Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvilke av disse tre er det du har?:

 

EVGA SuperNOVA Bronze 750W

EVGA SuperNOVA NEX750G

EVGA SuperNOVA G2 750W

 

Og hvilken nettbutikk kjøpte du den i? komplett?

Nr 2, Og netonnet ;))
Ahh, ja den er litt jalla. XD

Lite flatterende.....

EVGA trusted FSP ...... to be more specific, utilized their Aurum platform. Definitely not the platform we would use for a PSU that belongs to a high-end series and one that has to compete with pretty advanced opponents, since the Aurum platform, although it combines low production cost with high efficiency, exhibits low performance in situations where the load on the rails is highly unbalanced (e.g. in our crossload tests).

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/NEX750G/4.html

 

Så den er Grei? ;)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Lite flatterende.....

EVGA trusted FSP ...... to be more specific, utilized their Aurum platform. Definitely not the platform we would use for a PSU that belongs to a high-end series and one that has to compete with pretty advanced opponents, since the Aurum platform, although it combines low production cost with high efficiency, exhibits low performance in situations where the load on the rails is highly unbalanced (e.g. in our crossload tests).

 

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/NEX750G/4.html

Så den er Grei? ;)

Hva tror du jalla og low performance betyr ?

Lenke til kommentar

 

 

Lite flatterende.....

EVGA trusted FSP ...... to be more specific, utilized their Aurum platform. Definitely not the platform we would use for a PSU that belongs to a high-end series and one that has to compete with pretty advanced opponents, since the Aurum platform, although it combines low production cost with high efficiency, exhibits low performance in situations where the load on the rails is highly unbalanced (e.g. in our crossload tests).

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/NEX750G/4.html
Så den er Grei? ;)

Hva tror du jalla og low performance betyr ?

 

Jaja :( Angrer veldig på at jeg kjøpte den nå :( Men orker ikke å være en måned til uten Pc :(

 

Kunne jeg fått bedre Psu for 800kr? Har ikke råd til noe dyrere? Må sikkert betale frakt også :(

 

Well make my day...

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, så 50kr gjorde det uaktuelt. Da er det bare å kjøre på med denne: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/stromforsyning/modulaere/xfx-xxxedition750w80bronze/184557.7279/

Koster 100kr mindre enn EVGAen. Da får du bedre kvalitet og elektriske egenskaper i bytte mot litt lavere effektivitet.

 

Største problemet jeg anser med EVGAen er ikke at den bruker komponenter som ikke kommer til å holde (kondensatorene holder i alle fall), men at den er designet og satt sammen slik at du får en del elektrisk støy og elendig regulering som ligger helt på grensen av hva ATX-standarden krever som et minimum.

 

Garanti på PSUer er også litt oppskrytt. Om PSUen går og drar med seg resten av PCen, hvem ville da brukt garantien for å få en ny slik PSU?

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo også beholde den, det kan godt være du blir fornøyd selv om den ikke har fått toppscore i tester. Der er jo 10 års garanti, så EVGA har vel troen på at den skal holde.

Joda, Får teste den i den såkalte server pc`en min først (gammel q6700 maskin) Jeg trekker maks 600watt med Oc tror jeg, Da er det forsatt 150watt å gå på :) Har ikke så lyst å beholde den, Men har egentlig ikke noe annet alternativ mtp at jeg ikke gidder å være enda en måned (eller to) For å så få råd til en bedre ;) Men vet sannelig ikke var jeg skal jeg gjøre

Ahh, så 50kr gjorde det uaktuelt. Da er det bare å kjøre på med denne: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/stromforsyning/modulaere/xfx-xxxedition750w80bronze/184557.7279/

 

Koster 100kr mindre enn EVGAen. Da får du bedre kvalitet og elektriske egenskaper i bytte mot litt lavere effektivitet.

Ja, Jeg ligger 2200kr i gjeld, da er det ca 3uker med å få pengene tilbake + 10dager med gratis frakt,

Lenke til kommentar

Andrull kan du forklare logikken bak å anbefale en bronze over en gold ? Jeg har ikke så mye peiling på det her, men det virker det som du har. Hadde vært kjekt å løre noe nytt i dag også.

Umiddelbart ville jeg tro at en gold klarer å levere nærmere den opgitte effekt enn en bronze.

Lenke til kommentar

Andrull kan du forklare logikken bak å anbefale en bronze over en gold ? Jeg har ikke så mye peiling på det her, men det virker det som du har. Hadde vært kjekt å løre noe nytt i dag også.

Umiddelbart ville jeg tro at en gold klarer å levere nærmere den opgitte effekt enn en bronze.

At den er bronse kommer nok mest av at det er et gammelt og godt prøvd design fra Seasonic. Fordelen er naturligvis at vi vet at platformen funker, og skal takle belastning over tid. Lavere effektivitet betyr hovedsakelig krav om større kjøleribber og/eller en bedre og raskere spinnende vifte. Og til syvende og sist trenger det ikke bety så mye.

Må huske på at en del sikkerhetstiltak og funksjoner vil bidra til ekstra varmeutvikling og senke effektiviteten. Så det er lettere å lage en høyeffektiv men jalla PSU med dårlig filtrering og litt dårlig sikring.

