Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk byttet ut min S4 med en S5 nå og er veldig fornøyd så langt. Mobilen er kjapp og responsiv og har ennå ikke opplevd noen problemer til tross for at jeg har knota med den konstant siden jeg har fått den (installasjon av apps, ny launcher, etc). Virker som om lysstyrken er mer dynamisk enn hva den var på S4. Fingeravtrykkleseren er dessverre ikke spesielt god, men fungerer greit dersom man gjør det på riktig måte. Er dog vesentlig mye mer knotete enn hva det er på 5S, så her håper jeg Samsung kommer med en oppdatering en gang i nær fremtid. Kameraet virker en del bedre, syntes jeg, i alle fall dersom man bare skyter på auto under greit lys. Har ikke prøvd det så veldig mye. Savner menyknappen, som i grunn egentlig er der, men har aldri hatt noe behov for "recent apps"-funksjonen. Likte den bedre når den var på hjemknappen.

Lenke til kommentar

Fikk byttet ut min S4 med en S5 nå og er veldig fornøyd så langt. Mobilen er kjapp og responsiv og har ennå ikke opplevd noen problemer til tross for at jeg har knota med den konstant siden jeg har fått den (installasjon av apps, ny launcher, etc). Virker som om lysstyrken er mer dynamisk enn hva den var på S4. Fingeravtrykkleseren er dessverre ikke spesielt god, men fungerer greit dersom man gjør det på riktig måte. Er dog vesentlig mye mer knotete enn hva det er på 5S, så her håper jeg Samsung kommer med en oppdatering en gang i nær fremtid. Kameraet virker en del bedre, syntes jeg, i alle fall dersom man bare skyter på auto under greit lys. Har ikke prøvd det så veldig mye. Savner menyknappen, som i grunn egentlig er der, men har aldri hatt noe behov for "recent apps"-funksjonen. Likte den bedre når den var på hjemknappen.

Hvis du holder "resent apps" knappen lenge inne kommer meny valget opp :)

Lenke til kommentar

Savner menyknappen, som i grunn egentlig er der, men har aldri hatt noe behov for "recent apps"-funksjonen. Likte den bedre når den var på hjemknappen.

Hvis du holder "resent apps" knappen lenge inne kommer meny valget opp :)

 

Det vet jeg, derav "som i grunn egentlig er der". Tenkte mer på det at jeg ikke helt likte at de flyttet funksjonen fra hjemknappen, til en ny, egen knapp. Har allerede flere ganger trykket på recent apps av vane, når jeg egentlig ville ha tak i menyen. :(

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i noen dager nå, og er så langt kjempefornøyd! Men har et lite problem med galleriet. Jeg har koblet galleriet opp mot dropboxen min, hvor jeg har massevis av mapper med bilder. Jeg vil for eksempel ikke ha alle mappene knyttet opp mot grafisk design i galleriet mitt, mens feriebilder etc. kan være kjekt å ha. Har så langt ikke funnet noen funksjon for å velge mapper å synce inn mot galleriet.

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Veldig lyst på denne nå kjenner jeg, men er det verdt det og gå fra en Z1? Hva mener folket? :)

God telefon men noe mer lag en den du har vil det være om du ikke bytter ut launcheren sant den føles billigere ut. Skjermen er dog bedre og kameraet tar gode bilder. Ville heller gått for z2 :). Men om du vil ha noe nytt så er det godt valg om du ikke bryr deg om plast

Lenke til kommentar

Det er ikke noe lag på denne telefonen. Nå er jo batteritiden veldig bra på denne telefonen, men et stort pluss er jo at du kan skifte ut batteriet til et enda kraftigere om du vil. Plast er jo også lettere og tåler mer enn glass. Både Z1 og Z2 ser jo bra ut, men de er ikke like gode å holde i hånden som Galaxy S5.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Veldig lyst på denne nå kjenner jeg, men er det verdt det og gå fra en Z1? Hva mener folket? :)

Har hatt Z1 og svaret på ditt spørsmål er: definitivt :-) Det som er bedre på S5 er:

-Skjerm

-Ergonomi

-Kamera

-Batteritd/utbyttbart batteri

-Pulsmåler

-Fingertrykk avleser

-TW er bedre enn Sonys Android versjon

-Bedre ytelser

Lenke til kommentar

Fikk byttet ut min S4 med en S5 nå og er veldig fornøyd så langt. Mobilen er kjapp og responsiv og har ennå ikke opplevd noen problemer til tross for at jeg har knota med den konstant siden jeg har fått den (installasjon av apps, ny launcher, etc). Virker som om lysstyrken er mer dynamisk enn hva den var på S4. Fingeravtrykkleseren er dessverre ikke spesielt god, men fungerer greit dersom man gjør det på riktig måte. Er dog vesentlig mye mer knotete enn hva det er på 5S, så her håper jeg Samsung kommer med en oppdatering en gang i nær fremtid. Kameraet virker en del bedre, syntes jeg, i alle fall dersom man bare skyter på auto under greit lys. Har ikke prøvd det så veldig mye. Savner menyknappen, som i grunn egentlig er der, men har aldri hatt noe behov for "recent apps"-funksjonen. Likte den bedre når den var på hjemknappen.

