Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off-topic:

 

Men like fullt PSU -relatert, ihvertfall nesten. Fant en kastet Get dekoder i dag. Åpnet så lokket, og det var litt av en PSU. Inni satt en liten sikring også, og der hadde den fått brynt seg bittelitt. Sikringen ser inntakt ut, men sølvet har smeltet til en perle som nå sitter på en litt tynnere tråd. Get PSU'er er tingen :p

 

 

Hva bør jeg gjøre med boksen?

 

- Jeg mangler slik kabel-TV der jeg bor. Får derfor ikke trikset med noe.

 

- Det sitter jammen et programkort i kortleseren. Sauer som har tatt hånd om abonnementet sitt!?

 

- En ATAPI/IDE Seagate harddisk på 160 Gig. Står på gummiføtter, artig. Der jeg bodde tidligere var det Get, og den disken i min PVR bråkte skikkelig mye. Men det var den første HD-boksen. Dette ser ikke ut til å være noen HD-boks, men PVR'en en generasjon tidligere. Sølvgrå boks.

 

- Jeg ser at hovedkortets to chip'er har sånn grå tjukk maling over seg. Er det fordi ingen skal kunne på enkelt vis finne ut av virkemåten til boksen, eller er den malingen varmeledende? Det rareste jeg har sett. Ellers finnes den en kjøleribbe på en av brikkene.

 

Synd jeg ikke fant microSD-kort adapteret i farten. Så kunne jeg lagt ut et bilde.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hvilken av disse er best?

Hiper HPU-3S350 eller hipro hp-d2537f3p

Is this a joke?

 

3S350 En 350w PSU hvor 350w er visstnok er peak watt.

Den andre en 250w (til hp thinkscentre, størrelsen gjør den ubrukbar til mye annet, 3,3+12v max 165w).

 

Ingen er "best".

 

 

Det er Lenovo Thinkcentre du mener. Denne ble tatt ut av en HP t480. Hva mener du med størrelsen? Fysisk? Den følger standarden. Mener du effekten, kanskje?

Lenke til kommentar

Den ene brukes i hp pavillions og lenovo thinkcentre. En oem psu som med sin begrensede effekt ikke er brukandes til noe spesielt annet. Utenom et mini itx system kanskje med onboard eller integrert grafikk.

 

Hiper har dessuten et frynsete rykte (de har laget flere forferdelige psuer gjennom tiden).

Derfor ville jeg ikke gjenbrukt disse til noe , om det er demontert fra gammelt utstyr.

Hvorfor spør du ?

Lenke til kommentar

Av de testene jeg har lest om SF Leadex 1300W, så er den i sort farge, på cdon derimot så ser jeg at den er i hvit. Når jeg bestilte min i forrige uke fra Deal så hadde de ikke noe bilde av den, så jeg lurer på er det sort eller hvit min kommer i? Bare sånn av nysgjerrighet. :)

 

:wow:

Lenke til kommentar

Det er verdt å gå for en effektiv PSU.

Vi goldere som har mange rigger kan lett spare 5K i året på strøm ved å velge det.

Da har man spart inn den økte innkjøpsprisen første året og deretter sparer vi 20K neste 4 årene.

Eh hvor mange rigger snakker vi om? 5k besparelse i året er da vilt mye. :)

Lenke til kommentar

* foldere.

 

Folder for 4.3millioner poeng pr dag, ett 780ti-kort til 7000kr leverer 220K poeng, så har noen pcer.

 

Det jeg sikter til er PSU som er rundt 86% effektiv VS en god en som på den belastningen man bruker er opp til 94-96% effektiv.

Med 700-800W fra vegg vil jeg da spare 70-80W som blir 2000W på en dag og 730kr ca i året. Selv om man har billig strøm og får presset besparelsen bare 300kr så er det verdt det.

Så ganger jeg det med alle pcene.

 

Selv med en pc så er det man må ut med for en god psu tjent inn første året om den er på 24/7 som mine.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...