Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke mener dere er best i hver sin størrelse uten å tenke pris?

 

 

 

 

 

500 - 550W


Enermax Platimax 500W


600 - 650W

Seasonic X-650
Enermax Platimax 600W

700 - 750W

EVGA SuperNOVA G2 750W
Seasonic X-750
Enermax Platimax 750W
Antec High Current Pro HCP-750

800 - 850W

EVGA SuperNOVA G2 850W
Antec High Current Pro HCP-850
Platinum Seasonic X-850

1000 - 1200W


EVGA SuperNOVA G2 1000W
Cooler Master V1000
Super Flower Leadex Platinum 1000W
Seasonic Platinum-1000
Antec High Current Pro HCP-1000 Platinum


1200 - 1300W

Super Flower Leadex Platinum 1200W
Seasonic X-1250
Antec High Current Pro HCP-1200

1300 - 1500W
Antec High Current Pro HCP-1300 Platinum
1500W ---->
Lepa MaxPlatinum P1700M
Enermax Platimax 1500W

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

500 - 550W

Seasonic G-550

Enermax Platimax 500W

Enermax Revolution87+ 550W

G-serien til seasonic er i beste fall deres middelklasse/budsjettklasse. Så den passer ikke inn. Og toppmodellen i den effektklassen er så effektiv at den blir passiv:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1478083

 

Ja, det gjelder egentlig alle effektklassene. I hvert fall om målet ikke er å tenke pris. X-serien som er deres øvre middelklasse går å bruke hvor det ikke finnes alternativer fra deres platinum serie.

 

Ser heller ikke hvorfor Superflower green er med, når du uansett har en vesentlig bedre Leadex PSU med? Ja, målet var de beste, right?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Var nå å få en diskusjon her å så til slutt komme ned til 1 stk pr størrelse :)

Har en liten tanke med å legge til noe i første post der du får valget om det beste av det beste i hver sin størrelse.

Så jeg la nå bare med en del da i hver størrelse.

 

Agentspoon har jo allerede laget et fint oppsett med tanke på pris og fysisk størrelse på strømforsyningen, å den liker jeg veldig godt :)

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var nå å få en diskusjon her å så til slutt komme ned til 1 stk pr størrelse :)

Har en liten tanke med å legge til noe i første post der du får valget om det beste av det beste i hver sin størrelse.

Så jeg la nå bare med en del da i hver størrelse.

 

Agentspoon har jo allerede laget et fint oppsett med tanke på pris og fysisk størrelse på strømforsyningen, å den liker jeg veldig godt :)

Jepp, lista er basert på kun strømforsyninger som er pålitelige, og vil vare i drøssevis av år. Ellers er det satt strenge krav til støynivå, utforming på kabler og dimensjoner på selve enheten - uten at det går utover prisen i nevneverdig grad. Eneste grunnen til å velge en Platinum eller annen usedvanlig dyr PSU, er for gadget-faktoren sin skyld. De få prosentene forskjell i effektivitet er overhodet ikke en målestokk for kvaliteten på strømforsyningen, og vil i beste fall spare deg noen få kroner per år i strømregning. Når selve produktet som regel er dobbelt så dyrt, er det fra et økonomisk standpunkt, en mild selvfølge at enhetskostand prioriteres over et hakk høyere 80-Plus sertifisering. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

Var nå å få en diskusjon her å så til slutt komme ned til 1 stk pr størrelse :)

Har en liten tanke med å legge til noe i første post der du får valget om det beste av det beste i hver sin størrelse.

Så jeg la nå bare med en del da i hver størrelse.

 

Agentspoon har jo allerede laget et fint oppsett med tanke på pris og fysisk størrelse på strømforsyningen, å den liker jeg veldig godt :)

Jepp, lista er basert på kun strømforsyninger som er pålitelige, og vil vare i drøssevis av år. Ellers er det satt strenge krav til støynivå, utforming på kabler og dimensjoner på selve enheten - uten at det går utover prisen i nevneverdig grad. Eneste grunnen til å velge en Platinum eller annen usedvanlig dyr PSU, er for gadget-faktoren sin skyld. De få prosentene forskjell i effektivitet er overhodet ikke en målestokk for kvaliteten på strømforsyningen, og vil i beste fall spare deg noen få kroner per år i strømregning. Når selve produktet som regel er dobbelt så dyrt, er det fra et økonomisk standpunkt, en mild selvfølge at enhetskostand prioriteres over et hakk høyere 80-Plus sertifisering. :)

 

Jeg er av prinsipp enig med deg.

 

Men det er altså en del der ute som faktisk kan spare mer enn bare noen få kroner. Du har selvsagt de ekstreme som tjener inn hele verdien på bare et år, for ikke å snakke om pris-differansen, men mange av de som har på PCen 24/7 vil kunne tjene en grei slant.

 

Dog, så tror jeg ikke dette er hovedgrunnen til at man ønsker platinum, men heller det faktum at du får en vesentlig kaldere PSU. Bra for både levetid og støymessig.

 

Og så har du en gruppe som rett og slett ikke bare ønsker god levetid, men gode elektriske egenskaper og sikkerhetsmekanismer. Moddere og overklokkere ikke minst vil ha godt av lav ripple, tett regulering, og OPP/UCP/OCP/UVP/OVP for de som ikke synes det er greit at alt går til helvette ved en liten kortslutning eller overbelastning.

 

Edit: Til syvende og sist så er det de som ønsker kompatibilitet med UPSer, og dermed har en PSU som ikke har for stor startstrøm, men samtidig en PSU som kan holde oppe spenningen i de millisekundene strømmen er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...