Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EVGA SUPERNOVA 850 G2 POWER SUPPLY REVIEW

The EVGA SuperNOVA 850 G2 Power Supply has received an overwhelming positive review! It received a 9.9/10 from jonnyGURU!

 

"Buy one. Do I really need to say anything else at this point? Once again, EVGA has something awesome here the competition can't seem to touch price wise."

Lenke til kommentar

 

Cooler Master V650S holder ikke mål altså? :( Da faller fort valget mellom Corsair CS og RM 650W.

 

Corsair CS har fordelen av at det er mindre dybde på enheten, som gjør den mer kompatibel med PC-Q08 kabinettet jeg har sett for meg. Den er også 125 kroner billigere enn RM. Til gjengjeld har RM lavere støynivå og bedre kvalitet på kablene. Virker også som om den yter mer stabilt enn CS.

 

Hva tenker dere?

Av de ville jeg valgt V650S, som er best av dem, men RM 650 har bedre utseendet ;)

 

Kabinett uten vindu! :D Men alle enes om dette? V650S > RM 650?

 

Edit: Eneste som irriterer meg litt, er kablene for CPU og 24-pins.

 

tweak_dk_Cooler_Master_V650S_5.JPG

 

Versus

 

img_9344.jpg

 

Et flatt design er bedre, men jaja...

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

RM har ikke de beste komponentene, og blir for varm for min smak :(

XFX PSUene er gode saker :)


EVGA SUPERNOVA 850 G2 POWER SUPPLY REVIEW
The EVGA SuperNOVA 850 G2 Power Supply has received an overwhelming positive review! It received a 9.9/10 from jonnyGURU!

"Buy one. Do I really need to say anything else at this point? Once again, EVGA has something awesome here the competition can't seem to touch price wise."

Jupp, er vell ingen tvil om at G2 er hva NEX burde ha vært :new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil faktisk ikke anbefale noen av de, men RM650 over V650S.

 

Men ingen. Finn noen andre. RM er dyr VS er bobb bobb.

 

 

Hva med

XFX ProSeries 650W

 

Hva med VS er bob bob? :) Du sikter til XFX ProSeries 650W laget i 2010 med Bronze-sertifisering? 800 kroner for 750W er ikke så ille. At den er 17cm dyp er derimot ikke så bra kontra 14cm på V650S.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

 

Vil faktisk ikke anbefale noen av de, men RM650 over V650S.

 

Men ingen. Finn noen andre. RM er dyr VS er bobb bobb.

 

 

Hva med

XFX ProSeries 650W

 

Hva med VS er bob bob? :) Du sikter til XFX ProSeries 650W laget i 2010 med Bronze-sertifisering? 800 kroner for 750W er ikke så ille. At den er 17cm dyp er derimot ikke så bra kontra 14cm på V650S.

 

Byggekvaliteten er OK, men ikke den beste i verden...

VS er den billige versjonen av V-serien, og er ikke laget av seasonic :(

Lenke til kommentar

Er vel mest hvem som produserer dem og på generelt grunnlag.

 

Men de er sikkert gode nok.

 

ProSerien er gammel, men laget av Seasonic og holder fortsatt mål.

 

 

 

VS er laget av Enhance Electronics og RM er laget av CWT. Bare min oppfatning at dem ikke har de alle beste. Men så jo CS serien til Corsair kom godt ut å den er jo laget av Greath Wall som jeg ikke har hørt så mye om, en at dem er midt på tre. Så klart så kan jo disse produsentene overraske :)

Har jo anbefalt RM serien i første post, men ikke den første jeg anbefaler til folk til vanlig, men det går nå. Bare alt for dyr etter hva den gir deg.

 

Men håper

XFX XTR 650W

kommer på lager snart og at flere butikker kommer til å selge dem, da den serien ser veldig bra ut :)
Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Men de er sikkert gode nok.

Egentlig dette som er det viktigste. Jeg føler litt på det der at siden strømforsyningen er så viktig, så må en bruke så immari mye penger på å få det absolutt beste. Men det er et stort skille mellom dårlige modeller, og modeller som ganske enkelt er ålreite og som varer bra de og. XFX PSUen passer dessverre ikke inn i kabinettet.

Lenke til kommentar

 

Men de er sikkert gode nok.

 

Egentlig dette som er det viktigste. Jeg føler litt på det der at siden strømforsyningen er så viktig, så må en bruke så immari mye penger på å få det absolutt beste. Men det er et stort skille mellom dårlige modeller, og modeller som ganske enkelt er ålreite og som varer bra de og. XFX PSUen passer dessverre ikke inn i kabinettet.

