Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde håpet Psu produsentene klarte å droppe viften på alle Psuer under 1500 watt.

Må man ha 2000 watt så kan det gjerne ha en vifte.

 

Virker som 550 watt er maks uten vifte.

 

Hva er fordelene med Seasonic Platinum P-860 VS EVGA G2 850 watt?

Kun fordi den trekker noe mindre strøm og mere stillegående under last? Men prismessig er den ikke verdt prisen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde håpet Psu produsentene klarte å droppe viften på alle Psuer under 1500 watt.

Må man ha 2000 watt så kan det gjerne ha en vifte.

 

Virker som 550 watt er maks uten vifte.

 

Hva er fordelene med Seasonic Platinum P-860 VS EVGA G2 850 watt?

Kun fordi den trekker noe mindre strøm og mere stillegående under last? Men prismessig er den ikke verdt prisen?

Hvordan skal du klare å kjøle 1.5KW i ATX uten form for aktiv kjøling i en prisklasse til den vanlige mannen i gata? Jeg håper på det samme, ikke misforstå, men hvilken løsning ser du for deg her?  :huh: 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

At PSUer med dagens størrelse og pris alle ser ut til å trenge aktiv kjøling ved rundt 500W er vel med god grunn ja. 

Skal du ha en som klarer passiv kjøling til 1500W, så kan du nok vente 2-3 ganger så mye plass og kost. Da kan du like gjerne bare kjøre med tre 500W passive PSUer.

 

Hvis jeg som 15-åring klarte å modde inn to PSUer i de små kabinettene som fantes for en 11-12 år siden, så skal man nok fint klare det i dagens kabinetter som strengt talt er laget for i alle fall to PSUer.  :wee: Og da tenker jeg mer på den jevne DIY, enn meg og mine alt for store maskiner. Som da selvsagt har en 5-6 PSUer i seg.  :ph34r:

 

Tips: Jeg mener 5,25" brønnen var passe perfekt for PSUer. Bare å slå seg løs. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

MIn rigg trekker rundt 450 watt max ved peak når jeg folder på GPU og CPU. Så jeg har jo 3x størrelsen på PSU enn det jeg trenger iallefall. ^^

 

Alltid passiv unntatt med oppstart, men sjeldent jeg slår av maskinen.

Har 2x 1200i i serveren, og har 5930k og et 750ti strix 75w :p

 

30 hd i da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...