Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en nokså standard gamingrigg med bla. et GTX780 og i5 4670k. Jeg har en gammel 650w fra corsair som begynner å synge på siste verset, så jeg vil skaffe meg en skikkelig PSU nå. tenker gold eller kanskje til og med platinum.

 

 

Corsair sine 650HX (om det er denne du har) skal ha 7 års garanti om jeg ikke husker helt feil , har hatt 3x 650HX selv som har tatt kvelden på samme måte :(

Lenke til kommentar

Det er den jeg har ja. Jeg vil bytte den ut fordi det er den mest bråkete komponenten når maskinen ikke er varm. Jeg har veldig sansen for nye PSUer der vifta ikke går under lav last, noe som passer meg veldig bra da stasjonæren fungerer som et nas. Fint at pcen er så stille som mulig når den ikke er i bruk. :)

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å se ja. :) Foreløpig er vel RM-serien i en mellomting hos meg.

 

Ikke noe jeg anbefaler, men ikke noe jeg helt har hatt grunn nok til å banne. Dårlige komponenter og en noe dårlig byggekvalitet er jo ikke nok for strykkarakter når den ellers gjør det ok, samt god pris.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1580297

 

Hvis denne tråden viser seg å være PSU må vi banne RM

 

Mener du post screen :

CPU Over Voltage, press F1

 

Psu gir kun +12V til p4/EPS

Hovedkort bios og VRM's som setter regulerer CPU voltage til 1.35v eller deromkring.

Ser ikke helt at PSU har skylden i dette.

Og det er masse dill dall kode/firmware i asus rog kort....

Lenke til kommentar

Har lest en del om RM serien til Corsair. Det virker for meg som dette er et elsk/hat forhold. Noen skryter av den mens andre hater den. Det hadde vært gøy å fått en "konklusjon" på denne. Kan man anbefale den eller ikke? Prisen er jo der, og det er plenty av folk som skal ha "lydløse" maskiner.

 

RM serien kom på hekkbølgen til Corsair sitt coil whine problem. Hvis de går på en smell med RM serien også mister de nok mange kunder. Det er ikke veldig lenge siden "alle" skulle ha Corsair PSU, men nå ser man mye andre alternativer, og det er jo fint. [Edit] Altså .. Ikke at det ikke har vært alternativer før, men det kan virke som at "gamer/pc-miljøet" har fått øynene opp for noe annet enn Corsair.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har en RM 650 PSU per i dag og er veldig godt fornøyd med den. veldig stille og til en grei pris.

Hadde PC Power and Cooling 750W SQ til det samme oppsettet som jeg har nå og den varte i 4 år før den tok kveld og mørkt. Og det var en PSU som strålende kritikker i absolutt alle tester.

Så mitt poeng er vel at det finnes litt av hvert i alle leire. Og Corsair selger så mange PSU at det ville vært rart om det ikke ble feil med noen av dem.

Lenke til kommentar

Det åpenbare problemet er jo at det er vanskelig å vite hvor god en strømforsyning er i realiteten. Corsair RM serien hadde ikke en god start når samtlige mer "in depth" reviews lagde sveitsost av den til å begynne med, grunnet kjapt åpenbare feil i hvor aggressivt den var på å skru av vifta, etc. Corsair har kommet med revisjon siden som passerte de testene det jeg husker.

 

Uansett, poenget er at RM serien er vanskelig å dømme. Folk trekker fram anekdotiske eksempler av feil, men det er nå ikke sjeldenhet på internett at noen har problemer med en komponent. Mao det er ikke godt å vite om strømforsyningen lider av mer feil enn andre strømforsyninger, eller om internettet har blåst opp problemet.

 

Jeg har virkelig lyst til å tro at Corsair RM serien faktiskt er god, så jeg får bare krysse fingrene og håpe at 1000w enheten som står i C70 kassa mi ikke kommer til å svikte meg. Mtp at kassa+strømforsyning var i samme prisklasse som neste alternativet til Corsair i tilsvarende watt størrelse alene er det vel litt gambling forsåvidt. :xmas:

Lenke til kommentar

De skryter av effektivitet , men belaster man den mer en 55% så stuper effektiviteten.

 

Sitter på titaniumspekket psu og trur man sparer masse penger , men siden pcen ikke er lastet og man bruker 10% så sitter man egentlig på 90% effektiv som tilsvarer silver på 50% load.

 

Mener de burde merke den i hva snittet av effektiviteten er eller hva den er på 100%.

 

Jeg pleier alltid å kjøpe psu så maks load på pcen er på 60% så støy og effektivitet er på maks, men nå ville jeg ha spart 40000 på 5 år med titan VS bronse uansett så jeg kan kjøpe de aller dyreste og effektive psuene som finnes og fortsatt bade i penger jeg sparer.

Får egentlig gratis psuser+ penger.

Mer jeg bruker pcen, mer penger får jeg :hmm: les sparer på å ha kjøpt effektiv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvem i alle dager er såpass fjern at de tror de sparer penger på en 1500w strømforsyning? Trenger du 1500w så trenger du det, da er det ikke akkurat svære utvalget egentlig.

 

Uansett, det er ikke noe mysterie at effektivitets-merket er av ganske svak pålitelighet. En graf hadde vært betydelig mer praktiskt enn "prosent effektiv" siden det i utgangspunktet har nok hull at en tannlege ville anbefalt gebiss.

Lenke til kommentar

La oss si pcene mine trekker 10.000W (som de faktisk gjør 24/7)

Da kan jeg bytte ut alle psuene til noen effektive og vips 9000W fra vegg.

 

Det er 24.000W i døgnet spart.

Nå skal jeg bruke de i 5 år ca.

43.800kr lavere strømregning på 5 år.

 

Sparer mer en det koster å kjøpe effektive psuer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...