Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Heisann, Noen her som har efraringer med denne modellen fra EVGA?

 

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/stromforsyning/modulaere/evga-1300wgoldpsu/200949.7279/

G2 modellene er laget av super flower og det sier at de er gode :) Men ang rails, fordeling og alt det der så spør enten Andrull eller Sveibuen :D:p

 

Har samme selv, og du får vanvittig mye til prisen. Meget gøy kvalitet, både elektrisk og komponentmessig. Og utrolig mye effekt (som den skal klare ved 50 grader ambient) for en så lav pris.

 

Dog ser jeg at Super Flower Leadtex 1300W nå er på lager. :D

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=SF-1300F14MG&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=SF-1300F14MG

 

Det er samme PSUen bare med en bedre vifte. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kompisen min sin NEX750G er helt stabil, og relativt stille

Ja, Hadde en gammel Chieftec, Som ikke minst begynte å... Bare glem det orker ikke tenke på det :cry:

 

Anyway, Den var gammel og dårlig, Så tror nok den skal holde systemet stille :p

 

 

 

dakar deg.. har samme selv :ohmy:

 

 

Gleder meg til lønna mi kommer så skal jeg gi min bort til en jeg ikke er så glad i :rofl:

Lenke til kommentar

Off, har litt over en uke på meg å bestemme meg for hvilken PSU jeg skal gå for.

 

 

Er 3-4 forskjellige...

 

vanskelig dette når jeg liker alle 3-4 like godt :O

 

 

 

Ser at det holder leenge med 850-1000W for min del. Da har jeg overdimensjonert til de grader :)

 

 

Har veldig lust å prøve Super Flower og Enermax, men så har du jo også Seasonic..

 

Super vanskelig dette her. Men blir vel pris som avgjør en smule.

 

Eller kanskje jeg skal vente til Titan serien kommer ?

 

 

 

 

 

 

Som noen av dere vet så sitter jeg på en kjekke Chieftec PSU nå :D

Lenke til kommentar

En titan sertifisering blir nok ikke billig med det første, og koster nok mer enn det smaker. Om det blir fantastisk kvalitet, ganske bra, eller midt på treet (av high-end) vet vi vel strengt talt ikke noe om heller. :)

 

Tror ikke jeg ville ventet på det. :)

 

Hva er det du ønsker deg da?

 

Enermax - Spennende og fancy

SuperFlower Leadex- Vanvittig elektrisk stabilitet og pris

Seasonic Platinum - Gammel men effektiv og holdbar

Be Quiet - Stillegående

 

Choose your weapon!

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt meg en Thermaltake Dr. Power II.

 

Profesjonell PSU-tester

Tilkoblinger: 24-pins, 4/8-pins, PCI-E, SATA

Modell: Thermaltake Dr. Power II

Farge: SvartProfesjonell PSU-tester med display.

En PSU-tester gjør det enkelt å teste strømforsyningen (PSU) til en PC.PSU-testeren brukes også til å se om et stikk på strømforsyningen fungerer som det skal.

Denne PSU-testeren har tilkoblinger for 24-pins, 4/8-pins, PCI-E samt SATA stikk.

 

 

http://www.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001777

post-35394-0-77927900-1397337818_thumb.jpeg

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som en rimelig hendig sak. :) Kanskje jeg skulle hatt noe slikt...

Det er dog en ting jeg går ut fra at den ikke klarer å måle, og det er å vise pp-ripple? Eller belaste PSUen mer enn noen ytterst få watt.

Så skal du virkelig sjekke om PSUen er ok/trygg å bruke så må man nesten frem med et godt gammeldags oscilloscop, da kan du se hvordan ting faktisk ser ut. Ja, da ser du med en gang om det er dårlige kondensatorer/filtrering, som jo er et typisk problem.

 

Ja, sleng gjerne på en form for justerbar last, så kan du se om PSUen er trygg i bruk også ved belastning.

Av fem ødelagte PSUer som jeg har opplevd gjennom årene, så ville en enkel spenningsmåler kun ha hjulpet meg i 1 av 5 tilfeller. (to av gangene var det ødelagt kondis, to andre ganger var PSUen normal helt til du belastet over ca 100W)

Løp og kjøp: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=76-230-48&toc=19166

:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er å unngå å tilkople og starte opp maskiner med allerede defekte eller feilende psu .

Har en del PCer som kommer forbi eller over med problemer som man man fikser for andre.

Da går det ikke med load baserte tester med scoop og slikt.

Denne snerne saken tar ikke stor plass i sekken sammen med de andre små verktøy og multimeter.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Poenget er å unngå å tilkople og starte opp maskiner med allerede defekte eller feilende psu .

Har en del PCer som kommer forbi eller over med problemer som man man fikser for andre.

Da går det ikke med load baserte tester med scoop og slikt.

Denne snerne saken tar ikke stor plass i sekken sammen med de andre små verktøy og multimeter.

Ja jeg forstår det. :) Greit å ha en slik kjapp sak å koble til.

 

 

 

Skulle helst hatt et oscilloskop på samme størrelse.

Se linken min. Disse håndholde oscilloscopene er ikke så mye større. (dette var da det billigste jeg fant på elfa)

Da du ikke trenger den største båndbredden for PC og slike småting. 50Hz-1 MHz (nettstøy og støy fra VRMer) er som regel området du trenger (hvor rundt 65 KHz er hovedtyngden av støy).

 

Ja, selv en slik ville vært tilstrekkelig:

http://www.dx.com/p/ds0201-2-8-lcd-pocket-mini-oscilloscope-v1-5-device-micro-sd-tf-card-slot-39750#.U0nVTfk0EVc

:w00t:

 

Nå har jeg vel og merke et "normalt" oscilloscop som er ganske lett til å være av den store sorten. Samt har innebygget batteri og er i bunn og grunn såpass portabelt at jeg får det med meg når jeg skal ut å sjekke. Men er veldig greit å slippe å styre med å jumpstarte osv..

 

Så da vil en slik PSU analyserer gjøre en flott jobb. Men da mest som et supplement. :)

Lenke til kommentar

Regner med den kommer til å holde til neste oppgradering? altså at par år til (2-3 maks) ;)

tatt noe med høyere kvalitet, og bedre produsent.

 

 

 

 

Da får du bruke den så lite som mulig, så strømregninga ikke tar knekken på økonomien. :)

Mulig jeg overdriver noe nå, men det er en viss sannhet i det. Man skulle jo tro at man kan tjene hele PSU'ens ekstra innkjøpskostnad inn igjen, dersom man går for en ekstra dyr PSU, om man tror på skriverier fra PSU-testere. (og så står resten av kostnaden igjen for nedbetaling også ..)

 

Nå har ikke jeg gjort meg regnestykker, men det må jo være en sannhet det også, med noen modifikasjoner. Regnestykket burde kanskje vært satt opp mer i retning, hvor mange år skal jeg leve med en kvalitets-PSU som 24/7-drift for å tjene inn kun de ekstra kostnadene den sparer deg i strømtrekk.

 

Så sette opp sitt eget regnestykke med de antall timene man faktisk kommer til å ha PC'en stående på. Samt ta i betraktning de kaldeste vintermånedene, når PSU'en faktisk gir deg en "panelovn"-gevinst.

 

Kanskje man ender opp da med en forskjell på 10 - 20 år kontra 3 - 5 år (24/7). Tallene her er basert på VILL GJETNING :confused:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...