Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om ni vill läsa lite om våran RM-serie så har Jonnyguru skrivit två bra blogg-inlägg här:

 

http://www.corsair.com/se-fi/blog/2013/september/coil-whine

 

http://www.corsair.com/se-fi/blog/2013/december/power-supply-capacitor-q-and-a

 

Min personlige kritikk til dette er blant annet at selv om Caps "teoretisk" skal være gode nok selv om de ikke kommer fra Japanske storselskap så er det mange andre faktorer som spiller inn og som er med på å gjøre livet surt for mange entusiaster.

At Corsair forventer at temperaturen inne i strømforsyningen ikke overgår feks 50C og beregner derfor livet til Caps til å være feks +10 år trenger ikke nødvendigvis å stemme i et gitt oppsett siden det er andre faktorer med inn i bildet.

Japanske Capacitorer er som "regel" laget av selskaper som har god kvalitetskontroll og som passer godt på at varene som blir levert holder den standaren som er lovet , dette er jeg ikke sikker på blir gjennomført av selskaper som leverer Capacitorer til 1/3 av prisen til Japanske caps.

 

Mulig jeg er ekstremt negativ til Corsair da jeg har levert inn til Dustin 2 defekte 650HX (bronze) og har en "semi defekt" HX 650 stående i bruk i en pc i hjemmet (er pappa til tvillinger så har ikke hatt tid / energi til å gjøre noe med saken og er avhengig av å ha den pcen oppe selv om den er noe ustabil).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om ni vill läsa lite om våran RM-serie så har Jonnyguru skrivit två bra blogg-inlägg här:

 

http://www.corsair.com/se-fi/blog/2013/september/coil-whine

 

http://www.corsair.com/se-fi/blog/2013/december/power-supply-capacitor-q-and-a

 

Min personlige kritikk til dette er blant annet at selv om Caps "teoretisk" skal være gode nok selv om de ikke kommer fra Japanske storselskap så er det mange andre faktorer som spiller inn og som er med på å gjøre livet surt for mange entusiaster.

At Corsair forventer at temperaturen inne i strømforsyningen ikke overgår feks 50C og beregner derfor livet til Caps til å være feks +10 år trenger ikke nødvendigvis å stemme i et gitt oppsett siden det er andre faktorer med inn i bildet.

Japanske Capacitorer er som "regel" laget av selskaper som har god kvalitetskontroll og som passer godt på at varene som blir levert holder den standaren som er lovet , dette er jeg ikke sikker på blir gjennomført av selskaper som leverer Capacitorer til 1/3 av prisen til Japanske caps.

 

Mulig jeg er ekstremt negativ til Corsair da jeg har levert inn til Dustin 2 defekte 650HX (bronze) og har en "semi defekt" HX 650 stående i bruk i en pc i hjemmet (er pappa til tvillinger så har ikke hatt tid / energi til å gjøre noe med saken og er avhengig av å ha den pcen oppe selv om den er noe ustabil).

 

Ja. Det som dog er morro er jo å se at det argumenteres for begge veier, hvor det først nevnes at kinesiske er bra nok, men deretter så argumenteres det for at det på Corsair sine high-end produkter like vell foretrekkes japanske, samt at alle på primærsiden burde ha japanske.

 

Greit nok, jeg kjøper poenget, og det blir tatt opp ting som er helt sant, men når man argumentere for og i mot begge ting, alt etter hva som beskriver Corsair sine produkter, da blir det litt vel overfladisk, og "kjøpt og betalt" feeling.

 

Blir nok fortsatt ikke noen RM-serie i hus med det første, for å si det sånn.

 

Bla. har jeg også lagt merke til at Panasonic-kondensatorer som jeg har bestilt har kommet fra andre land enn japan. Dog er jeg fortsatt skeptiske til merker fra Kina. Ikke fordi de IKKE KAN lage bedre, men fordi de har en helt annen kultur når det kommer til kvalitetssikring.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Caps får jo litt tyn i flere tester.

 

"

  • substandard capacitors on the 12V output
  • Ltec capacitors used throughout
  • Capacitor choice in the secondary side
  • Not the best caps choice in its secondary side

"

 

Hentet fra Jonny Guru og TechPowerUp for RM650 og RM850.

 

Det jeg leste på begge disse sidene ifm RM650 er at PSU'en ikke fungerer på hovedkort med 20pins ATX.

