Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance - Inntrykk og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ser flott ut. Har ingen tvil om at dette blir en fryd å se på, det jeg er mest spent på er om gameplayet er like godt, som tross alt er det viktigste. Erfaringsmessig er utviklere som er veldig opptatt av realisme og troverdighet ofte tilbøyelige til å la det komme i veien for at spillet blir morsomt å spille, så det er det store spørsmålet for meg nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får meg er det som er i spillet no veldig kjekt og spille. Som bue skyting og alchemy. Sverd og andre kamp system må eg selfølgelig vente og sei noke om til det kommer i alphaen.

 

kSYshFo.jpg

 

Så ja bue skyting syns eg vertfall er bra og kjekt til no, så får vente og se hvordan blir med sverd, kamp systemet osv til det kommer

Lenke til kommentar

Inventory syns eg funker ganske bra eigentlig har ingen problem med det. Eineste eg syns er att ser veldig....gammeldags ut kan du sei... Men eg veit ikkje heilt planene deres om det hvor ferdig inventory er da, kan godt ver det blir heilt nytt i framtiden for alt eg vett siden er jo barre tech alpha versjon 0,2 får og teste om ting fungerer før alpha kommer

 

zF10PPX.jpg

Lenke til kommentar

Da har eg endelig fått prøvd alchemy og må sei spelet blir bedre og bedre.. Dei har faktisk klart og lagt alchemy intresant, som eg aldri har brydd meg om på andre spill

 

mUx6opy.jpg
Oppskrift på den eg skal lage, som må følge heilt nøyaktig

 

 

HRL5zyB.jpg

Er fantastisk bra animasjoner(som ikkje får se på bilde da ofc) men du må gjer alt selv sånn det faktisk ikkje bare blir finn ein blom, trøkk ein knapp = du har fått ein eller annen potion.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Siden dette foregår i høviskhetens gullalder så regner jeg med folk er høflige nok til å vente på tur.

 

Nei, det gjorde de ikke, og den tiden var mer eller mindre over innen tidlig 1400tallet. 

 

Du skal liksom ta del i store slag. Håper ikke dette blir Assassin creed, hvor 30 menn står rundt deg og venter på tur mens du dreper en og en av de.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Så har hatt betaen på pcen i ca. et år , ikke spilt noe særlig.

 

Men er i super medieval mood. så tenkte jeg skulle prøve skikkelig. som en beta som ikke har fått noen  oppdateringer på et år. Er den  ca. 0 optimelisert. Så  er umulig å  få brukbar FPS.

 

Til slutt endte alle grafikk options på medium eller low.  Og selv da får jeg bare 25-30fps med noen nasty fall  ned på 20fps....

 

Selv på  Medium/low er spillet ganske  fint ut når man rir blant hus og på enger, men jeg skulle finne noen harer å skyte,  så jeg gikk i skogen, og jeg må si,at selv  på den labre grafikk options jeg brukte så  det flott ut, lys effektene gjennom skogen var veldig realitiske og vakre. 

 

Så  blir spendende å se hvordan spillet blir  når det kommer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noe liv i dere som er backere, har dere spilt noe i det siste?

 

Ikke lenge igjen og det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til et spill. Skulle allikevel ønske at man kunne ha laget sin egen karakter slik man eksempelvis gjør i elder scrolls spillene. Det føler jeg er et av hovedaspektene ved rollespill.

 

Noen som vet hvordan leveling/bedring av stats fungerer?

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt skeptisk. Det er en fare for at man har sett seg blind på realisme og glemt at gameplayet først og fremst må være underholdende. I så fall er det en fare for at spillet flopper. Dette er selvfølgelig bare basert på hva man har skrevet i artikkelen, men jeg kan ikke se for meg at de faktisk har klart å gjøre det interessant å holde på med alle mulige hverdagslige oppgaver om og om igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel allerede et spill for de som allerede er interesserte i denne typen spill likevel. Tore ikke noen forventer mainstream suksess.

 

Tja, realisme eller ei så må det være artig å spille. Jeg vil tro det et tilnærmet ingen som har lyst til å spille en middelaldersimulator der man blir opphengt i rutinemessige gjøremål i stedet for å oppleve verdenen, historien og kampene. Det er dessuten ingen spill som er konsekvent realistiske, det går bare ikke. Selv de mest realistiske har "gamey" aspekter, så det blir mer et spørsmål om hvor man skal prioritere realisme og hvor man skal tenke spillbarhet. Jeg håper de har prioritert å gjøre settingen mest mulig troverdig, og ikke at du må spise tre måltider om dagen og vaske klærne dine en gang i uka, for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...