Gå til innhold

Batman: Arkham Knight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd å lese at PC versjonen ikke yter spesielt bra. Og hvem i granskauen låser er PC spill til 30fps...galskap. Bra det kan ordnes raskt i en *.ini fil. Men allikavel..

 

Men dem har toppet det hele ved å legge på Denuvo DRM. Noe ingen burde ha på maskina si...

Hva er Denuvor DRM? Og hvorfor skal jeg ikke ha det på maskinen min? :) Aldri hørt om det.

 

Dette med å mekke på ini-file er jeg litt skeptisk til i utgangspunktet. Er redd det kan føkke til fysikkmotoren i spillet slik at ting som ikke skal skje, skjer osv... har hørt om andre PC spill med låst 30fps som fikk det problemet da de ble "låst opp". Og nei, kan ikke komme med eksempler i farta, husker ikke hvor jeg leste det. 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

PC spillere med 2xGeforce kort i SLI - SLI i spillet funker ikke som det skal:

- Nyeste  nvidiadriver skrur av SLI etter installering. Kanskje det er vanlig, har ikke vært ute for det før, så sjekk.

- I benchmark i spillet fikk jeg snitt på 32 med SLI av. Men med en del hakking som irriterte, særlig ved panoreringer

- Skrudde på SLI da jeg oppdaget av det var av i driver. Da falt snittet til 28 og med enda mer hakking!

 

Løsning for meg foreløpig: 

- I driverpanelet for SLI oppsettet - sett "Maksimaliser ytelse" - men sett grafikkort nr 2 til "dedikert" til PhysX under PhysX -innstillingene. IKKE automatisk eller CPU. 

- Dette ga meg snitt på 32 som med SLI av - men nå var ALL hakking borte. Så silkemykt som fastlåst 30fps kan bli da ;) 

Lenke til kommentar

Hei,

 

Pga produksjonsutfordringer hos produsenten så har Batman Limited Edition spillet blitt forsinket ca 1 uke,  og blir sendt ut til deg så fort det er mottatt på lageret vårt.

 

Som et «plaster på såret» så har produsenten sendt oss koder så du kan aktivere og laste ned spillet i morgen på releasedagen ;-)

 

Da selger jeg koden :)

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av Arkham-spillene, og har alle de gamle, men jeg har sluttet å forhåndsbestille og å kjøpe spill ved utgivelse. De fleste husker vel kanskje hvor elendig Arkham Origins var i begynnelsen. Det er mer vanlig at spill ikke fungerer som de skal enn det motsatte i disse dager, dessverre. Jeg spiller bare på PC, og det er trist å høre at spillet har konsoll-lignende ytelse, med bare 30 FPS. Jeg spiller på PC for å unngå slikt. Det har fått dårlig mottakelse på Steam:

 

User reviews: Mostly Negative (1,590 reviews)

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Ja bruker anmeldelsene på Steam er ganske nådeløse. Personlig hadde jeg aldri noe problem med Arkham Asylum og City på PC, så det her er litt merkelig. Spillet har vært i utvikling så lenge også. Ikke rart at en så stor anmelder som PC gamer ikke fikk anmeldelse kopi samtidig som andre.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Ja bruker anmeldelsene på Steam er ganske nådeløse. Personlig hadde jeg aldri noe problem med Arkham Asylum og City på PC, så det her er litt merkelig. Spillet har vært i utvikling så lenge også. Ikke rart at en så stor anmelder som PC gamer ikke fikk anmeldelse kopi samtidig som andre.

 

Det var INGEN som fikk review copy av PC-versjonen. Kun PS4-versjonen.

 

Jeg spilte Asylum en stund etter utgivelse, og det var fantastisk. Jeg tror jeg kjøpte City når det var helt nytt, og det gikk også bra. Origin ventet jeg lenge med pga. de mange problemene med det spillet, men det gikk som en drøm når jeg faktisk spilte det.

 

gamer.no sin sak:

 

Batman: Arkham Knight har store problemer på PC

 

http://www.gamer.no/artikler/batman-arkham-knight-har-store-problemer-pa-pc/191000

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Testet det så vidt på PCen min, dårlig optimalisert, fremdeles bedre enn konsollutgavene.

Ifølge statistikken er jeg 25% ferdig med spillet, og så langt har det gått som en drøm. Har dog kræsjet to ganger, men det er alt. Null frame-drop, null glitches, null bugs, ingenting å klage over på grafikksiden. Synes synd på dere som ikke klarer å glede dere over spill, men automatisk tar til klaging over alt mulig uinteressant bullshit. Har det for øvrig på XBone, en konsoll mange mener ikke er bedre enn en Commodore 64, om man hører på all klagingen over grafikk, frame-rate og alt det der. :p Jeg ler av sånt. :p

 

Sorry, ren refleks det der. :p Nå skal dere få klage i fred. :p

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Testet det så vidt på PCen min, dårlig optimalisert, fremdeles bedre enn konsollutgavene.

