Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance - Inntrykk og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Fikk et godt førsteinntrykk, men har kommet til det punktet (ganske tidlig) hvor jeg må stjele en uniform for å komme meg ut av slottet jeg er gjest/fange i. Vanvittig irriterende prosess, ettersom det konstant er vakter som går inn og ut av rommet kista jeg må dirke opp finnes i. Endte opp med at jeg ble slengt i fengsel, som igjen endte opp med at jeg faktisk kom meg ut av slottet. Men det føltes nesten som en bug, så jeg endte opp med å loade tilbake til filen jeg hadde før jeg ble slengt i fengsel. Bare for å gjøre vondt verre er det faktisk også sånn at jeg ikke kan sove/vente til mørket faller, fordi spillet melder at oppdraget jeg har haster for mye. Ganske latterlig dårlig design. Håper jeg har en bedre opplevelse i morgen.

 

Er det rett etter starten ? Jeg kom meg ut og vekk ifra borgen uten uniform.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fikk et godt førsteinntrykk, men har kommet til det punktet (ganske tidlig) hvor jeg må stjele en uniform for å komme meg ut av slottet jeg er gjest/fange i. Vanvittig irriterende prosess, ettersom det konstant er vakter som går inn og ut av rommet kista jeg må dirke opp finnes i. Endte opp med at jeg ble slengt i fengsel, som igjen endte opp med at jeg faktisk kom meg ut av slottet. Men det føltes nesten som en bug, så jeg endte opp med å loade tilbake til filen jeg hadde før jeg ble slengt i fengsel. Bare for å gjøre vondt verre er det faktisk også sånn at jeg ikke kan sove/vente til mørket faller, fordi spillet melder at oppdraget jeg har haster for mye. Ganske latterlig dårlig design. Håper jeg har en bedre opplevelse i morgen.

 

Er det rett etter starten ? Jeg kom meg ut og vekk ifra borgen uten uniform.

 

Kan være det. Jeg kom meg også vekk uten uniform. Men ble stoppet av en vakt nede i byen, som ville arrestere meg. Men jeg greide å overtale han til å la meg gå. 

Lenke til kommentar

Det har kommet noen anmeldelser som er relativt positive. Jeg fant en som var noe kritisk (i et australsk magasin), men selv der så roser man hvor godt man har fått til atmosfæren og settingen. De fleste virker også i hovedsak fornøyde med kampsystemet.

 

Det jeg ser mange kritiserer og som jeg også er veldig skeptisk til er save-systemet. Dette skal visst være et sånt spill hvor det kan gå timer mellom hver gang man kan save og man dermed kan miste mye progresjon hvis man dør. Det vil jeg ha mer informasjon om før jeg eventuelt kjøper, for jeg har ikke så mye tid til å spille at jeg har råd til å miste timesvis med progresjon.

 

Save systemet er der for at du ikke skal save-scumme, og fordi det hjelper med å gi immersion. Hvis du liker rpg'er og spill som krever at du tenker og ikke bare speed runner fra A til B så er KC et bra spill. Vet ikke om du spilte Shenmue men det minner om det.

Lenke til kommentar

Jeg har løpt rundt mesteparen av dagen uten å bruke schnapps, jeg døde en hau av ganger men det var en kar rett etter en auto save. 

Etter det har det gått bra, men jeg drepte en buck of fikk mange kilo hjortekjøtt som jeg bytta mot savour schnapps. Rett etterpå fant jeg en alchamy sak og lagde en selv, de koster liksom 80-100 grousen, men lager du den selv koster ingridiensene ca. 10 grosen, eller du kan plukke de selv, alt du trenger er 2 bellodona og 1 nettle. 

 

I dag har jeg spilt ca. 7 time og på den tiden har jeg drept en whopping 4 fiender(sant banka opp/skremt 2)

Hadde min første 1 vs 2 kamp(siden betaen) greide det såvitt og det var bare fordi han jeg sko i hode med sverdet mitt blødde ihjel! 

Så møtte jeg en teit cuman som jeg "dispatched" med letthet. 

 

Og for å få en leske i ydmykhet ba jeg om en trenings kamp med ekte våpen og valgte halbrad, "treninga" varte ca. 2-3 sekunder og jeg hadde mista 90% av livet mitt.

Lenke til kommentar

Heller igrunn mer og mer mot å kjøpe dette spillet. Bugs og tekniske problemer regner jeg med blir fikset, og hvis resten av problemene stort sett dreier seg mer om smak og designvalg tror jeg dette kan bli riktig så bra. Hva sier dere som har spillet?

