Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje få de aller beste enhetene i en mye mindre formfaktor. Det hadde jo vært litt greit.

 

Ellers er det heller HK jeg vil ha endringer på. Få mye fler av tilkoblingene på motsatt side, få det mer ryddig. Gjelder for såvidt også strøm til gpu. Unaturlig å strekke alt på baksiden av hk bare for å trekke det ut igjen over hk/gpu

 

Egentlig burde man finne bedre løsninger og en del av dette kan og bør ligge i kabinettet : Hd Rack med egne tilkoblinger som man bare "smetter" hd'ene inn i. Så har man en kabel med X antall tilkoblinger som kobles rett i utgangene fra hovedkort hvor kun de aktive brukes. Samme med tilkoblingen fra DVD/Blu-ray om noen fortsatt bruker disse...

 

Tilkoblingene fra strømforsyningen burde også kunne gå delvis til kabinettet direkte , kanskje en utgang fra kabinettet som tar for seg vifter , Hd'er og 5 1/4 drevene og plugges rett i strømforsyningen.

 

Er man litt lur kan man også få på plass tilkobling til skjermkort som krever det.

 

Personlig mener jeg at dette er veien å gå for strømforsyningene våre , men det krever mer samarbeid både fra hovedkortprodusentene og de som lager kabinett. Bør også være bakoverkompatibelt med eldre hovedkort / kabinett men alt dette bør kunne forenkles veldig.

Lenke til kommentar

Hvis man ikkje har noen andre vifter i pc'n, så har det kanskje litt å si. Jeg har enda til gode å høre psuvifta på ax1200i og antec 1300.

Vel antar det blir mellom 5 og 7 vifter i tillegg i PCen.

3 vifter for 320mm kjøler/radiator.

2x 120mm vifte for skjermkort kjøler/radiator.

 

Du har en 3-way SLI, med min 2-way så er trenger jeg vel ikke 1200w/1300w. Kanskje 1000w holder godt.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

 

Min feil .. den finnes ikke.

 

Da er vi på evga g2 1300 eller Corsair hx1200i eller antec hcp 1300

Fant EVGA SuperNOVA 1300 G2
Den har ikke eco mode (at viften skrur seg av ved lav last),hvis støy er viktig for deg

 

Ser ut som EVGA har Eco Mode på EVGA SuperNOVA 1200 P2

https://www.proshop.no/Stroemforsyning-og-UPS/SuperNOVA-1200-P2-1200W-PSU/2471450

 

Jepp P2 serien har det, ville heller gått for den :)

Lenke til kommentar

Begynte å tenke litt på om PSU har sensor for lesing av strøm inn/ut, temperatur og viftehastighet.

Fant at Corsair sin AXi-serie og HXi-serie har denne muligheten ved å koble med USB direkte på hovedkortet.

 

Med en pris på 3500kr for Corsair AX1200i var det mer enn det jeg var villig til å bruke på en PSU, men HX1200i er "litt" rimeligere med 2500kr.

 

Noen som har brukt PSU fra Corsair sin AXi-serie eller HXi-serie? Finnes det andre PSU som har slike sensorer?

 

Ettersom jeg bruker Linux og Corsair Link ser ut til å være problematisk å få til på Linux, så er det ikke sikkert jeg ønsker å legge noe ekstra penger til PSU for dette.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTgyMDc

 

Når det komme til Eco mode på EVGA så ser det ut som Corsair HXi kan likevel stille opp mot den uten.

80 PLUS Platinum efficiency and Zero RPM Fan Mode mean that at low to medium loads, the fan doesn’t spin at all. And when you do push the HXi hard, the thermally controlled fan spins only as fast as it needs to.

But that’s not all. It’s quieter than most PSUs when the fan’s not spinning, too. The HXi is built with capacitors and other internal components specially selected to reduce coil whine and other electronic noise.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Hva er den beste PSUen på under 600 watt?

 

Vanskelig å finne DEN beste, men Fortron AURUM Platinum 550W er sikkert bra nok for de fleste.

 

Dog hva er vitsen med en psu under 600w når man får en 800w til samme prisen :p

 

 

Hvilken PSU vil du anbefale til 800w? 92% efficincy er jo veldig bra, men har ikke hørt om merket Fortron. Trodde EVGA var kongen på haugen? Og vil en hvilken som helst PSU passe i et hvilket som helst hovedkort?

Lenke til kommentar

Går det bra med en 550W PSU i kombinasjon med en FX-8350@4 GHz og en 390X eller kommende Polaris etterfølger?

Ofte så lønner det seg med større psu om du vil ha det mest mulig stille. Er det billig du vil ha, eller er det fysisk størrelse du ser etter. Litt usikker her :)

Lenke til kommentar

 

Begynte å tenke litt på om PSU har sensor for lesing av strøm inn/ut, temperatur og viftehastighet.

Fant at Corsair sin AXi-serie og HXi-serie har denne muligheten ved å koble med USB direkte på hovedkortet.

 

Med en pris på 3500kr for Corsair AX1200i var det mer enn det jeg var villig til å bruke på en PSU, men HX1200i er "litt" rimeligere med 2500kr.

 

Noen som har brukt PSU fra Corsair sin AXi-serie eller HXi-serie? Finnes det andre PSU som har slike sensorer?

 

Ettersom jeg bruker Linux og Corsair Link ser ut til å være problematisk å få til på Linux, så er det ikke sikkert jeg ønsker å legge noe ekstra penger til PSU for dette.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTgyMDc

 

Når det komme til Eco mode på EVGA så ser det ut som Corsair HXi kan likevel stille opp mot den uten.

80 PLUS Platinum efficiency and Zero RPM Fan Mode mean that at low to medium loads, the fan doesn’t spin at all. And when you do push the HXi hard, the thermally controlled fan spins only as fast as it needs to.

But that’s not all. It’s quieter than most PSUs when the fan’s not spinning, too. The HXi is built with capacitors and other internal components specially selected to reduce coil whine and other electronic noise.

 

 

Problemet med Corsair sin -i serie er at programvaren er noe sabla dritt...

Vet ikke om det har blitt bedre, men som jeg forstår det var den både ustabil og vrang på både W8.1 og 10. 

 

Seasonic Prime serien ser sabla bra ut forresten : http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDNews&op=Story&ndns_id=6139

 

 

Lenke til kommentar

Programmet har fungert utmerket når jeg har brukt det iallefall.

 

Men før var det helt forjævlig. Krasjet, fikk maskinen til å fryse etc. Er på Win10. :)

 

Ja før var den helt håpløs, men så hadde jeg Ax1200i helt siden den kom ut. Det begynner å bli "et par" mnd siden for å si det mildt :p

Lenke til kommentar

Er det Windows applikasjonen til Corsair Link som har vært ustabilt, eller control software i PSU? Problemet med Corsair Link er at protokollen er proprietær. Hadde protokollen vært åpent så kunne hvem som helst lest av sensordata uten problemer.

Den lenken jeg nevnte hadde noen eksemplarer hvor man har forsøkt å lage en åpen løsning som skulle virke på Linux.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er den beste PSUen på under 600 watt?

 

Vanskelig å finne DEN beste, men Fortron AURUM Platinum 550W er sikkert bra nok for de fleste.

 

Dog hva er vitsen med en psu under 600w når man får en 800w til samme prisen :p

 

 

 Trodde EVGA var kongen på haugen?

 

 

Seasonic er kongen på haugen. EVGA lager vel ikke en dritt selv.

 

Eller, jeg har en SLi bro som det står EVGA på, den har de vel lagd selv.. :p

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...