 

Hei, jeg har aldri hatt fingeravtrykkleser før, og synes at Samsung Galaxy S5 sin er awesome. Kan jo brukte opptil tre fingre, så har 2 x tommel og en pekefinger. Så er null stress å bruke den synes jeg da… Funker på første forsøk hver gang.

 

Det eneste jeg irriterer meg litt over, er at meny knappen (den til venstre for den fysiske knappen) er byttet ut med "recent applications". Du må nå holde knappen nede for å komme til meny knappen.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg irriterer meg litt over, er at meny knappen (den til venstre for den fysiske knappen) er byttet ut med "recent applications". Du må nå holde knappen nede for å komme til meny knappen.

Det går trolig fort over, jeg opplevde det samme, men i løpet av kort tid har det snudd og nå irriterer jeg meg over telefoner som har meny på den knappen :p Multitasking funker bedre nå, som om jeg hadde fått egen Alt + Tab knapp på PC-tastaturet.

Lenke til kommentar

Vi har kommet inn i våren og fått de siste nyheter fra produsentene.
Jeg tar stadig bilder med Nokia 808 pureview og er virkelig fornøyd, stort sett.
Min Nokia 808 er blitt 2 år og er fremdeles "kongen" (på kamera)
Foreløpig er det vel ingen over og heller ingen ved siden.
Men, hvem er nærmest?
Er det noen som nærmer seg?

Xperia Z2 (som snart kommer)
eller Samsung S5 (nettopp i salg)

Som man skjønner, så er kamera 1 prior for meg. Tar mye bilder/video og ekperimenterer med det.
Ellers så bruker jeg tlf mest til ringing, sms og noe mail.
Til tross for denne begrensede bruk, så innrømmer jeg at jeg savner android. (Hadde Gal S2)

Men altså....om kamera har så stor betydning. Hva får jeg da mest for, uten å gå for mye ned på kvalitet.
S5?
Eller Z2?
Z2 er vel mest på papiret foreløpig, da den ikke er i salg i Norge enda.

Lenke til kommentar

 

 

Det eneste jeg irriterer meg litt over, er at meny knappen (den til venstre for den fysiske knappen) er byttet ut med "recent applications". Du må nå holde knappen nede for å komme til meny knappen.

Det går trolig fort over, jeg opplevde det samme, men i løpet av kort tid har det snudd og nå irriterer jeg meg over telefoner som har meny på den knappen :p Multitasking funker bedre nå, som om jeg hadde fått egen Alt + Tab knapp på PC-tastaturet.

 

 

Trodde dette bildet bare oppsumerte den eldre garde, men er nok litt den samme følelsen jeg sitter med:

 

37037346.jpg

Lenke til kommentar

Hei, jeg har aldri hatt fingeravtrykkleser før, og synes at Samsung Galaxy S5 sin er awesome. Kan jo brukte opptil tre fingre, så har 2 x tommel og en pekefinger. Så er null stress å bruke den synes jeg da… Funker på første forsøk hver gang.

 

Heh, visste faktisk ikke at man kunne registrere flere fingre. Fant også ut at man ikke trengte å dra fingeren over leseren slik som vist på bildet (loddrett), men at man også kunne gjøre det slik tommelen normalt ligger over hjemtasten (sidelengs). Da føltes det med ett mye bedre! Takk!

Lenke til kommentar

Vi har kommet inn i våren og fått de siste nyheter fra produsentene.

Jeg tar stadig bilder med Nokia 808 pureview og er virkelig fornøyd, stort sett.

Min Nokia 808 er blitt 2 år og er fremdeles "kongen" (på kamera)

Foreløpig er det vel ingen over og heller ingen ved siden.

Men, hvem er nærmest?

Er det noen som nærmer seg?

 

Xperia Z2 (som snart kommer)

eller Samsung S5 (nettopp i salg)

 

Som man skjønner, så er kamera 1 prior for meg. Tar mye bilder/video og ekperimenterer med det.

Ellers så bruker jeg tlf mest til ringing, sms og noe mail.

Til tross for denne begrensede bruk, så innrømmer jeg at jeg savner android. (Hadde Gal S2)

 

Men altså....om kamera har så stor betydning. Hva får jeg da mest for, uten å gå for mye ned på kvalitet.

S5?

Eller Z2?

Z2 er vel mest på papiret foreløpig, da den ikke er i salg i Norge enda.

Lumia 1020 er vel likestilt/sidestilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...