Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet hvilken lader og kabel som gir raskest ladetid? Med så pass stort batteri er ladetiden betydelig. Jeg tester med Ampere og ser det er betydelige forskjeller i ladestrøm. Orginal lader og kabel ligger på rundt 900mA. Beste jeg har klart er med en 2.1A iPad lader og en ca 10 cm kort kabel som fulgte med en backup lader. der fikk jeg nesten 1200mA. Sånn jeg har forstått det så støtter ikke telefonen QC 2.0 og vi må derfor klare oss med spennings stabile ladere og kabler med lav impedans.

Jeg fikk 1,2A/5.06V på ett 2A grenuttak fra Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak-med-USB/36-5760 

Telefonen sto i en original DK36 ladedock via en 1 meters ladekabel.

Når jeg flyttet kabelen til den originale laderen, falt ladestrømmen til 0,9A/4,9V.

 

Forbehold: Målingen er utført med Carger Doctor kjøpt på Ebay for kr 13,-

Lenke til kommentar

 

Har ikke fått lollipop over the air enda. Kan den kun oppdateres på data?

 

 

Jepp, tror oppdateringa er for stor for arbeidsminnet på telefonen elns.

  

Har ikke sett andre muligheter for å oppgradere enn å bruke PC Companion.

Fikk oppdateringa ota så fort jeg låste bootloadern. Men remote play med ps4 funker fortsatt ikke helt. Får bare svart skjerm. Noen som vet en fix for det?
Lenke til kommentar

Mistet alle kontaktene jeg hadde lagret her om dagen på jobbtelefonen. Det er snakk om veldig mange kontakter. Jeg vet ikke akkurat hva som skjedde, men jeg tror det skjedde etter at jeg lastet ned "Dropbox". Nå husker jeg ikke akkurat hva jeg måtte gjøre, men jeg har visst aktivert min Xperia Z2 samtidig, noe jeg visst nok ikke hadde gjort tidligere... Trykte meg inn i ringeloggen, og i det første sekundet stod alle navn som vanlig, men plutselig forsvant alle navnene og bare nr. var listet opp. 

 

Alle kontaktene var lagt inn manuelt, ved at jeg har lagret en og en, og jeg har valgt "mine kontakter contact (telenor app)" når jeg har lagret alle sammen. Har sjekket mine kontakter (telenor appen), men den er tom. 

 

Hva for no tull er det som har skjedd her? Det må finnes en måte å få kontaktene mine tilbake på. Det kommer til å ta en arbeidsdag å få lagt alle til igjen manuelt, en etter en... 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har søkeknappen for apps forsvunnet?

 

Random bilde funnet på nett:

 

drawer.png

 

 

Hos meg er det ingen søkeknapp i den menyen. Det er heller ikke noe ikon oppe i høyre hjørne. Gjøres det på en annen måte nå?

Jeg har en Z2 med 5.02, som har en helt annen søkemeny. Er bildet ditt fra Android 4x?

Hvilken versjon har du?

 

post-12146-0-43037000-1434578509_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg har en original Sony lader med medfølgende USB-kabel som har sluttet å fungere.

 

Den virker i noen minutter, men lukter "brent elektronikk", og telefonen begynner så å plinge gjentatte ganger som om jeg hadde satt i kontakta og trekt den ut igjen gjenntatte ganger.

 

Testet på både Z2 og Z3. Telefonen er ikke problemet, men enten laderen eller kabelen.

 

Noen erfaringer?

 

Edit:

Testet ulike kombinasjoner av en annen lader og kabel.

Fellesnevneren er Sony 230V USB-enheten.

Den fulgte ikke med min nye Z3, for den merket jeg med tusj.

Den må ha fulgt med enten Z2 eller Tablet Z.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den siste uka så slår BT seg på av seg selv hele tiden. Forsåvidt ikke et kjempestort problem at den er på, men det trekker vel en del strøm om den søker rundt? Jeg kan slå av sikkert 20 ganger pr dag, men like etter er den på igjen. Andre med samme problem? Har prøvd å restarte, men det har ikke hjulpet. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...