Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tak for svar andrull.

 

Hvis en psu holder 5år så er det vel under det de fleste har som garantitid, hvis ikke er det vel 5års reklamasjonsrett i Norge. Så det bør vel ikke være noe problem.

 

 

Nesten alle PSU'ene jeg har eid, inkludert Chieftec har holdt lengre enn 5 år. Levealderen på PSU'er er vel generellt blant noe av de sterkeste komponentene i "maskineriet", vil ihvertfall jeg gjette. Med forbehold om at strømnettet ditt leverer nokså ren strøm og/eller man har beskyttelse mellom strømuttak-vegg og sin kjære PSU.

 

Obs! det er ikke absolutt alle PSU'ene mine som har fått stå i bruk i hele 5 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En titan sertifisering blir nok ikke billig med det første, og koster nok mer enn det smaker. Om det blir fantastisk kvalitet, ganske bra, eller midt på treet (av high-end) vet vi vel strengt talt ikke noe om heller. :)

 

Tror ikke jeg ville ventet på det. :)

 

Hva er det du ønsker deg da?

 

Enermax - Spennende og fancy

SuperFlower Leadex- Vanvittig elektrisk stabilitet og pris

Seasonic Platinum - Gammel men effektiv og holdbar

Be Quiet - Stillegående

 

Choose your weapon!

 

 

Blir nok super flower eller enermax :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kjøpte thougpower 1500w da den kom, 60%load 27/7 siden og lever enda. Har ikke sjekket spenninger osv da.

Åh hellige satan. Hvem har du bestukket for å få oppleve en 27/7-tilværelse :p

Nja samsung-mobil har vel noe av skylden^^
Får få meg en ny samsung mobil jeg også. For 27/7 hadde passet meg utmerket per dags dato. :D
Lenke til kommentar

? :eek: Forstod jeg deg virkelig riktig nå?

Ja, i så fall så er det vel rimelig selvsigende at du ikke MÅ bruke lydkabelen som går til fronten i kabinettet om du ikke bruker den? ;) Om du velger å klippe den, eller ikke bruke den er vel 100 % helt opp til deg.

 

Eller snakker du om at du fortsatt ønsker å ha HD audio tilkoblet i front, men ikke ønsker å koble til AC97 som sitter på samme kabelen? Bruker du bare tilgangene på baksiden ja så er det vel uansett bare å glemme hele greia...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg ser riktig men vifter på radiator (utside blått) trekker luft inn i kabinett ?

Og psu får bare denne varmlufta i sitt fan inntak eller (dens vifter suger dette inn) ?

Skjermkortet over ligger som et lokk og stenger inne luften i det røde området.

Om det ikke mer veldig mye styr prøv å ha psu på utsiden av case for å teste om den sakker ned viftene sine.

 

 

Sayy whaaat!Høres skummelt ut.

 

Test tempen etter en times tid med spillinh. Både på lufta som går ut av PSU og lufta i kabinettet.

 

Høres i utgangspunktet ut som ekstrem tortur av maskinvaren.

 

En PSU er meget sårbar for varme og vil gjøre det den trenger for å redde skinnet sitt.

 

Er det mer enn 35-grader i kabinettet så snakker vi meget dårlig sirkulasjon. Er det over 45-grader så er det ren torturtest og i nærheten av hva maks temperatur PSUen er beregnet for. Her er det nok ingen tvil om at du burde gjøre steg for forbedring.

 

Er det over 50-55grader så ville jeg ikke brukt maskinen mer før utbedringer er utført.

 

Når du har den i et skap så har du lagt opp luftekanaler eller tilsvarende slik at kald luft slipper ut, og ikke blir sugd inn igjen. Samt at det er mulig å suge litervis med kald luft fra utsiden?

Heh. Det er nok ikke noe galt med psu'en i det hele. Den er meget stillegående så lenge den ikke får blåst varm luft inn i seg hele tiden. Jeg kjører bf4 på full rulle nå med god overklokk og viftene på psu spinner av og til ;) Det var nok heller min mangel på kunnskap om psu'er og deres varmesensitivitet som var problemet. Det eneste jeg har gjort for å fikse problemet var å snu viftene på radiatorene sånn at luft blir trukket ned gjennom radiatoren i bunn og ut gjennom radiatoren bak. Temp i kabinettet har gått ned 10-15 grader. Ligger på 27 nå. Ikke 42.

