Gå til innhold

Batman: Arkham Knight


Anbefalte innlegg

"The work is significant..". Blir fortsatt forbauset over at noen faktisk mente PC versjonen var klar for å bli sluppet på markedet. Snakk om å gi blaffen. Men de tar det i hvert fall på alvor nå og jeg tror faktisk det vil ta lang tid før noen prøver seg på noe slikt igjen. Dette kan være et veiskille når det gjelder trenden med å gi ut uferdige spill.

 

Uansett, med forskjellige tweaks så er Arkham Knight nå spillbart på min PC, og endelig har jeg fått klokket inn noen timer. Etter en litt treg og skuffende start (likte ikke bilkjøringen og spesielt det første Riddler oppdraget, igjen bilkjøring..) så begynner selve innholdet å imponere mer og mer. Det er riktignok mye av det samme som tidligere, men etter min mening er det kvalitetsinnhold. Jeg likte også nyinnslaget hvor du må bruke batmobilen til å løse små oppgaver. Nå begynner det å bli mer og mer å gjøre og jeg storkoser meg :)

 

Har du fått texture steamingen til å funke bra over 30 FPS? Jeg har ikke spillet (har sluttet å kjøpe spill med en gang de kommer, og nå er det ikke tilgjengelig), men virker som folk har begynt å skjønne hva problemet er etter å ha lest fixen jeg linket til over. Og er vannteksturene og slikt synlig nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde ikke alt som stod i den tråden. Når det gjelder det grafiske så venter jeg litt til jeg ser hva patchene til Rocksteady gjør, men jeg gjorde noe av det for å prøve å få høyere fps og bedre flyt. Og nå er det i hvert fall spillbart.

 

Utgangspunktet var uansett ganske dårlig, da jeg var en av de uheldige som ikke hadde et spillbart Arkham Knight. I batmobilen var det bare hakking og voldsomme frame drops. Så Orwandel, om du sitter litt på gjerdet så ville jeg ha sittet der til Rocksteady kommer med et par patcher.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig kommet hjem idag og fikset spillet til XBO. Det kjører flott her og utrolig stabilt selv om det bare er 30fps (uten å starte diskusjon på nytt). 

Er 25% totalt fullført (Greit for en dag det) nå, og digger spillet. Bra story, bra skuespill og bra gameplay! Eneste som er litt slitsomt er for mye 'exposition' fra Batman, som gjør at man føler man blir holdt veldig mye i hånden. Det får man dog takle, for selve spillet er herrlig. Spent på hvordan det utvikler seg framover.

 

De har fått til en god utførelse av Batmobilen føler jeg. Imponert både over hvor rå den ser ut og oppfører seg. Rått :)

Lenke til kommentar

Og da har de altså rullet ut planene for den første DLC'en allerede. Batgirl: A Matter of Family kommer på konsoller 14. juli og koster $6.99 / £5.80. PC versjonen er altså ikke nevnt engang ennå. Det betyr vel kanskje at de trenger mer tid til å fikse det makkverket av en PC port. Pinlig.

Lenke til kommentar

Blitt hekta jeg nå, spillet er fantastisk bra, lett beste i serien imo. Story og stemme skuespill er fra øverste hylle. I hvert fall de 56% jeg har spilt :p

 

Heldigvis fungerer det veldig bra på pcen min, kun store fps drops noen sekunder når jeg tilkaller eller ejecter fra batmobil.

Lenke til kommentar

 

Nå har i det minste Rocksteady tatt over produksjonen av PC versjonen også. Så da blir det vel ordnings på den også etter hvert.

 

Sånn som de første spillene? :) (som om folk ikke husker, var ganske ræva ved release)

 

AtW

 

Arkham City fungerte helt fint på dx9-modus ved lansering. I hvert fall for de med Radeon-kort.

Lenke til kommentar

 

 

Nå har i det minste Rocksteady tatt over produksjonen av PC versjonen også. Så da blir det vel ordnings på den også etter hvert.

 

Sånn som de første spillene? :) (som om folk ikke husker, var ganske ræva ved release)

 

AtW

 

Arkham City fungerte helt fint på dx9-modus ved lansering. I hvert fall for de med Radeon-kort.

 

 

Ja, så mange disclaimere er jo klassisk for et velfungerende spill :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Arkham City fungerte helt fint på dx9-modus ved lansering. I hvert fall for de med Radeon-kort.

 

 

Ja, så mange disclaimere er jo klassisk for et velfungerende spill :)

 

AtW

 

Hadde ikke noe Nvidia-kort å teste med på den tida, så aner ikke hvordan de hadde det. Arkham City ble kjent for å ikke ha en fungerende dx11-modus og en game-breaking bug om man prøvde å gjøre en spesifikk Riddler-challenge.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Runda spillet på 100% i går og må si jeg synes dette er et av de beste spillene de siste årene.

Enig i at det er svært bra, men det begynte å skuffe meg mot slutten. Siste tredjedel kunne de fint ha droppet for min del. Men pytt, blir jo bare spennende hva som skjer i neste spill. Har en stygg mistanke om at neste også blir med Batman (med ny historie, så teknisk sett er Arkham Knight det siste Arkham-spillet), men håper vi får noen andre å spille som.

Lenke til kommentar

Spørs om jo om Rocksteady lager noe i det rene Batman-universet neste gang. Det hadde vært morro å se hva de klarte å lage ut av andre superhelter, der de kanskje kan få til noen nye mekanikker mtp. superkrefter. Spider-Man 2 var ganske ålreit, men utenom det så har verken Spider-Man eller Superman noen virkelig gode spill. Ingenting som kan måle seg med Arkham-serien. 

 

 

Er 99-komma-noe prosent ferdig med alt. Mangler bare hundre-og-noe Riddler Trophies. Blir et herk å samle inn, men jeg gjør heller det enn å spoile ekstra slutten på Youtube. Litt mer tilfredsstillende. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...