Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er hittil ikke fan over at fanene i Chrome har blitt flyttet. Tungvint å flytte mellom eldre faner når man må bla igjennom flere andre faner som f. eks. innstillinger og andre apper man har hatt oppe.

 

Skal gi det et par dager til for å se om jeg blir vant med det, ellers skrur jeg det av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er hittil ikke fan over at fanene i Chrome har blitt flyttet. Tungvint å flytte mellom eldre faner når man må bla igjennom flere andre faner som f. eks. innstillinger og andre apper man har hatt oppe.

 

Skal gi det et par dager til for å se om jeg blir vant med det, ellers skrur jeg det av.

 

Helt tragisk i forhold til den gamle sveipen i chrome som var lynkjapp. Hvor skrur jeg det av?

Lenke til kommentar

Hei! Etter den nye oppdateringen har jeg et problem! Jeg får ikke slått av lyd og vibrering fullstendig. Altså slik at telefonen er helt stille. Noen som vet?? :)

 

Når du holder inne knappen for å dra lyden ned så skal det dukke opp en meny der du kan velge helt stille ("Silent" på engelsk versjon) får du opp det?

 

 

Selv har jeg problem med at jeg ikke får til å låse opp skjermen ved å koble til klokka (SmartWatch 2) Noen som vet hvordan jeg skrur på det etter den nye oppdateringen?

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Etter den nye oppdateringen har jeg et problem! Jeg får ikke slått av lyd og vibrering fullstendig. Altså slik at telefonen er helt stille. Noen som vet?? :)

Når du holder inne knappen for å dra lyden ned så skal det dukke opp en meny der du kan velge helt stille ("Silent" på engelsk versjon) får du opp det

Nei, får det ikke opp! Er helt frustrert her nå jeg. Kan ikke tenke meg at de har fjernet dette?
Lenke til kommentar

Nei, får det ikke opp! Er helt frustrert her nå jeg. Kan ikke tenke meg at de har fjernet dette?

 

Du trykker på volumknappen ned, sant? Den stille-knappen skal dermed dukke opp på skjermen. Sånn som dette (bilde i spoiler)

 

 

Screenshot-2015-01-13-11-05-38.png

 

 

Der hvor det står "None", står det "Stille" hvis du har norsk.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Jeg og en kollega har begge to Xperia Z2, som vi kjøpte på samme tid.

 

Vi oppdaterte til Android 5.0.2 samtidig og begge stilte telefonene tilbake til fabrikk så den blir helt clean og ny.

Først av alt må jeg si telefonen ble mye kjappere, smoothere i responsen og mye penere i bruk.

 

Men den bruker helt vanvittig mye strøm. Bare et kvarter med surfing på Facebook kan sluke 15-20% batteri.

Gjelder begges telefon.

 

Andre som har dette problemet?

 

 

 

Jeg oppdaterte på tirsdag 24. og ladet den om nattet. Neste lading var natt til lørdag 28., da var det enda 20% igjen. Altså tre hele dager. 

Neste lading varte den 2 hele dager. (35% igjen)

På 4.4.4 slet jeg med å få den til å vare 2 dager.

Endret av geirjenssen
Lenke til kommentar

http://www.clove.co.uk/viewtechnicalinformation.aspx?content=3B2BD491-6465-4C70-ABDB-5A12A06C3D8D

 

 

HSPA (Plus)

This is an evolution of the HSPA (HSDPA & HSUPA) standard and allows for faster speeds. The maximum download speed allowed by the standard is 168 Mbit/s although in reality networks that support HSPA (plus) will offer 21 Mbit/s download. This is because the existing 3G network architecture operators would have deployed and made compatible was never designed to handle such massive bandwidth.

The idea of HSPA (plus) was to allow network carriers to move towards 4G speeds (defined as 100 Mbit/s download) without having to use new masts and radios. Networks which have been upgraded to allow HSPA (plus) traffic are backwards compatible so phones with standard HSDPA receivers will work on them but to take advantage of the higher speeds you must have a device with an HSPA (plus) receiver. Many devices fitted with an LTE receiver are also capable of HSPA (plus).

 

 

Da har du jo 3G.

 

 

Det står ikke alltid 2G, 3G og 4G i mobilens display.

Om du har 2G så kan det f.eks. stå GPRS, eller EDGE som er en forbedret form for 2G med 3 ganger raskere nedlastning. Men det er fremdeles møkk tregt.

 

3G er et meget diffust begrep. Det kan stå flere ting i displayet avhengig av nøyaktig hvilken 3G-teknologi som er brukt.

Har du 4G vil det gjerne stå LTE.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har testet hvilken lader og kabel som gir raskest ladetid? Med så pass stort batteri er ladetiden betydelig. Jeg tester med Ampere og ser det er betydelige forskjeller i ladestrøm. Orginal lader og kabel ligger på rundt 900mA. Beste jeg har klart er med en 2.1A iPad lader og en ca 10 cm kort kabel som fulgte med en backup lader. der fikk jeg nesten 1200mA. Sånn jeg har forstått det så støtter ikke telefonen QC 2.0 og vi må derfor klare oss med spennings stabile ladere og kabler med lav impedans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...