og bare fordi at du sier noe og slenger ut en påstand gjør den ikke mer sann av den grunn. Din påstand om at Galaxy S5 vil selge i bøtter og spann i forhold til HTC One (M8) skyldes ingenting av det du nevner. Dette er noe du overhode ikke kan dokumentere på noen som helst måte, det blir din subjektive mening og en helt tom påstand. Og det at du gjentar den i det uendelige forandrer ikke det faktumet.

 

Alle og enhver vet jo at Samsung vil selge mer enn HTC, det ville de gjort selv om Galaxy S5 var en dårligere modell på samtlige områder. Samsung har et merkenavn og et varemerke i markedet nå som vil automatisk genere et stort salg, de har også et markedsføringsbudsjett og er den produsenten som leverer og selger telefoner i flest markeder over hele verden så at salget skal og burde knuse HTC er jo nærmest en selvfølge og har svært lite, om ingenting å gjøre med hva du måtte mene og av subjektive og personlige meninger om og rundt Galaxy S5 kontra HTC One (M8) eller ikke.

 

 

Eller mener du virkelig at det som selger mest / den modellen som selger mest automatisk er det / den beste produktet / modellen og at det videre må bety at de funksjonene og finessene dette / denne produktet / modellen har er automatisk det alle i verden måtte foretrekke? Det er i så fall en utrolig merkelig logikk og da er det jo veldig rart at du selv skal anskaffe en Oppo Find 7 som vil selge latterlig dårlig sammenlignet med Galaxy S5 og må jo da være en mye dårligere modell med finesser som ingen egentlig verdsetter. Samtidig så burde jo det egentlig bety at du er enig at iPhone 5S per dags dato er den beste modellen på markedet med de beste funksjonene og finessene ettersom det er den bestselgende modellen på verdensbasis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg sa var at om Samsung hadde ambisjoner om høyere salgstall av Galaxy S4 så tror jeg neppe Galaxy S5 er den modellen som kommer til å gjøre ting så meget bedre for dem. Per dags dato så stiller Galaxy S5 dårligere i markedet sammenlignet med konkurrentene enn hva Galaxy S4 gjorde på sin tid så jeg ser ingen grunn til hvorfor man skal forvente at Galaxy S5 vil selge noe bedre. Den vil naturligvis se gradvis vekst i antallet solgte modeller i takt med det økte salget i markedet generelt, men til nå så tror jeg nok Galaxy S5 ikke vil selge like mye som de ambisjonene Samsung har sett for seg rett og slett fordi konkurrentene er på nivå og rimeligere modeller fra OnePlus og Oppo vil være en sterk utfordringer for Samsung sine salgstall på de Asiatiskemarkedet.

 

Det er jo greit. Men poenget er fortsatt at Samsung kommer til å selge MYE mere av Galaxy S5 enn det dem gjør med Galaxy S4 og fortsatt tjene tonnevis med penger. Dette er det som er viktigst. Å henge seg opp i hva Samsung setter som mål blir bare tull når det er helheten i hvordan dem gjør det som er det viktige her.

 

Og bare fordi at du sier noe og slenger ut en påstand gjør den ikke mer sann av den grunn. Din påstand om at Galaxy S5 vil selge i bøtter og spann i forhold til HTC One (M8) skyldes ingenting av det du nevner. Dette er noe du overhode ikke kan dokumentere på noen som helst måte, det blir din subjektive mening og en helt tom påstand. Og det at du gjentar den i det uendelige forandrer ikke det faktumet.

 

Like mye påstand som din påstand at HTC One M8 er populær kun på grunn av at den er ut av allumminium?

 

De tingene jeg nevnte + at Samsung er meget kjent i media er grunnene på hvorfor den selger. Legggjerne frem kilder på hvorfor de tingene jeg la frem som gjør at Samsung selger tonnesvis av sine Galaxy telefoner ikke skulle være en stor del av årsaken?

 

Alle og enhver vet jo at Samsung vil selge mer enn HTC, det ville de gjort selv om Galaxy S5 var en dårligere modell på samtlige områder. Samsung har et merkenavn og et varemerke i markedet nå som vil automatisk genere et stort salg, de har også et markedsføringsbudsjett og er den produsenten som leverer og selger telefoner i flest markeder over hele verden så at salget skal og burde knuse HTC er jo nærmest en selvfølge og har svært lite, om ingenting å gjøre med hva du måtte mene og av subjektive og personlige meninger om og rundt Galaxy S5 kontra HTC One (M8) eller ikke.

 

Og hva tror du er årsaken til at Samsung har fått sitt merkenavn så kjent i media de siste årene?