 

Kort sagt, høy effektivitet kommer alltid som en bonus for meg, og med mindre man har krav til å spare på mest mulig strøm og/eller strenge krav til støy, så er det noe som kommer i andre runde ved vurderinger.

 

F.eks anser jeg det som viktig at en PSU ikke bare skal kunne levere oppgitt effekt under vanskelige forhold, men hakket MER under greie forhold. Og om en PSU klarer dette kommer naturligvis av om produsenten er ærlige, men også om dette er oppgitt ved 25, 35, 40 eller 50 grader.

 

Uansett, når vi snakker om såpass stramt budsjett så må man ta kompromisser, og en gold-sertifisert PSU vil som regel ha en høyere pris bare fordi det står "gold". Så derfor ville jeg gått bort fra gold-sertifisering og heller tatt noe med høyere kvalitet, og bedre produsent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Andrull kan du forklare logikken bak å anbefale en bronze over en gold ? Jeg har ikke så mye peiling på det her, men det virker det som du har. Hadde vært kjekt å løre noe nytt i dag også.

Umiddelbart ville jeg tro at en gold klarer å levere nærmere den opgitte effekt enn en bronze.

At den er bronse kommer nok mest av at det er et gammelt og godt prøvd design fra Seasonic. Fordelen er naturligvis at vi vet at platformen funker, og skal takle belastning over tid. Lavere effektivitet betyr hovedsakelig krav om større kjøleribber og/eller en bedre og raskere spinnende vifte. Og til syvende og sist trenger det ikke bety så mye.

Må huske på at en del sikkerhetstiltak og funksjoner vil bidra til ekstra varmeutvikling og senke effektiviteten. Så det er lettere å lage en høyeffektiv men jalla PSU med dårlig filtrering og litt dårlig sikring.

 

Kort sagt, høy effektivitet kommer alltid som en bonus for meg, og med mindre man har krav til å spare på mest mulig strøm og/eller strenge krav til støy, så er det noe som kommer i andre runde ved vurderinger.

 

F.eks anser jeg det som viktig at en PSU ikke bare skal kunne levere oppgitt effekt under vanskelige forhold, men hakket MER under greie forhold. Og om en PSU klarer dette kommer naturligvis av om produsenten er ærlige, men også om dette er oppgitt ved 25, 35, 40 eller 50 grader.

 

Uansett, når vi snakker om såpass stramt budsjett så må man ta kompromisser, og en gold-sertifisert PSU vil som regel ha en høyere pris bare fordi det står "gold". Så derfor ville jeg gått bort fra gold-sertifisering og heller tatt noe med høyere kvalitet, og bedre produsent.

 

Regner med den kommer til å holde til neste oppgradering? altså at par år til (2-3 maks) ;)

Lenke til kommentar

Jau, det er nok ikke noe chieftech-krise. ;)

Jo, Takker selv om det har vært frem og tilbake her, :) Men har en dårlig følelse at enten Classy eller en annen component er DoA.

 

Tak for svar andrull.

 

Hvis en psu holder 5år så er det vel under det de fleste har som garantitid, hvis ikke er det vel 5års reklamasjonsrett i Norge. Så det bør vel ikke være noe problem.

Det er 10års garanti om man registrer på Eu.Evga.com :)

 

Må bare slutte å tenke så mye på ting, Blir gal :p

Lenke til kommentar

Tak for svar andrull.

 

Hvis en psu holder 5år så er det vel under det de fleste har som garantitid, hvis ikke er det vel 5års reklamasjonsrett i Norge. Så det bør vel ikke være noe problem.

Vel, som "FB.004045218540041" smertelig fikk erfare, så spiller ikke reklamasjonsretten alltid en så stor rolle. ;) Hvor PSUen ødela en haug med andre komponenter, og andre maskiner.

Lenke til kommentar

 

Tak for svar andrull.

 

Hvis en psu holder 5år så er det vel under det de fleste har som garantitid, hvis ikke er det vel 5års reklamasjonsrett i Norge. Så det bør vel ikke være noe problem.

Vel, som "FB.004045218540041" smertelig fikk erfare, så spiller ikke reklamasjonsretten alltid en så stor rolle. ;) Hvor PSUen ødela en haug med andre komponenter, og andre maskiner.

 

Ehh, Nei, Fikk heldigvis nytt Classy, Men ikke mobo (pga synelig skader: altså brente vrm`s) Men regner med at jeg ikke får et nytt bål :) Na var den Psu`en sånn at den virket av og til, For noen år siden byttet jeg den ut pga den kunne sla av maskinene og ville ikke slå seg på før om et døgn, Så regner med overoppheting. Da jeg skulle teste kortet i en annen maskin med samme psu så sa det pang og en ildflamme kom opp. Raskt etter slo pc`en seg av. Fikk panikk ja, men som Andrull sier så er det ikke Chiefaenskapen som skal ødelegge noe igjen da den ligger knust i en eller annen søppel kontainer ;))

 

EDDIT: Her en en review fra Guru

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/evga_nex750_supernova_psu_gold_review,8.html

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...