Syntes den var litt stygg ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leser at en del har klaget på Corsair AX 860 pga. coil whine. !! Er dette et stort problem her i norge? Har corsair offisielt kommet noe ut med at dette er en problem? (ikke noe jeg kunne finne da)

Dette var en rimelig het potet ja, men det er en god stund siden nå. Jeg vil tro at de problemene er tatt tak i, og jeg ville ikke vært bekymret for å kjøpe en av disse modellene i dag.

Lenke til kommentar

 

Leser at en del har klaget på Corsair AX 860 pga. coil whine. !! Er dette et stort problem her i norge? Har corsair offisielt kommet noe ut med at dette er en problem? (ikke noe jeg kunne finne da)

Dette var en rimelig het potet ja, men det er en god stund siden nå. Jeg vil tro at de problemene er tatt tak i, og jeg ville ikke vært bekymret for å kjøpe en av disse modellene i dag.

 

Okey, for jeg har planer å anskaffe den. Jeg sjekket youtube og det hørtes ikke bra ut, liksom ekkel lyd.

Får satse på dette ikke skjer meg. !! takk for info ihvertfall. :-)

Lenke til kommentar

Vil tro den er ganske grei.

- Seasonic X-platform XP3, tror jeg

- stillegående til en viss grad

- stabile spenninger

- Den er ikke så alt for lang, så den passer i flere kabinetter enn det f.eks. Corsair sine PSUer gjør.

- Svarte kabler uten sleeving, gorgeous looks :thumbs:

Endret av sevs
Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om det er helt nytt, men Cooler Master V1200 har kommet på lager hos Komplett.

Virker som et elendig kjøp i forhold til Antec 1300 og corsair ax1200i ?

Noe spesielt du tenker på nizzen ?

(de skryter fælt av produktet sitt da...)

 

 

Kabelene er veldig bra, har hatt CM silent pro? 700w med samme kablene. Føler liksom den er litt overprisa, Litt for lite sata strøm, og liksom ikkje noe ekstra. Føler denne burde vært prisa nærmere 2000kr. Dog dette er bare en følelse jeg har. Ville ha dig valgt Antec 1300w any day over denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noen hundrelapper for høyt priset (sett ut i fra konkurransen)

Har selv en CM silent pro m 850 gåendes i sønnens gaming PC 2-3 år nå (godt brukt/belastet hehe)

Uten noe tull. Eller har vi vært heldige ?

 

Tvilsomt. Har selv en CM Silent Pro 1kW og den fungerer som hakka møkk, og har gjort det i mange år. Problemer mitt med den var coil whine ved høy last, derfor jeg bytta den ut i Antec 1300.

Ellers ville jeg bare beholdt den (fungerte utmerket så lenge man ikke trekker mer enn ca 700W).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt sånn at alle psuer som ikke er listet her brenner opp etter 5 timer^^

Min Q-tec 550 gold hadde jeg i noen dagen før den satte fyr på kåken.

 

Høres ut som en godt planlagt forsikringssvindel :p

Q-tec Psu'ene imponerer meg stadig vekk , mye rart de har greid å tatt knekken på , kjenner faktisk til en som kjøpte seg et 7970 og var bombesikker på at han hadde mer enn nok Watt til å drifte det , resultatet var ikke helt bra...

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om det er helt nytt, men Cooler Master V1200 har kommet på lager hos Komplett.

 

Virker som et elendig kjøp i forhold til Antec 1300 og corsair ax1200i ?

 

Dette er jo Seasonic sin nyeste 1200W platinum-serie, ikke deres eldre og mindre effektive X-serie.

XP3. Det er vel også den første 1200W versjonen i denne serien, noe som gjør det hele litt spesielt. :)

 

Vil tro den er ganske grei.

- Seasonic X-platform, tror jeg

- stillegående til en viss grad

- stabile spenninger

- Den er ikke så alt for lang, så den passer i flere kabinetter enn f.eks. Corsair sine.

- Svarte kabler uten sleeving, gorgeous looks

Dette er ikke X-serien, mens deres XP3 platform som er Seasonic sin ypperste serie, og baserer seg på Seasonic sin kommende 1200W platinum-modell.

 

Etter tester å dømme så blir det noe av det beste innenfor PSUer. Om den er bedre enn Antecen eller ei, kan man jo alltids spørre seg om, da det skal litt gjøres. Jeg ville ikke helt sett bort fra at den kan være bedre, alt etter hva man ser etter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...