Gå for RM 650 du.

CWT er ikke noe dårlige greier, tvert i mot , de står bak noe av det beste som er laget.

Gjenta meg selv fra denne

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=26&do=findComment&comment=21546371

CWT som andre oems har flere psu design/plattformer.DSG var en av de to beste for et par år siden.Transient response og voltage regulation var faktisk bedre i tilfeller på disse to HX enn Seasonic X design til ax760/ax 860 dengang

Og det er ikke benchmark/folde PC du skal lage her. Og RM650 klassifiseres i det øvre mainstream skiktet (akkurat der den er tenkt plassert av produsenten vil jeg tro). Ikke noe jalla produkt som mangler protections i designet , så den kommer ikke til å eksplodere i fjeset på deg.

http://www.guru3d.com/articles_pages/corsair_rm_650_watt_gold_psu_review,9.html

Lenke til kommentar

 

 

Men de er sikkert gode nok.

Egentlig dette som er det viktigste. Jeg føler litt på det der at siden strømforsyningen er så viktig, så må en bruke så immari mye penger på å få det absolutt beste. Men det er et stort skille mellom dårlige modeller, og modeller som ganske enkelt er ålreite og som varer bra de og. XFX PSUen passer dessverre ikke inn i kabinettet.

Gå for RM 650 du.

CWT er ikke noe dårlige greier, tvert i mot , de står bak noe av det beste som er laget.

Gjenta meg selv fra denne

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=26&do=findComment&comment=21546371

CWT som andre oems har flere psu design/plattformer.DSG var en av de to beste for et par år siden.Transient response og voltage regulation var faktisk bedre i tilfeller på disse to HX enn Seasonic X design til ax760/ax 860 dengang

Og det er ikke benchmark/folde PC du skal lage her. Og RM650 klassifiseres i det øvre mainstream skiktet (akkurat der den er tenkt plassert av produsenten vil jeg tro). Ikke noe jalla produkt som mangler protections i designet , så den kommer ikke til å eksplodere i fjeset på deg.

http://www.guru3d.com/articles_pages/corsair_rm_650_watt_gold_psu_review,9.html

 

 

 

Er vel det at RM serien har fått veldig dårlig rykte pga de 3 større i den serien, tenker da på 750, 850 og 1000Weren. De sies at feilen er fikset på disse, men jeg vet nå ikke helt.

 

Anbefaler dog 450,550 og 650Werene i første post. Men du får dog bedre til samme pris, derfor vil jeg ikke anbefale dem noe sterkt. Å etter utallige tester lest så vil jeg si som min egen mening at RM serien er en midt på 3 strømforsyninger, viss man tenker på prisen også. Kan også legge til at komplett.no gir deg 10års garanti.

Vet CWT lagde supre strømforsyninger før, da som du nevner de to i HX serien, men har dotte litt av lasse i de senere tid. Håper dem kommer sterkt tilbake snart :) Trenger flere supre aktører på markedet slik at man får bedre konkurranse med bedre kvalitet og lavere priser :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

 

 

Men de er sikkert gode nok.

 

Egentlig dette som er det viktigste. Jeg føler litt på det der at siden strømforsyningen er så viktig, så må en bruke så immari mye penger på å få det absolutt beste. Men det er et stort skille mellom dårlige modeller, og modeller som ganske enkelt er ålreite og som varer bra de og. XFX PSUen passer dessverre ikke inn i kabinettet.

Gå for RM 650 du.

CWT er ikke noe dårlige greier, tvert i mot , de står bak noe av det beste som er laget.

Gjenta meg selv fra dennehttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&page=26&do=findComment&comment=21546371

CWT som andre oems har flere psu design/plattformer.DSG var en av de to beste for et par år siden.Transient response og voltage regulation var faktisk bedre i tilfeller på disse to HX enn Seasonic X design til ax760/ax 860 dengang

 

Og det er ikke benchmark/folde PC du skal lage her. Og RM650 klassifiseres i det øvre mainstream skiktet (akkurat der den er tenkt plassert av produsenten vil jeg tro). Ikke noe jalla produkt som mangler protections i designet , så den kommer ikke til å eksplodere i fjeset på deg.http://www.guru3d.com/articles_pages/corsair_rm_650_watt_gold_psu_review,9.html

 

Er vel det at RM serien har fått veldig dårlig rykte pga de 3 større i den serien, tenker da på 750, 850 og 1000Weren. De sies at feilen er fikset på disse, men jeg vet nå ikke helt.