 

10 timer inn, så langt veldig fornøyd.

Jeg har møtt 3 "bugs"

1. Når jeg prøver meg på bueskyting konkurranse skyter ikke en av NPCene og jeg må avbryte og det koster meg da 10 grosusen.

Mot slutten av dagen begynte jeg å se hodeløse NPCer. Men det kan være pcen som ble sliten etter 10 timer spilling.

Og noen banditter jeg skulle drepe dukket ikke opp når de skulle. Fant de til slutt.

 

Ellers er det mest irriterende er treige textures. Innimellom tar det litt vel lang tid å få de reksturene på plass. En ting er når du fast travler og det tar to sekunder å få skikkelige teksturer. Men når man mangler teksturer i cut scenes er det mer til bry.

Lenke til kommentar

 

Det er vel og bra, men ikke hvis konsekvensen blir at man mister masse progresjon. Spesielt i spill med mye bugs og crashes, som Fallout og Skyrim, er det viktig å save ofte.

 

 

Kan bare snakke på vegne av meg selv, men dette spillet er ikke et minefelt med bugs. Har enda ikke hatt CTD eller glitcher som har ødelagt.

Ikke jeg heller, har hatt flaks ikke en eneste CTD.

Lenke til kommentar

Heller igrunn mer og mer mot å kjøpe dette spillet. Bugs og tekniske problemer regner jeg med blir fikset, og hvis resten av problemene stort sett dreier seg mer om smak og designvalg tror jeg dette kan bli riktig så bra. Hva sier dere som har spillet? 

 

 

Kjøp. Kun 400 kr på Steam, kunne lett ha vært 100 kr dyrere,

 

 

Mine erfaringer: 

 

Leser steam reviews, folk dør fordi de tror KC er Skyrim

Starter spill, tenker å unngå feil andre har gjort

Finisher quests ved å være snill, smart og grei, mye XP å hente

Sitter i en busk og ser en dame som er i ferd med å bli voldtatt av 3 soldater

Har quest item sverd som er super skarpt og verdifullt

Fullførte combat tutorial, tenker jeg beseire 3 soldater dette går bra

trykker på plystreknappen ved et uhell

jeg plystrer 

blir omringet av 7 soldater

jeg dør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror noen sliter med dualiteten i kamp systemet.

 

1. Er at vi spilleren må mestre et komplekst system.

2. Dette er et rollespill. Spillet viser at du bokstavelig talt ikke greier å kutte en pinne med sverdet ditt. Så det hjelper ikke at man har begynt å få dreisen på systemet. Fiender har "levler/skill" så selv om du har "lært" å blokke betyr ikke at du kan blokke mot alle fiender. Du kan være under/over levla som i andre rollespill.

Lenke til kommentar

Det er vel og bra, men ikke hvis konsekvensen blir at man mister masse progresjon. Spesielt i spill med mye bugs og crashes, som Fallout og Skyrim, er det viktig å save ofte.

Jeg har spilt totalt 24 timer til nå, med 8-10 timers økt som lengste. Ikke hatt en eneste kræsj, freeze eller kritisk bug. Mest stabile lanseringsspillet jeg har spilt på PC som jeg kan huske. Ja, vet man ikke får det inntrykket av å lese reviews. Men det jeg sier er sant. Gamer.no anmelderen spilte på PS4. Vet ikke om det har noe å si. Jeg spiller på PC. 

 

Jeg var kritisk til Save systemet i starten. Nå er det greit. Det finnes nok av senger og leierplasser å sove i rundt om. I tillegg har jeg lært å lese, og derved lært meg å lese oppskrift slik at jeg kan lage Savior Schnapps  og derved lagre når jeg vil. Men nå har jeg fått som vane å ikke lagre hele tiden slik som je gjorde i Skyrim og andre slike spill. Jeg gjør ting mer gjennomtenkt og forsiktig. Det er kult. Det gir en nerve, og en større innlevelse nå synes jeg. Og ja, jeg er sikker på at spillet ikke låser seg eller kræsjer.

 

Men for salget til den store horde, og ikke minst for å glede spilljournalister med lite tid og tålmodighet, burde man kanskje hatt en casual mode? Tja, nå savner jeg ikke det lenger. Men jeg er dritdårlig i combat ennå.. hehe. Snakker meg ut av mye problemer. Hjelper å stille opp i fin rustning og å ha vaska seg ;)

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...