 

Takker for hjelp !

Endret av oivindwold
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kabinettet er fra 05/6 så tror jeg ikke trenger å beskymre meg :) antec p180

 

Uansett så tenkte jeg å kutte av ac 97, men får se om jeg klaeer å gjemme den istedenfor :)

Teit spørsmål, iknow :p og her kommer enda et. Jeg skal ta et bilde av kabinettet og lurer på om psu skal vende opp eller ned mtp hvor viften skal blåse :) pc'en står gulv og ikke teppe :)

 

Gul fargen kommer at det er ståt i et røykerom før jeg fikk det :p

post-319721-0-08358300-1397469533_thumb.jpg

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Nå er det tydeligvis lagt opp til at vifta skal ned, men skjønner ikke helt hvordan de designerene mente at PSUen skal hente lufta fra. Går det an å skru opp/ta bort det panelet i bunnen?

PSU skal optimalt sett med viften ned, og ikke suge noe varm luft fra kabinett osen. Så du må bare se hvor det blir mest klaring og den henter enklest luft fra. Ikke så vanskelig å se for seg når du følger veiene luften kan få inn.

Lenke til kommentar

anyway på vga kabelen var det en 8pin til en 6+2pin og enda en 6pin i samme kabel? kan vise et bilde senere ;))

 

VGA er noe helt annet, men forstår hva du mener. Ja, om du sier det så, så stemmer det vel. ;)

Er flere PSUer som gjør slikt. Et litt billig triks for å få flere PCI-e kontakter uten å bruker mer penger enn nødvendig. Ja, og så blir det også færre kabler, noe noen setter pris på. Elektrisk sett så vil man naturligvis øke spenningsfallet litt, som er negativt og noe du ikke ønsker å gjøre. Så om mulig bør du styre unna å bruke den ekstra 6-pinnen (ikke at du har noe annet mulig med 2x8pin på skjermkortet ^.^)

Lenke til kommentar

 

anyway på vga kabelen var det en 8pin til en 6+2pin og enda en 6pin i samme kabel? kan vise et bilde senere ;))

 

VGA er noe helt annet, men forstår hva du mener. Ja, om du sier det så, så stemmer det vel. ;)

Er flere PSUer som gjør slikt. Et litt billig triks for å få flere PCI-e kontakter uten å bruker mer penger enn nødvendig. Ja, og så blir det også færre kabler, noe noen setter pris på. Elektrisk sett så vil man naturligvis øke spenningsfallet litt, som er negativt og noe du ikke ønsker å gjøre. Så om mulig bør du styre unna å bruke den ekstra 6-pinnen (ikke at du har noe annet mulig med 2x8pin på skjermkortet ^.^)

Haha, som du sier så bruker jo classy 2x8 :) holder på å installere win8 pro. Skal få prøvd overklokking imorgen :) pcen startet uten noe form for feilkobling. 1time. Vanligvis så pleier jeg å glemme en kabel, haha :)) den håndtak greia på psu fikk den jo nesten ikke til å passe, måtte vri inn :p
Lenke til kommentar

1: Du kan klippe AC97

2: Psu vifte opp, stemmer jeg

3: Prøvd å vaske med sprit?

 

 

1. Er det bare jeg som forsøker å tolke at AC97 kanskje er med å levere biter av det der HD Audio-greiene. Jeg er litt usikker, men om du vet den har null funksjon "for deg", så kan du jo bare klippe dem. Er litt enig med han som nevnte å ta litt elektrikerteip, om du lar det stå igjen et par centimeter av stumpene.

 

2. avstår fra å stemme. Andrull har greie på mye, så kan godt hende han har rett.

 

3. Jeg stemmer for at du skal forsøke Salmiakk (ammoniakk), bare pass på å bruke handsker, vernebriller og gjerne gjør det ute på terrassen for å dempe noe på effekten av stanken. Du behøver bare et par korker blandet ut i store mengde med vann (kvart bøtte?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...