 

Anbefaler dog 450,550 og 650Werene i første post. Men du får dog bedre til samme pris, derfor vil jeg ikke anbefale dem noe sterkt. Å etter utallige tester lest så vil jeg si som min egen mening at RM serien er en midt på 3 strømforsyninger, viss man tenker på prisen også. Kan også legge til at komplett.no gir deg 10års garanti.

Vet CWT lagde supre strømforsyninger før, da som du nevner de to i HX serien, men har dotte litt av lasse i de senere tid. Håper dem kommer sterkt tilbake snart :) Trenger flere supre aktører på markedet slik at man får bedre konkurranse med bedre kvalitet og lavere priser :)

Ja - den nevnte feilen er fikset for lenge siden.Og den hadde vel kun med vifte kontroll å gjøre (ingenting farlig).

 

Fra hvor har du at cwt har falt av 'lasset'. Mainstream "er" det store markedet , og alle "må" ha modeller i dette sjiktet pluss andre for å ha en sjans til overleve.

 

En påminnelse om å ikke lage denne tråden for elite psuer til noen få personer som driver med folde park ,klokking med ln2 ,eller/og benchmarking.

Skjønner at entusiast psuer som diskuteres i 10-20 siste sidene er gromt ... ....men dog. Tråden vil miste kredibilitet om formålet (slik jeg trodde var meningen) med å anbefalte både gode mainstream psuer for de som er ferske og nybegynnere og søker råd i et hw forum for strømforsyning . Og virkelig supre topp modeller for de få som er villige til å betale ekstra for det .

 

Vi kunne trengt flere slike ttåder for rundt 10 år siden med produkter som var ekstremt dårlige fra f.eks qtec,hiper,aspire m.fl som var solgt i det norske markedet. Idag om man handler i velrenommerte norske butikker (som faktisk de fleste gjør) er det blitt vanskelig om ikke umulig å finne slike dritt produkter. I værste fall ender man opp med en PC som er ustabil med uforutsette shut downs, ikke noe som eksploderer.

 

Midt på treet utstyr som du kaller det er faktisk det som det omsettes mest av . Ikke bare i kategorien strømforsyninger , men all elektronikk og duppeditter.

 

Din jobb her bør være å skille ut det som er dritt . Det medfører et langt større utvalg av akseptabelt utstyr for den gjengse kontorist PC og budsjett gamer pc . Samt vise til det ypperste for entusiasten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som du ser i lista mi, så har jeg mange såkalte midt på tre PSUer, men de fleste er litt over gjennomsnittet bedre.

Leser daglig tester av strømforsyninger å legger til nye og fjerner kanskje andre fra listen. Har også prøvd å korte ned listen til slik den er nå. Slik at jeg har en viss kontroll på hva som er på listen.

 

Har listet opp i alle prisklasser føler jeg, føler at jeg når alle kjøpere når det kommer til PSU delen, alt fra billige til dyre.

 

Som sagt så ber jeg om hjelp til å få flere strømforsyninger i listen, så kom med forslag og en god grunn til hvorfor akkurat den passer til listen.

Lenke til kommentar

Ja - flott 1'ste post mye ulikt der.

 

Dog mye diskusjoner om middels størrelse kraftverk i senere tid (svært få som trenger 1200w + psuer)

 

En grunn til reaksjonen min var et poeng som Agentspoon kom med om fysiske mål , og følte han fikk lite gehør her.

Her var vel kun Corsair RM pluss en til kandidater.

Det har vært tidligere et stort marked for å bygge støysvake små media maskiner f.eks i mindre kabinetter. At psuene har blitt ekstremt mye større enn atx spesifikasjonene om fysiske mål (HxBxD) gjør ikke mye i et full atx tower , men i et htpc kabinett er det fort veldig viktig.

 

 

Edit:

Standard ATX PS/2 size:

5.9"(W) x 3.4"(H) X 5.5"(L)

150mm(W) x 86mm(H) x 140mm(L)

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det har jeg ikke lagt noe vekt på faktisk.

 

Er faktisk noe jeg kanskje burde legge vekt på, men har dessverre ikke kapasitet til å dette.

 

Viss det er noen snille sjeler her ute som kunne tenkt seg å lage en liste på akkurat dette så kan jeg fint kopiere det inn i første post under egen fane :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...