Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i alle dager er settingen for å gjøre om valget for "sikkerhetsnivået" man valgte ved notifikasjoner på lock-screen? Jeg satte den til privat, men den viste alt for lite for min del.

Innstillinger -> Lydvarsel -> bla helt ned under menyen Varsel ->"Når enheten er låst";

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner det slik at det skal være mulig å gjøre det slik at passord/pin for å låse opp telefonen kan slås av basert på hvor en er. Hvor finner jeg den innstillingen?

 

Har lollipop.

 

Edi: fant ut av det. Sikkerhet - tillitsagenter(forferdelig oversettelse) - smart lock.

Endret av Gromle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får ikke varsler på lock screen uansett hva jeg setter de opp til. Ikke engang SMS kommer på lockscreen, heller ikke i statuslinjen.

 

Med det samme: Er det mulig å flytte klokken på lockscreen? Jeg har cover med vindu der klokken var før, men nå er den flyttet mye lenger ned.

Lenke til kommentar

Den automatiske lysjusteringen virker like elendig på min Z2 som den alltid har gjort. Altfor lys når det er mørkt, altfor mørk når det er lyst, må slå av auto og justere manuelt. Hadde håpet det skulle bli bedre med android 5.x enn det var på 4.4.x, men merker ikke særlig forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg og en kollega har begge to Xperia Z2, som vi kjøpte på samme tid.

 

Vi oppdaterte til Android 5.0.2 samtidig og begge stilte telefonene tilbake til fabrikk så den blir helt clean og ny.

Først av alt må jeg si telefonen ble mye kjappere, smoothere i responsen og mye penere i bruk.

 

Men den bruker helt vanvittig mye strøm. Bare et kvarter med surfing på Facebook kan sluke 15-20% batteri.

Gjelder begges telefon.

 

Andre som har dette problemet?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Har merket litt høyere strømforbruk, men det har sikkert sammenheng med at jeg har puslet litt mer med mobilen etter oppdateringen enn vanlig.

 

Mener også å huske at mobilen hadde lenger forventet batterilevetid før oppdatering, nå viser den 1 dag og 3 timer med 94% strøm igjen. Tror den viste nærmere 2 dager tidligere med samme % strøm. Dette er med stamina modus aktivert. Uten stamina er det bare 11 timer igjen med 94%. Men kan være jeg husker feil...

Lenke til kommentar

Men den bruker helt vanvittig mye strøm. Bare et kvarter med surfing på Facebook kan sluke 15-20% batteri.

Gjelder begges telefon.

 

Andre som har dette problemet?

Batteritiden ble enda bedre hos meg enn den var tidligere. Står i vanlig Stamina-mode. Ladet for ca 35 timer siden, har 70% igjen, og den sier at anslått batterilevetid er 4 dager og 11 timer.

 

Husk at Stamina mode må slås på, etter factory reset er denne av.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Får ikke smart lock til å fungere med lokasjoner. Noen som har et tips? Har skrudd Smart Lock på, og stilt inn hvor jeg ønsker det skal være tilgjengelig. "Sted" er også aktivert.

Ga opp hele lokasjonen og gravde frem smart bandet fra skuffa. Da funka det flotters.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...