Ifølge statistikken er jeg 25% ferdig med spillet, og så langt har det gått som en drøm. Har dog kræsjet to ganger, men det er alt. Null frame-drop, null glitches, null bugs, ingenting å klage over på grafikksiden. Synes synd på dere som ikke klarer å glede dere over spill, men automatisk tar til klaging over alt mulig uinteressant bullshit. Har det for øvrig på XBone, en konsoll mange mener ikke er bedre enn en Commodore 64, om man hører på all klagingen over grafikk, frame-rate og alt det der. :p Jeg ler av sånt. :p

 

Sorry, ren refleks det der. :p Nå skal dere få klage i fred. :p

 

 

Hva skjedde med :

 

"Ooooog der var spillet droppet.  :( Sorry å si det, men kom til et mission som er så godt som umulig å fullføre. Håper det bare er en bug. Men kort sagt kjører jeg Batmobilen og jakter på noen tullinger, men det er så vanvittig vanskelig å styre at selv å kjøre rett frem er et slit. Føles som om jeg kjører på bankis, eller er permanenti  hover-mode. Å kjøre i høy fart, svinge ganske ofte OG skyte bilene samtidig... ikke faen. Gav opp etter seks forsøk uten å ha vært i nærheten av å ta én bil. Kjipt. Men som sagt, håper det bare er en bug. Men hvorfor man akselrerer med høyre trigger og har begge våpnene på høyresiden er sykt idiotisk. Hvorfor kunne vi ikke ha våpnene på venstresiden av gamepaden? Eller i det minste gitt oss mulighet for å velge selv?

 

Bra spill for øvrig, men synd Batmobilen ødelegger alt for mye. Den føles ikke engang som en tung Batmobil, men mer som en glasskule på blankis. Når jeg må bruke den, bruker jeg den nesten utelukkende i hovermode (battle mode). Håper vi IKKE får den driten i neste spill."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

95fps med GTX980, alt makset ut i 1440P oppløsning. Win10 og nye batman driveren som kom for Win10.

Det er rimelig imponerende med tanke på grafikken, ser ufattelig bra ut.

Er utrolig godt å ha Rocksteady tilbake, hele spillet er bare mer voksent. Fiendene er langt mer brutale, mer filmatisk historie og knallbra lydbilde. Batman ser mer ut som fra filmene, ikke overdrevet svær lenger.

Absolutt drømme batman spillet MEN! En ting er fps locken, greitnok man kan bare endre til 60 eller 144 fps maks. Men i tillegg å ikke kunne la folk endre sensitivity på musen? Man må faktisk inn i konfigfilen for å endre sens på musa.

Skjønner ikke helt hvordan det kan gå gjennom kvalitetskontrollen .....

 

Jeg endrer og fikser alt dette på 10 sekund men å ikke ha dette i et pc spill er bare ....ja sjokkerende. I tillegg at det er Rocksteady som gjør det, selve spillet er jo utrolig polert og ytelsen er knallbra (ihvertfall i Windows 10)

Lenke til kommentar

Det som er flott er at jeg fikk premium utgaven av spillet til PC for 270 kr, mens det til PS4 koster 829kr, og på Xbox One hele 926kr. Latterlig prising.
 
Edit: Analyse av Batman AK på Xbox One: http://www.gamersyde.com/news_batman_ak_under_the_microscope-16779_en.html
 
* - They analyze the the opening 2:30 minutes of the game, and it drops a single frame here and there, but still averaged 29.98 frames per second.

* - They analyze combat with over a dozen enemies on screen, and it is the same as above. Only drops a single frame here and there and averaged about 29.98 frames per second.

* - They analyze the cutscenes, same as above. Solid!

* - They analyze a Batmobile Portion, showing a chase mission where you are exclusively in the Batmobile. The lowest drop is to 23fps a couple of times, and the framerate fluctuates quite a bit. However, the biggest issue is the screen tearing. It is all over the place. They have a graph to show when it is happening, and it is occurring consistently throughout the video.


Mmmmmh, screen tearing.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

"We're aware that some users are reporting performance issues with the PC version of Batman: Arkham Knight. This is something that Rocksteady takes very seriously. We are working closely with our external PC development partner to make sure these issues get resolved as quickly as possible." Rocksteady.

 

Det er det siste jeg skal si om saken. Venter en god stund før jeg kjøper meg spillet så jeg vet at alt er i orden. Kos dere og fortsett praten.

Lenke til kommentar

"We're aware that some users are reporting performance issues with the PC version of Batman: Arkham Knight. This is something that Rocksteady takes very seriously. We are working closely with our external PC development partner to make sure these issues get resolved as quickly as possible." Rocksteady.

 

Det er det siste jeg skal si om saken. Venter en god stund før jeg kjøper meg spillet så jeg vet at alt er i orden. Kos dere og fortsett praten.

 

Ja, rocksteady har jo alltid vist de tar PC-porten ekstremt seriøst i batman-serien.....

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å vente, men så fikk jeg plutselig litt tid i kveld likevel. Og da var det umulig å holde seg unna, Arkham serien er en av mine favoritter :tease:

 

Men jeg møtte selvfølgelig på de samme problemene som resten. Utenfor batmobilen så ligger det på 55-60 fps ganske stabilt (med endringer i .ini), men plutselig så stuper det ned til rundt 40, før det øker igjen. I batmobilen så er spillet rett og slett uspillbart, selv med alt skrudd ned på low. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan noen kan gi ut et slikt produkt. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor i alle dager jeg er overrasket, og at jeg fortsatt forhåndsbestiller enkelte titler. Er på tide å bli smartere. De fikser nok mye av dette, men har på følelsen av at porten rett og slett er dårlig og veldig nedprioritert dessverre, så det spørs hvor bra det ender opp med å bli etter noen patcher. Synes også litt synd på de med smågammel PC, da det er minimalt med muligheter for tweaking av det grafiske.

 

Jeg kjøpte forøvrig en steam key på Gamesplanet. De gir ikke refunds på slikt og jeg regner med at Steam ikke gir refunds heller? Med tanke på at jeg ikke kjøpte fra Steam direkte mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...