 

Jo, det er fordi Samsung har gitt folket de gode telefonene dem vil ha og har levert skikkelige telefoner med masse funksjoner og muligheter. Dem har bygd opp sitt varemerke og rykte etter at Samsung Galaxy S2 kom ut, og jeg har vært med Samsung hele veien siden da. Og den veien har ikke være noe annet en fantastisk. Så jeg vet hva Samsung tenker og gjør.

 

Men selv om Samsung gjør det ekstremt bra for det meste, så vil det gå i berg og dalbane for en del ting for dem uansett, så er jo uansett greit å få prøvd ut noe annet som kanskje kan være mye bedre der og da når dem er på sitt mere lavere punkt i berg og dalbanen. Og derfor har jeg bestemt meg for å prøve ut Oppo Find 7 nå som det er lettere for meg å kunne gjøre det.

 

Eller mener du virkelig at det som selger mest / den modellen som selger mest automatisk er det / den beste produktet / modellen og at det videre må bety at de funksjonene og finessene dette / denne produktet / modellen har er automatisk det alle i verden måtte foretrekke? Det er i så fall en utrolig merkelig logikk og da er det jo veldig rart at du selv skal anskaffe en Oppo Find 7 som vil selge latterlig dårlig sammenlignet med Galaxy S5 og må jo da være en mye dårligere modell med finesser som ingen egentlig verdsetter. Samtidig så burde jo det egentlig bety at du er enig at iPhone 5S per dags dato er den beste modellen på markedet med de beste funksjonene og finessene ettersom det er den bestselgende modellen på verdensbasis.

 

Nei, antall solgte enheter betyr lite på om produktene er gode i forhold til andre produkter. Men selvfølgelig har det noe å si på hvorfor folk kjøper så mange av et produkt. Det betyr bare at dem har gjort noe som gjør en viss folkemasse liker det disse produsentene gjør eller har gjort med produktene og vil kjøpe produktene på grunn av det.

 

Hvorfor tror du Samsung fortsetter med å ha MicroSD slot, mange kule funksjoner om Air Gestures, Smart Pause, Smart Hvilemodus osv?

 

Det er fordi dem vet at brukerne demmes eller brukere generelt sett vil ha like ting som er der for å være 'smart'. Hvorfor ellers tror du det heter smarttelefon?

 

Jo den skal jo være smart og ikke dum.

 

Jeg skal skaffe meg Oppo Find 7 fordi jeg kan og ikke er låst til kun ett merke. Og fordi jeg liker å prøve ut et nytt merke i blandt. Selv om jeg har vært fan av Samsung siden 2010, så er 4 år ikke nok til å slå på hvor lenge jeg har vært fan av Ericsson / Sony Ericsson.

 

At noe selger mye som f.eks iPhones gjør har lite å si på om noe faktisk er bra. Faktisk så selger Justin Bieber mange av sine albums og låter, men du vet jo hvilken type mennesker som hører på musikken til han sant?

 

Man må se den veien også og ikke bare se blindt på antall solgte plater / enheter, fordi det sier lite om på hvilken måte de forskjellige tingene er populært på.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Eksemplet mitt med HTC One (M8) var jo konstruert bare for å skissere hvordan hvem som helst kan kaste ut påstander uten at det trenger å ha noen verdi. Det er nå faktisk sånn at når man argumenterer så kommer man gjerne med kilder som underbygger sine påstander, og ikke sitter å krever kilder som motbeviser påstandene.

 

Jeg kan slenge ut en påstand om at Tim Cook og Eric Schmidt begge er medlemmer av Illuminati som begge sitter å ler seg skakke hele veien til banken mens Apple og Google ser ut til å ta over store deler av verden. Dette er jo en påstand som jeg naturligvis ikke trenger å dokumentere, men du kan jo heller ikke noen sjanse på å motbevise den eller komme med dokumentasjon som kan forkaste påstanden min som falsk. Er den da automatisk korrekt? Du har en utrolig merkelig og forvridd virkelighetsoppfatning til tider og det føles nesten som å argumentere med et barn som ikke har evnen til å sette noe som helst i perspektiv eller se ting fra andre sitt ståsted.

 

 

Og nå begynner du å bevege deg over i såpass mye dobbeltmoral at jeg ser egentlig ingen vits å ha noen diskusjon med deg da du tilsynelatende ikke er mulig å diskutere med. Når du kan sitte her å si at Samsung selger mye og det betyr at det må lage gode produkter som folk vil ha, men samtidig kan påstå at iPhone som selger enda mer ikke betyr at det har gode produkter som folk vil ha så blir det for dumt. Du skisserer altså grunnlaget for ditt argument for å fremme Samsung og deres produkter og salgstall, også to sekunder etterpå så gjelder ikke det samme grunnlaget når det er snakk om Apple, deres produkter og salgstall.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...